«Дії перевізників Закарпаття порушують 9 законів України та Конституцію. Влада сприяє?», – схеми

Протокольне рішення громадської організації на противагу законам? Чи законні дії громадської організації перевізників і влади? На ці питання намагається знайти відповідь прес-служба громадської ...

Додано:
zakhromada

Закарпатська громада
«Дії перевізників Закарпаття порушують 9 законів України та Конституцію. Влада сприяє?», – схеми

Протокольне рішення громадської організації на противагу законам? Чи законні дії громадської організації перевізників і влади? На ці питання намагається знайти відповідь прес-служба громадської приймальні УГСПЛ в місті Ужгород.

lgot4

Фото із сайту http://zakavto.com.ua/

15 лютого 2016 року в Закарпатській ОДА відбулося спільне засідання  громадської організації «Закарпатська обласна організація автомобільних перевізників»  та Президії Закарпатського обкому профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства. В засіданні брали участь представники Закарпатської облдержадміністрації. Саме цього дня закарпатські перевізники в особі громадської організації вчинили дії, що не належать до компетенцій ані до громадських формувань, ані до окремих ініціативних груп.

Представники громадської організації та перевізники поінформували  представників облдержадміністрації, що відповідно до протокольного рішення спільного засідання Ради ГО «Закарпатська обласна організація автомобільних перевізників» та Президії Закарпатського обкому профспілки працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства, з 15 лютого поточного року перевезення пасажирів на маршрутах приміського та міжміського сполучення тимчасово, до врегулювання питання щодо відшкодування  збитків автоперевізникам за пільговий проїзд окремих категорій громадян, здійснюватиметься за повну вартість, крім п’яти категорій пасажирів. Про це повідомило ВАТ «Закарпатавтотранс» з полиланням на прес-службу Закарпатської ОДА.

Як бачимо, виконавча вертикаль влади, Закарпатска ОДА, взамін адекватної та належної реакції поширила інформацію, яка спільно з пізнішими діями «Закарпатавтотранс» призвела до порушень більш ніж 9-ти законів України та Конституції.

В цілому виникає також багато питань щодо законної діяльності ГО «Закарпатська обласна організація автомобільних перевізників» взагалі як такої.

На численні  звернення громадян громадська приймальня Української Гельсінської спілки з прав людини в місті Ужгород та ГО  «Закарпатська громада»  розробила правову пам’ятку «Право на безплатний проїзд». Громадськість у разі порушення вказаних законів  закликала писати скарги  в  державні  адміністрації, органи місцевого  самоврядування, викликати національну поліцію  та звертатись до суду.

В рамках розпочатої безстрокової акції «Дні громадської культури» представники УГСПЛ та ГО «Закарпатська громада» здійснили ряд виїзних засідань по Закарпатській області з метою підвищення правової обізнаності громадян. Одним з питань, з яким зверталися до громадської приймальні, було саме пільгове перевезення в громадському транспорті.

Будучи на черговому виїзному засіданні в Сваляві, правозахисники зустілися із керівником ГО «Правозахист-Україна» Василем Шетельою. Будучи інвалідом 2 групи, 24  березня він звернувся до Ужгородського міськрайонного суду з позовом на  суму 5012 грн на ВАТ «Закарпатавтотранс».

18 березня 2016 року  Шетеля Василь звернувся до диспетчера автостанції «Воловець 2» з проханням  отримання пільгового проїзного документу. Підставою для пільгового перевезення є інвалідність 2 групи. Диспетчер відмовив Шетелі  у продажі пільгового квитка, посилаючись на рішення ГО «Закарпатська асоціація автомобільних перевізників».

IMG_2710

Це стало причиною відстоювання позивачем його честі, гідності та його ділової репутації. У позовній заяві Шетеля Василь просить стягнути з ВАТ «Закарпатавтотранс» на його користь матеріальну шкоду в сумі 12,40 гривень та моральну шкоду в сумі 5000 гривень.

13 квітня ухвалою Ужгородського міськрайонного суду позовна заява Шетелі була повернута йому та визнана неподаною. Вважаючи рішення суду несправедливим, Василь Шетеля подав апеляцію, і вже 5 липня ця справа знову розглядалася в Ужгородському міськрайонному суді.  На початку судового засідання позивач, в якого склалося враження в неупередженості та об’єктивності головуючого судді, звернувся до суду  із заявою про відвід. Суд, спираючись на практику Європейського суду з прав людини, задовільнив заяву позивача Шетелі. Тож зараз, залучившись підтримкою телебачення та юридичним супроводом УГСПЛ, Шетеля рішуче налаштований виграти суд.

«Зараз ми очікуємо страведливого суду. Стягнення матеріальної шкоди із ВАТ «Закарпатавтотранс»  на користь Шетелі є принциповими і показовими діями щодо виконання міжнародного і вітчизняного законодавста», – зазначив юрист УГСПЛ, Юрій Опаленик.

Нагадаємо, що ГО «Закарпатська громада» вже зверталася до ВАТ «Закарпатавтотранс» із вимогами:

1. Забезпечити розміщення об’єктивної та повної інформації щодо переліку категорій  громадян,  які  мають  право  на пільговий проїзд автомобільним транспортом. Негайно прибрати правопорушення на АС Ужгород-2, зняти розміщену інформацію від ГО «Закарпатська асоціація автомобільних перевізників».

2. На керівника автостанції Ужгород-2 накласти дисциплінарне стягнення.

3. Провести перевірку по автостанціях: Ужгород-1, Ужгород-2, Перечин, Мукачево, Берегово, Виноградів, Іршава, Сільце, Рахів, В. Бичків, Ясіня, Хуст, Тячів, Солотвино, Міжгіря, Воловець, Воловець-2, Н. Ворота, Свалява про об’єктивність та правильність розміщення інформації, яка включає перелік категорій  громадян,  які  мають  право  на пільговий проїзд автомобільним транспортом.

У відповідь на скаргу відкрите акціонерне товариство «відписалося», що  твердження щодо неправомірно розміщеної інформації є безпідставними.

фото 2

На адресу Закарпатської держадміністрації неодноразово надходили скарги з приводу дотримання чинного законодавства, що стосується пільгового перевезення та діяльності «Закарпатавтотранс». Відписки, що надходили, взагалі не враховували дотримання законів, а лише трактували виправдання необхідності компенсації за перевезення пільгових категорій населення. Якщо порівняти відповіді, що надходили до різних скаржників, можна чітко побачити «шаблонні» відповіді.

«Справа, що зараз відбувається навколо перевізників, які через протокольне рішення громадської організації впливають на державні адміністрації та ВАТ «Закарпатавтотранс», є відкритим нехтуванням чинного законодавства і прикладом  неспроможності або небажанням влади вплинути на дотримання цих законів.  У такому випадку постраждалі повинні впливати на ці процеси. І чим сильнішою буде правова позиція громадян, тим міцнішим буде громадське суспільство. У роботі адміністрацій ніякої «системи стримування і противаг» немає – є бездіяльність. І ця бездіяльність держадміністрацій ще раз підтверджує думку про необхідність їхньої ліквідації як структури загалом», – ділиться проблематикою координатор ГП УГСПЛ в місті Ужгород Кондратюк Борис.

Нагадуємо адресу  громадської приймальні УГСПЛ у м. Ужгород: площа Кирила і Мефодія, 1, кабінет 52 (5 поверх).

Для того, щоб потрапити на консультацію до юриста, можна зателефонувати або відвідати приймальню особисто в робочі дні, обов’язково завчасно подзвонивши за телефоном: 066 585 14 75. Електронна адреса:[email protected]

Мережа громадських приймалень Української Гельсінської спілки з прав людини здійснює свою діяльність за фінансової підтримки Уряду Канади через Департамент закордонних справ, торгівлі та розвитку (DFATD), програма «Права людини понад усе» (Human Rights First).


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні