Чи ефективні бюджетні видатки на благоустрій у Заводському районі ?

Саме таке питання виникло у миколаївських учасників коаліції #ГромадськаПрефектура, що обговорили на березневому вебінарі перші результати громадського аудиту використання коштів, призначених для ...

Додано:
frgn

image1-2
Чи ефективні бюджетні видатки на благоустрій у Заводському районі ?

Саме таке питання виникло у миколаївських учасників коаліції #ГромадськаПрефектура, що обговорили на березневому вебінарі перші результати громадського аудиту використання коштів, призначених для вивезення та  прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин на території робітничого селище Ялти.

Інфографіка: Співвідношення потреб  вивезення сміття у мкрн. Ялти та Заводського району загалом (згідно звітів про виконання паспортів бюджетних програм 2017-2019р, та фактично існуючих ялтинських звалищ )

“..Ми прагнемо допомогти районній адміністрації налагодити належну систему внутрішнього контролю, що забезпечить ефективне витрачання коштів громади підрядниками.

Переконані, що це можливо лише при запровадженні в органах місцевого самоврядування Миколаєва принципів прозорості, підзвітності та спрямованості на результат, відповідно до вимог національного законодавства України. Це вимагає Ст. 20, Ст. 26,  28 бюджетного кодексу України та відповідний пакет нормативно-правових пакетів центральних органів виконавчої влади.

Розгляд результатів цього моніторингу разом з іншими моніторингами ефективності видатків міського бюджету на місцеві дороги; муніципальні освітні послуги  і капітальне ремонти/будівництво ЗОШ, ДНЗ, а також на місцеву політику енергозбереження  заплановано на найближчому квітневому засіданні Експертно-громадської ради виконавчого комітету Миколаївської міської ради..» – прокоментував цілі громадських аудитів коаліції  та ОСН «Ялти» координатор «Громадської префектури» Михайло Золотухін.

Наші рекомендації місцевим посадовцям та громадськості м. Миколаєва:

Дві рекомендації місцевим посадовцям:

  1.  На виконання Ст. 20, 26, 28  Бюджетного кодексу України та відповідних пакетів НПА центральних органів виконавчої влади,  забезпечити прозорість і підзвітність бюджетного процесу та запуск системи управління внутрішнього контролю та внутрішнього аудиту у сфері відповідальності Адміністрації заводського району :
  • Публічне представлення на бюджетних слуханнях і офіційних ресурсах виконавчих органів місцевого самоврядування виконання бюджетних програм у розрізі територіальних локацій звалищ Заводського району «людською мовою». Так буде створена дієва система моніторингу реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм;
  • Налагодження механізму впливу систем внутрішнього контролю та  щорічної оцінки ефективності заходів бюджетних програм, що виконуються Заводським районом:

- на пріоритети прогнозу місцевого бюджету 2021- 2023р.; 

- на пріоритети цільових та бюджетних програм, завдань та заходів в у наступних бюджетних періодах;

- на атестацію місцевих посадовців з наступними відповідними висновкам  керівництва щодо оплати праці посадовцям.

  1. На виконання вимог Статуту міста, забезпечити дієвість таких механізмів місцевої демократії участі, як –  громадські слухання, громадські дорадчі органи:

— Ініціювати проведення громадських слухань з питань ефективності реалізації політики благоустрою у Заводському районі м. Миколаєва зокрема, з використанням інформаційно-комунікативних е- технологій;

 — Громадської раді при Департаменті ЖКГ розглянути результати громадського аудиту з запрошенням місцевих посадовців, що відповідають за згадані питання.

Ці рекомендації були  погоджені учасниками підсумкового лютневого вебінару коаліції http://frgn.mk.ua/?p=11416.

лища «Ялти».

Так коментує спрямованість дослідженння керівник ОСН «Ялти» Сергій Сидляр:

«…Дослідження проведено з метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів адміністраціею Заводського району, що призначені для вивезення та  прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин в мікрорайоні Ялти.

Об’єктом дослідження є система формування та виконання бюджетних програм, реалізованих Адміністрацією Заводського району ММР у 2017-2019р. та політики благоустрою міста у заданий період.

Предметом дослідження: обґрунтованість, повнота, своєчасність планування, нарахування, виділення, розподілу, виплати та звітності про використання коштів Адміністрацією Заводського району ММР. Відповідність витрат планам, соціально-економічні ризики та «слабкі місця», які містять бюджетні процеси та процедури, відповідність політики чинному законодавству та місцевій нормативній базі.

Гіпотеза дослідження: Неефективне використання бюджетних коштів адміністрацією Заводського району, призначених для вивезення та прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин, через невідповідність обсягів фактичного вивезення сміття зокрема у мікрорайоні Ялти (у період 2017-2019г)…».

Про перші висновки дослідження розповідає експерт проекту, Ганна Кашуба:

 «…Гіпотеза дослідження поки підтверджується. А саме:

По-перше

Показник продукту демонструє, що обсяг вивезеного сміття, у всіх трьох бюджетних програмах значно завищений: 

Згідно звітів про виконання бюджетних програм, обсяг вивезеного сміття у Заводскому районі склав: 2017 рік  – 35 300м3 /рік : 249 роб.днів = 141,7 м3/день; 2018 рік – 31 520м3 /рік : 250 роб.днів = 126 м3/день; 2019 рік – 35 600м3 / рік : 250 роб.днів = 142,4 м3/день

Таким чином, щоб вивезти заявлений обсяг ресурсами залученої підрядної організації потрібно щоб 4* водія  щоденно працювали по 12 годин усі робочі дні протягом року.

Тому ми робимо висновок, що обсяг вивезеного сміття – завищений у декілька разів, і не може бути виконаний протягом одного робочого дня ресурсами залученої підрядної організації.

(*Інформація про підрядну організацію : авто, які є на балансі підрядника, та кількість водіїв – з сайту «Прозоро»)

Для перевірки наших висновків, ми очікуємо від Адміністрації Заводського району – акти виконаних робіт (було зроблено запит на інформацію) на виконання відповідних заходів у рамках наступних бюджетних програм:

2017 рік. «Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів, надійної та безперебійної експлуатації каналізації»;

2018 рік. Утримання та ефективна експлуатація житлово-комунального господарства;

    2019 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів.

По-друге:

Мешканці мкрн. Ялти системно не получають якісну послугу з вивезення сміття та  прибирання стихійних звалищ, покосу трави та знищення алергічних рослин за бюджетні гроші. 

Це не е справедливо, коли при більш ніж питомих видатках з бюджету міста на проведення заходів з вивезення сміття у Заводському районі, мешканці мкрн. Ялти роками  потопають у звалищах сміття?…. З мешканцями Ялт ми розрухували   щоденну потребу у вивезенні сміття зі всього мкрн. Ялт – приблизно 8 м куб. (Одна машина)

Вважаємо, що це не відповідає Ст. 7. Бюджетного кодексу України, яка визначає принцип справедливості і неупередженості;  тобто, бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами….».

Попередні  висновки дослідження:

  • Відсутність дієва система моніторингу реалізації завдань та заходів цільових та бюджетних програм;
  • Адміністрація Заводського району, не в повному обсязі виконувала бюджетні програми вивезення та  прибирання стихійних звалищ:

2017 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів, надійної та безперебійної експлуатації каналізації;

2018 рік. Утримання та ефективна експлуатація житлово-комунального господарства;

2019 рік. Забезпечення збору та вивезення сміття і відходів.

  • Показник продукту, який демонструє об’єм вивезеного сміття, у всіх трьох бюджетних програмах значно завищений відносно  реалістичного об’єму сміття на звалищах;
  • Має місце невідповідність об’ємів вивезеного сміття, згідно звітів про виконання паспортів бюджетних програм, і фактичними ресурсними можливостями діючої підрядної організації у період 2017-2019р;
  • Є ознаки порушенням  Ст. 7. Бюджетного кодексу України, яка  однім з принципів бюджетної системи України, визначає  – принцип справедливості і неупередженості.

Остаточні висновки будуть готови після обробки уточнюючої інформації, очікуваної   від Адміністрації Заводського району.

Прес- служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» — координатора коаліції #ГромадськаПрефектура.

Громадській аудит проведено в рамках проекту, що реалізує ГО «Фонд ініціативного розвитку» за підтримки Фонду розвитку міста Миколаєва за кошти NED (Вашингтон, США) та у склади коаліції #ГромадськаПрефектура.

Коуч супровід #ГромадськаПрефектура здійснює ФРММ в рамках проекту «Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів» за підтримки Фонду сприяння демократії Посольств США в України.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку