Чи існує громадський транспорт увечері – розбирались активісти у Чернігові

Не так давно на весь міський громадський транспорт у Чернігові була встановлена система GPS-моніторингу. Це суттєво поліпшило пасажирські перевезення в розрізі зручності очікування громадського ...

Таблица_транспорт
Чи існує громадський транспорт увечері – розбирались активісти у Чернігові

Не так давно на весь міський громадський транспорт у Чернігові була встановлена система GPS-моніторингу. Це суттєво поліпшило пасажирські перевезення в розрізі зручності очікування громадського транспорту для пасажирів. Тепер за допомогою даної системи можна легко зрозуміти, чи варто чекати на транспорт чи краще йти пішки.

Однак, на жаль, скарг на незадовільну роботу перевізників надходить ще багато. Справа в тому, що далеко не всі приватні перевізники, котрі обслуговують левову частину міських маршрутів, сумлінно ставляться до виконання своїх обов’язків. Вигравши конкурс на право перевезення пасажирів, деякі з них чомусь відразу починають страждати на «амнезію» – забувають про свої обов’язки, котрі прописані в угодах. Забувають про те, що графік роботи маршрутів необхідно дотримуватись й у вечірній час, і у вихідні дні. Забувають про те, з яким інтервалом має працювати міський транспорт. Про це свідчать постійні скарги на незадовільну роботу перевізників від мешканців Чернігова.

Але не одними скаргами. Окрім цього, люди активно користуються й сучасними інструментами: суттєва кількість скарг було зареєстровано через електронні петиції, повідомлення у Фейсбуці, дзвінки в міський колл-центр та інше. Але ситуація, на жаль, не покращується.  

Ось, до прикладу, текст однієї з електронних петицій: «Подивіться ввечері DozoR city. Наприклад, транспорт на мікрорайон Масани. О 21:30 в дорозі 2 маршрутки №20, 1 – №15, 1 – №21, 1 – №23 та один тролейбус №6. О 22:30 в дорозі лише 2 маршрутки №20 і все. Впевнений, на інших маршрутах не краще. Тобто після 21:00 всі повинні сидіти дома? Зранку з мікрорайону не виїдеш. Населення району зростає, а транспорту не додається. Впевнений, керівництву Чернігова треба щось робити з транспортом у місті», – пише автор петиції Геннадій Лозицький.

Факти говорять самі за себе

В минулому місяці ми провели аналіз щодо роботи деяких маршрутів громадського транспорту через систему GPS-моніторингу. Запитом на отримання публічної інформації запитали про 3 дні роботи 5-ти міських маршрутів: №20, 21, 23, 25 та 35. Найбільше скарг надходить й по сьогодні на 25 та 25 маршрути (див. зведену таблицю по результатам аналізу).

З даних системи моніторингу напрошуються кілька очевидних висновків:

  • Відсутність транспортних засобів на маршруті у вечірній час, не допрацьовуючи годину-дві до закінчення робочого дня.
  • А якщо транспорт начебто допрацьовує до часу закінчення свого робочого дня, то тієї кількості, що залишається на лінії у вечірній час взагалі не вистачає для дотримання задекларованого інтервалу. А тому людям доводиться годинами чекати на зупинках в мороз.
  • Кількість транспортних засобів на маршруті – вона значно менша, аніж мало б бути згідно умовам договору.
  • На деяких маршрутах працюють одні й ті ж транспортні засоби – про це говорять дані, отримані за допомогою gps-системи. Це є також причиною, чому автобус є на лінії, а в системі його немає, наприклад. Чи навпаки.

Як бути?

Вихід є – це чіткий, узгоджений розклад руху громадського транспорту зі всіма сторонами, про який знають, а точніше, який добре розуміють пасажири.

По-друге, це той же зручний і зрозумілий розклад, розміщений на зупинках громадського транспорту. В ідеалі, звичайно, це електронні табло. Але і просто розклад теж не завадить.

І тільки тоді, коли він буде зрозумілим як для пасажирів, так і для водіїв та перевізників – все стане на свої місця.

Тому саме зараз Громадська організація «Агенція міських ініціатив» спільно з національними експертами в рамках проекту «Громадський транспорт у Чернігові: ефективність використання бюджетних коштів» за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження» випрацьовує пропозиції щодо ефективного розкладу руху для обговорення їх з перевізниками і представниками міської влади.

 

Прес-служба ГО «Агенція міських ініціатив»


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку