Десять українських моряків звільнилися із заручників і повернулися додому

Екіпаж контейнеровоза AS Сastor, серед яких 10 українців, фактично стали заручниками у Гвінеї. Арешт капітана і старшого помічника, допити, засідання місцевого суду та обшуки на судні, - все це ...

Додано:
Dinarko

e10c37e1572613d99fd9802ee4c6a1e8_XL
Десять українських моряків звільнилися із заручників і повернулися додому

Екіпаж контейнеровоза AS Сastor, серед яких 10 українців, фактично стали заручниками у Гвінеї. Арешт капітана і старшого помічника, допити, засідання місцевого суду та обшуки на судні, – все це витримали одеські моряки. Втручання дипломатичних служб та міжнародних організацій, юридичний супровід і широка інформаційна кампанія, яку здійснили БО «Асоль», допомогли визволити наших співвітчизників.

Ця тривожна історія почалася буденно. Українські моряки за допомогою крюїнгової компанії уклали контракти і вирушили на роботу. Контейнеровоз AS Сastor під прапором Маршаллових островів, керований німецькою компанією, здійснював рейс за маршрутом з іспанського Лас Пальмас в Африку. Все як завжди – заходи в порти, розвантаження-навантаження, шторми і штилі, вахти і нелегка праця. Неприємності почалися після приходу до Гвінеї.

3 червня судно заарештували в Конакрі після того, як поліція знайшла в контейнері з цукром дві упаковки з кокаїном. Цей контейнер взяли на борт в Лас-Пальмас, як транзитний, і він прибув у Конакрі з Бразилії. При завантаженні в Іспанії на AS Сastor – 2 контейнери (в тому числі і той, що з кокаїном) розташували в трюмі в такому положенні, що фізично не дає можливість членам екіпажу дістатися до вмісту.

Після неприємної знахідки правоохоронці одразу ж заарештували капітана і старшого помічника, час від часу допитували й інших моряків. На судні двічі проводили обшуки. Кілька разів проходило засідання місцевого суду, але визначитися і пред’явити звинувачення морякам і німецькому оператору з конкретними фактами їх вини суд так і не зміг. Екіпаж судна 17 осіб, з них 10 – українці, 1 -громадянин Польщі і 6 громадян Філіппін, виявилися фактично у заручниках.

Родичі моряків відразу повідомили про подію з моряками у Благодійну організацію «Фонд допомоги морякам «Асоль». За сприяння фахівців організації у справу активно включилися дипломатичні служби України – Департамент консульської служби МЗС, посольство України в Сенегалі (в його юрисдикції знаходиться Гвінея), почесний консул України в Гвінеї, посольство України в Німеччині, Генеральне консульство України в Гамбурзі (за місцем знаходження судновласника). Їх робота проходила в тісному контакті з дипломатичними службами Німеччини та Філіппін. Однак всі дії дипломатів спочатку не дали результату. За підтримкою Фонд допомоги морякам «Асоль» звернувся в міжнародні морські організації, що займаються захистом прав моряків.

Незважаючи на відсутність будь-яких доказів та офіційних звинувачень, капітан і старпом кілька місяців перебували в місцевій в’язниці, а екіпаж розмістили під охороною на борту судна. На усіх моряків чинився постійний психологічний тиск.

Широкий резонанс історія отримала, після організованої «Ассоль» великої інформаційної кампанії. Більш активними стали і адвокати, найняті судновласником. За участі співробітників організації були проведені переговори з представником роботодавця з Німеччини. Стійкі духом одеські моряки заразили своєю енергією і філіппінських дружин моряків.

Вони нагадали нам нас самих, коли ми боролися за своїх близьких у сомалійському полоні на «Аріані». Початковий шок від події у них змінився рішучістю до активних дій, спрямованих на те, щоб використовувати всі можливі засоби для повернення своїх чоловіків, батьків, синів додому – говорить голова правління Фонду допомоги морякам Муругова Ганна.

Фахівці відзначають, що такі ситуації, на жаль, нерідко трапляються в країнах Західної Африки і Південної Америки. Їх можновладці іноді можуть навіть «сфабрикувати» звинувачення і виставити чималі фінансові умови звільнення у вигляді застав і штрафів. Тим самим, вони фактично шантажують судновласника долею екіпажу і простоєм судна, а можливо, і загрозою його конфіскації.

- «Асоль» практично щодня стикається з такими випадками. До нас звертаються тоді, коли вичерпується надія і прохання про допомогу в інші інстанції не дають результату. І в більшості випадків ми добиваємося перемоги і відстоюємо правду для наших співвітчизників. Географія нашої допомоги включає в себе більше 30 країн на п’яти континентах - резюмує голова наглядової ради БО« Асоль» Світлана Фабрикант.

І ось чергова перемога. Зрозумівши безпідставність звинувачень і відчувши, що широкий розголос негативно позначається на іміджі країни, гвінейська влада змушена була спочатку перевести українського капітана з в’язниці в готель, а потім і повернути його на борт корабля до екіпажу. Через деякий час відпустили і судно. Знятися з якоря відразу не змогли, тому що через тривалий простій днище обросло молюсками і водоростями, підійшли до кінця запаси палива. Але й ці проблеми поступово вирішилися. І екіпаж вивів AS Castor в наступний порт.

- Наша вдячність благодійній організації «Ассоль» та її співробітникам. Ви допомогли нам вірити в краще та у власні сили. Завдяки Вам ми навчилися, незважаючи ні на що не здаватися, боротися за справедливість і досягати поставлених цілей! – Не приховує своїх емоцій дружина капітана Вікторія Озаринська.

І ось, нарешті, декілька днів тому наші співвітчизники повернулися додому.

Джерело: ІРЦ «Правовий Простір»


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи