Чому тиждень БДР — бутафорія?

В Україні закінчився Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху. У період 2011-2016 рр. в нашій країні рівень травматизму та смертності внаслідок ДТП є одним із найвищих у Європі, повідомив ...

dtp_265
Чому тиждень БДР — бутафорія?

В Україні закінчився Всеукраїнський тиждень безпеки дорожнього руху. У період 2011-2016 рр. в нашій країні рівень травматизму та смертності внаслідок ДТП є одним із найвищих у Європі, повідомив Начальник медичного департаменту МОЗ Андрій Гаврилюк. Зокрема, за цей час зареєстровано 170 тис. ДТП, у них загинули 26,5 тисяч людей, травмовані 206 тисяч осіб.

При цьому тільки за 2016 рік зафіксовано зростання кількості ДТП на 11,6%, а травмованих у дорожніх аваріях стало більше на 1,5%. Варто зазначити, що 43% загиблих у ДТП в 2016 році – це пішоходи та велосипедисти. Також за цей період у ДТП загинуло 1,4 тис. дітей віком до 18 років.

З року в рік під час «тижневиків БДР» чиновники заявляють про багато правильних методів боротьби з ДТП. Зокрема, прем’єр-міністр України Володимир Гройсман оголосив про свою підтримку боротьби за безпеку на дорогах. «Хочу також проінформувати, що перед керівництвом “Укравтодору” я поставив завдання розробити програму безпеки дорожнього руху, в тому числі спираючись на польський досвід – така програма вже розробляється і найближчим часом буде представлена на засіданні Уряду». – Написав Гройсман у своєму Фейсбуці.

Тобто проблеми реальні, а ось інструменти боротьби з дорожньо-транспортним травматизмом на державному рівні поки залишають бажати кращого.

З 8 по 14 травня в Україні відбулися  тематичні заходи: лекції, круглі столи, а також уроки в школах і навіть флешмоб. Проте чи достатньо таких заходів? На думку Голови Національної програми з попередження дорожньо-транспортного травматизму дітей та молоді Traffic Challenge, недостатньо: “Регулярне програмне виховання та якісна освіта – це, за відомим в усьому світі успішним досвідом, найдешевший ефективний спосіб протидії ДТП. Це у сьогоднішній час економічної скрути – найкращий інструмент зниження кількості загиблих у аваріях на дорогах для нашої країни. Ми наполягаємо на введенні системної повноцінної освіти з БДР, починаючи з дошкільного віку». – Підкреслює Ольга Дробишева.

Більшість українців думає, що лише водії мають дотримуватися правил дорожнього руху, бо вони несуть загрозу. Для того, щоб вони несли меншу загрозу, пасажири, пішоходи і велосипедисти мають знати правила дорожнього руху на такому ж високому рівні.

«Це закладає фундамент взаємоповаги і формує рівень культури на дорозі. Для втілення цього завдання потрібне лише одне реальне державне рішення — ввести державну освітню програму з БДР. А Traffic Challenge, як завжди, підтримає та допоможе з якісними навчальними матеріалами європейського рівня та зразка». — Каже Ольга Дробишева. 

Цього разу Тиждень безпеки дорожнього руху має гасло «Знизити швидкість – врятувати життя». «Зниження швидкості навіть на 5 км/год дає перевагу для врахувати тієї чи іншої ситуації на дорозі». – Підкреслює головний інспектор Управління безпеки дорожнього руху Тетяна Волошина. Це доводить і європейський досвід.

«Як тільки в усіх містах нашої країни запровадять відміну “+20″ або взагалі приймуть європейській стандарт швидкісного режиму (при умові контролю правопорушень та невідворотності покарань) – ми одразу всі побачимо суттєве зниження і кількості загиблих, і інвалідів, і взагалі – кількості ДТП». – Вважає Ольга Дробишева.


 

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями