Чи справді частина запорізьких освітян є прихильниками “русского мира”?

Матеріал інтернет видання 061.com.ua, “Они учат наших детей: запорожские учителя “ставят класс” сепаратистам, ждут Путина и скучают по Сталину”, викликав величезний резонансу суспільстві. Ми ...

Додано:
Euroyouthua

13934726_1251516814878935_6856380395739016558_n
Чи справді частина запорізьких освітян є прихильниками “русского мира”?

Матеріал інтернет видання 061.com.ua, “Они учат наших детей: запорожские учителя “ставят класс” сепаратистам, ждут Путина и скучают по Сталину”, викликав величезний резонансу суспільстві. Ми також не залишили поза увагою цю тему, та зібрали у Запорізькому медіа-центрі представників влади, освітян, активістів, яким не байдужа доля Запоріжжя.

Участь у прес-конференції, “Чи справді частина запорізьких освітян є прихильниками “русского мира”, чому це небезпечно, та що потрібно зробити для виправлення цієї ситуації?”, взяли участь Андрій Согорін, депутат Запорізької міськради, Федір Турченко, Доктор історичних наук, завідувач кафедри новітньої історії ЗНУ, Едуард Гугнін, заступник голови Запорізької обласної державної адміністрації, Олексій Мосейко заступник голови ЗОО ВУТ «Просвіта» ім Тараса Шевченка, Ірина Гашенко, кандидат педагогічних наук, доцент, член антикорупційного комітету при ЗОДА та

14021693_1251484888215461_5716491341003140213_n

Андрій Согорін, депутат Запорізької міськради:

Мешканцям Донецької та Луганської областей була насаджена думка про те, що вони кращі за всіх інших: багатші, більше працюють, ніж інші, а потім все це було помножене на певний вірус ненависті. Оскільки російська пропаганда діяла не лише на Луганську та Донецьку області, а й всю південно-східну частину України, на російськомовних громадян, тобто й нашу область. Тому те, що відбувається зараз — це наслідки.

Пропаганда подіяла на вчителів, і це дуже погано. Вони займаються соціалізацією дітей, насаджують їм певні культурні взірці, причому роблять це масово, цілими класами. Як з цим боротися? Питання дискусійне. Почати можна із соціалізації самих вчителів, пояснювати, що вони стали жертвами пропаганди. До самих ярих сепаратистів, які не піддаються перевихованню, прийдеться застосовувати каральні міри.

Відео: https://www.facebook.com/zpmedia/videos/1251498854880731/

Федір Турченко, доктор історичних наук, завідувач кафедри новітньої історії ЗНУ:

Мій сусід назвав інтернет помийною ямою, може це й так, але в цій помийній ямі інколи трапляються брильянти, так цей брильянт, підсунув нам інтернет (мається на увазі матеріал сайті 061.com.ua).

Для мене це очевидно, я постійно контактую зі студентами істориками й бачу в якому стані вони перебувають, вони зомбуються. Те що зараз відбувається, я думаю, відомо обласному, міському, районному керівництву освіти, і, на жаль, нічого не робиться, або робиться мало.

Як діяти? Та просто, з людьми працювати треба. По руках дати тим хто формує їх свідомість, хто нав’язує оці стереотипи. Оці всі вчителі пройшли курси перепідготовки в області, районах — хто з ними працював, що їм говорили?

Чому це піднялося на поверхню саме зараз? Ви чули, що у нас оголошено жовтий рівень антитерористичної загрози, а далі починається червоний?
Справа не лише в цих вчителях — немає системи, яка орієнтована на патріотичне виховання. Також не має елементарної розмови з людьми: коли не дай Бог, тут почнуть падати снаряди, то вони будуть вбивати не тільки затятих націоналістів, а й росіян, євреїв, ватників кого завгодно.

Едуард Гугнін, заступник голови Запорізької обласної державної адміністрації:

Потрібно змінювати систему патріотичного виховання, це найголовніше завдання для нас. Я не погоджуюсь з людьми, які стверджують, що патріотами народжуються — патріотом потрібно ставати. Держава повинна виховувати тебе патріотом, це по перше, а по друге, чому з’являються ось такі у нас у суспільстві? Та тому, що у нас немає громадянського суспільства.

Майдан 2014 року показав, що у нас є суспільство, але подальші події показали, що поряд з цим у нас багато псевдогромадянських організацій, псевдопатріотично налаштованих людей. І тому директор школи, який показаний у цій статті, на жаль, не написав заяву і не пішов з посади за власним бажанням.

На сьогодні написано листа в СБУ, для того, щоб вони надали оцінку діям тих викладачів, і якщо це підпадає під сепаратизм і розповсюдження сепаратизму то це не тільки звільнення, а й відповідальність. Але ж питання не лише у тому, щоб діяти постфактум, а що робити, щоб подібного не відбувалося.

Олексій Мосейко заступник голови ЗОО ВУТ «Просвіта» ім Тараса Шевченка:

По-перше, не всі вчителі є сепаратистами і не у всіх у голові є “русский мир” і навіть навпаки дуже часто українські ідеї і цінності несуть саме вчителі історії, української мови, літератури, і наша організація базована на вчителях саме цих спеціальностей, тому що це люди патріотичні і у них є Україна в серці.
Ми проводимо моніторинг дискримінації української мови. Люди заповнюють анкети та найцікавіше, що більшість цих проблем — побутові. Багато пишуть про школи, дитячі садки, бо по суті у нас не має україномовних садків.

14051744_1251484574882159_8261667405612867018_n

Ірина Гашенко, кандидат педагогічних наук, доцент, член антикорупційного комітету при ЗОДА:

- Читаючи лекції вчителям, я викладала свого часу у запорізькому інституті педагогічної освіти, я завжди говорила, що змінювати країну треба починати з себе. Президент не може все контролювати.
На фронті війна і треба змінювати щось і у суспільстві. В кінці кінців я почала писати заяви на пана Пашкова (ректор Інституту післядипломної освіти) в СБУ, прокуратуру, департамент, Адміністрацію Президента, але воно все спускалось на низ та гальмувалося.
Ніколи у нас не сформується громадянське суспільство, якщо держава не буде підтримувати людей, які готові відкрито боротися.Навколо таких людей створюється ореол скандалістів, але особисто я вперше в житті написала заяву, не анонімку, а офіційну заяву. Мене ніхто не думав, як звільняти, зробили це за п’ять хвилин, за “неналежне ведення ділової документації”, за те що кома не там стоїть.

Ольга Стадніченко, кандидат філологічних наук, завідувач кафедри української філології ЗНУ:

- Якщо повернутися до питання сепаратизму в освіті, і взагалі до ситуації в гуманітарній сфері, хочу сказати, що воно відбиває стан суспільства в якому ми живемо. Вчителі, це ті самі люди, які ходять на вибори, голосують за ОпозиційнийБлок, тоді йдуть до дітей на уроки, і викладають свої цінності з якими вони живуть, ще з часів радянського союзу/

14055152_1251490318214918_5935554952014596618_n

Минулого року була прийнята Стратегія національно-патріотичного виховання, я зустрічаю одну з організаторів виховного процесу в школі, запитую, як ви організовуєте національно-патріотичне виховання в школі, а вона відповідає: “Хто її писав, нехай її й виконує”!

Ми не змінили системи виховання. В радянській системі виховання була дуже сильна ідеологічна машина, яка виховувала патріотів і громадян тієї держави, на сьогодні у нас не має цієї системи, бо виховують ті, кому не треба виховувати. Ті, хто засвітилися у соціальних мережах одиниці, а скільки у нас сидить цієї “вати”, яка в будь-який момент може вискочити з закликами “путин приди”.
Мова та інформаційний простір це питання національної безпеки.

Посилання на відео:  https://www.facebook.com/zpmedia/videos/1251976171499666/


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями