Чужі тут не ходять або гра в чотири руки при відбудові будинків в Запоріжжі
В попередній публікації ГО «Народний Захист» ми розповіли як розроблялась проєктно-кошторисна документації відбудови зруйнованого в жовтні 2022 року житлового будинку №14 по вул.Миру в ...
Додано:
Наталія Заболотна

В попередній публікації ГО «Народний Захист» ми розповіли як розроблялась проєктно-кошторисна документації відбудови зруйнованого в жовтні 2022 року житлового будинку №14 по вул.Миру в Запоріжжі.
Договір № М14/ПР/ВНК від 28 березня 2023 року між замовником Департаментом з управління житлово-комунальним господарством Запорізької міської ради і виконавцем ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро» на проведення Проєктних робіт та здійснення авторського нагляду по об’єкту: «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» передбачав і проведення експертизи проєктно-кошторисної документації з отриманням позитивного висновку.
Кінцевими бенефіціарним власниками (КБВ) ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро» є Марков Олексій Андрійович та Маркова Марія Андріївна з м. Запоріжжя. Марков Олексій Андрійович одночасно є і директором цього товариства, який підписав тендерні пропозиції.
Від імені обраної ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро»експертної організації ТОВ «Експертиза МВК» позитивний експертний звіт підписала заступник генерального директора товариства Марія Маркова, КБВ і керівником якої є Коломоєць Марина Вікторівна. Яка за даними платформи YouControl є дружиною депутата Запорізької міської ради Коломоєць Олега Олександровича. А сама Марія Маркова є бенефіціарним власником фірми-розробника проєктної документації ТОВ «Запорізьке проектно-експертне бюро».
Олег Коломоєць працював юристом, приймав участь в АТО. З 2013 року працює радником Спостережної ради ПАТ «Мотор Січ» (підприємство В`ячеслава Богуслаєва, яке після затримання Богуслаєва де-факто перейшло під контроль власників Запоріжсталі).
За даними порталу «Чесно», Коломоєць Олег Олександрович у 2015 році як безпартійний кандидат був вперше обраний депутатом Запорізької міської ради від партії «Укроп» і входив до постійної депутатській комісії з питань земельних ресурсів, комунальної власності, архітектури та приватизації. Одночасно очолював Координаційну раду учасників АТО при голові Запорізької ОДА Костянтині Брилі. Однак згодом члени ради висловили йому недовіру – через нібито лобіювання виділення земельних ділянок людям зі свого оточення.
У 2019 році Олег Коломоєць безуспішно від «Укропу» балотувався до Верховної Ради.
У 2020 році вже від «Партії Володимира Буряка “Єднання”» знов отримав депутатський мандат у Запорізькій міській раді. Судився з мером Запоріжжя Володимиром Буряком за визнання недійсним одного з розпоряджень. Медіа відмічали, що у цьому ж році він не оприлюднив звіт про свою депутатську діяльність, як того вимагає законодавство. А його дружина отримала кошти від Запорізького обласного центру зайнятості.
З квітня 2021 року по квітень 2023 року, поєднуючи роботи і депутатство, очолював комунальне підприємство «Запоріжринок». Що супроводжувалось скандалами в медіа.
ТОВ «Експертиза МВК» неодноразово було фігурантом журналістських розслідувань. Медіа писали про проведення ними експертизи ПКД в ході сумнівних закупівель, де фіксували завищення вартості матеріалів і робіт. Зокрема, компанія проводила експертизу проєктів, де було зафіксовано завищення цін в Чернівецькій, Житомирській області та в місті Київ.
ТОВ «Експертиза МВК» фігурує у 27 кримінальних провадженнях.
За інформацією Єдиного державного реєстру судових рішень (№ судової справи –335/12515/24) Слідчим управлінням ГУНП в Запорізькій області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023080000000083 від 14.08.2023, за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбачених ч.2 ст.364 КК України, яке розпочате за фактом можливого зловживання службовим становищем посадовими особами державного підприємства та інших підприємств під час укладення та виконання договору по розробці проектно-кошторисної документації та фактичного виконання робіт для проведення будівельних робіт по об`єктам капітальних ремонтів, які постраждали внаслідок бойових дій потрапляння боєприпасів.
В Ухвалі від 10 грудня 2024 року по Справі № 335/12515/24 1-кс/335/4926/2024 зазначено, що за наявною інформацією, під час проведення будівельних робіт підрядниками, грубо порушуються державні будівельні норми, виконані роботи не відповідають затвердженій проектно-кошторисній документації, підписання актів виконаних робіт здійснюється не кваліфікованими особами, об`єми виконаних робіт, які зазначені в актах виконаних робіт значно завищені від фактичних, використовуються неякісні будівельні матеріали. Після чого складаються акти виконаних будівельних робіт із завідомо неправдивими відомостями про об`єми і якість виконаних будівельних робіт. Таким чином, ймовірно службові особи замовника, зловживаючи службовим становищем, тобто умисно, з метою одержання будь-якої неправомірної вигоди для службових осіб підрядників, використовуючи службове становище всупереч інтересам служби, завдали тяжких наслідків, охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян та державним інтересам.
Серед переліку договорів, зазначених в Ухвалі, згадано договір № 203-23Б від 18.10.2023. За таким номером у системі PROZORRO зареєстровано договір між Службою відновлення та розвитку інфраструктури у Запорізькій області та ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «КОНСУЛ» за закупівлею UA-2023-08-01-004478-a «Роботи по об’єкту: «Капітальний ремонт житлового будинку по вул. Миру, 14 з відновленням несучих конструкцій після потрапляння боєприпасів в м. Запоріжжя» (45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація)».
На жаль, і цей проєкт не надав даних для позитивного кейсу.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Прозора відбудова: Моніторинг відбудови соціальної інфраструктури», що реалізується в межах субгрантингового компоненту проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу.
Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю ГО «Народний Захист» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують ГО «Центр економічної стратегії», ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій» та ГО «Технології прогресу».