Чи є дотримання бюджетних процедур критично важливим для місцевих бюджетів?

Саме це питання викликало найбільшу дискусію серед учасників публічних презентацій результатів першого етапу громадського аудиту місцевих бюджетів, які пройшли 23-24 листопада 2017 р. в мм. ...

Додано:
frgn

бюджет
Чи є дотримання бюджетних процедур критично важливим для місцевих бюджетів?

Саме це питання викликало найбільшу дискусію серед учасників публічних презентацій результатів першого етапу громадського аудиту місцевих бюджетів, які пройшли 23-24 листопада 2017 р. в мм. Лисичанську, Рубіжному та Сєверодонецьку.

Громадський аудит проводиться для 24 пілотних місцевих бюджетів міст та об’єднаних територіальних громад в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5-ти областях півдня та сходу України»  за фінансової підтримки Посольства Великої Британії. В проведенні публічних презентаційв Луганській області брали участь більше 50 фахівців управлінь та відділів міських рад/ головних розпорядників бюджетних коштів, депутатів місцевих рад та представників громадських організацій.

Публічна презентація в м. Рубіжне, 23.11.2017 р.

image2

Зокрема, міські бюджети Луганської області отримали досить низькі рейтингові оцінки через невідповідність окремої бюджетної документації (бюджетні запити, бюджетні прогнози, інструкції з підготовки бюджетних запитів) та процедур (публічне представлення бюджетної інформації) встановленим вимогам та стандартам. На думку, окремих місцевих фінансових фахівців формальне дотримання бюджетних процедур не матиме суттєвого впливу на якість місцевих бюджетів та слабо пов’язане з їх практичної діяльністю з підготовки проекту бюджету на наступний рік.  Крім того, контролюючі органи на ці питання раніше не звертали уваги.

 

В той же час, регіональний експерт Проекту, заступник директора «Громадського інституту розвитку регіональних ініціатив» Микола Шуліко вважає, що влада та громадськість недооцінюють важливість проблеми. Адже через порушення бюджетних процедур не тільки виникають суттєві ризики (застосування санкцій за порушення бюджетного законодавства до окремих фахівців, призупинення казначейського обслуговування бюджетних установ, закриття окремих бюджетних програм). Органи місцевої влади втрачають гарну нагоду якісно спланувати витрати з урахуванням конкретного результату, поліпшити прозорість місцевих бюджетів та посилити рівень довіри населення, посилити інвестиційну привабливість свого міста, розширити участь громадськості в плануванні та оцінці місцевого бюджету.

image4Публічна презентація в м. Лисичанську, 23.11.2017 р.

Керівник Проекту, директор  «Фонду розвитку м. Миколаєва» Михайло Золотухін звернув увагу на те, що через відсутність програмно – цільового методу бюджетна система Луганської області до цього часу нагадувала «стілець зі зламаною ніжкою». Саме це стало однією із головних причин низької рейтингової оцінки місцевих бюджетів. «Ми розглядали можливість взагалі не виставляти оцінки для пілотних бюджетів цього регіону, але врешті – решт вирішили, що це буде несправедливо  у відношенні до інших областей, оскільки відмову місцевої влади виконати вимоги ст. 18 Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України при плануванні місцевих бюджетів на 2017 р. експерти Проекту вважають помилковою та необгрунтованою».

image1654Публічна презентація в м. Сєверодонецьку , 24.11.2017 р.

Загалом, публічні презентації пройшли в конструктивному форматі: учасники обговорили шляхи та конкретні заходи з метою вдосконалення бюджетного процесу на місцевому рівні, проаналізували типові помилки при заповненні бюджетних запитів в минулому році, розглянули досвід та можливості проведення оцінки ефективності бюджетних витрат та порівняльної оцінки вартості муніципальних послуг.

Наприклад, за попередніми оцінками вартість адміністративно- управлінської послуги  управління охорони здоров’я м. Сєверодонецька  (код ТПКВКМБ №  010116) в розрахунку на одного мешканця  – значно перевищує аналогічні показники в інших регіонах. Суттєво відрізняються витрати на стаціонарну медичну допомогу та охорону здоров’я загалом. В той же час окремі показники якості медичної допомоги (смертність від хвороб органів кровообігу, ішемічної хвороби серця, злоякісних новоутворювань та ін.) в Луганській області є гіршими ніж в інших регіонах проекту.

На думку, організаторів проведені публічні презентації показали, що місцева влада та громадськість бажають змін та працюють у цьому напрямку. Є надія, що в лютому 2018 р. за результатами другого етапу громадського аудиту , місцеві бюджети Луганської області займуть належне місце.

Організатори висловлюють щиру подяку  за сприяння у підготовці та проведенні публічних презентацій міському голові м. Сєверодонецька Казакову В.В, міському голові м. Рубіжне Хортів С.І. та міському голові м. Лисичанська Шиліну С.І..

Прес-служби ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» та «Громадського інституту розвитку регіональних ініціатив» (м. Сєверодонецьк).

__________________________________________________________

Круглі  столи відбулись в рамках проекту «Ефективні та доброчесні місцеві бюджети у 5 областях півдня та сходу України», який реалізує  ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» в рамках Громадського Партнерства “За прозорі місцеві бюджети!” (http://probudget.org.ua/)  за фінансової підтримки Посольства Великої Британії в Україні та медіа-підтримки ГО «Український кризовий медіа-центр».

Партнерами проекту по Луганської області є БЛ «Соцііум», та  «Громадський інститут розвитку регіональних ініціатив» (м. Сєверодонецьк).


 

Останні публікації цього розділу:

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи