Чому бюджет Миколаєва щорічно не отримує від 5 до 15 млн. грн?

Чому малому бізнесу складно без корупції наповнити бюджет громади?ХТО і ХТО заважає ефективному, прозорому управлінню комунальним майном?Про це 15 серпня 2018 р. за круглим столом у міськвиконкомі ...

Додано:
frgn

20180815_143908-300x224
Чому бюджет Миколаєва щорічно не отримує від 5 до 15 млн. грн?

Чому малому бізнесу складно без корупції наповнити бюджет громади?

ХТО і ХТО заважає ефективному, прозорому управлінню комунальним майном?

Про це 15 серпня 2018 р. за круглим столом у міськвиконкомі відбулась відверта розмова представників малого бізнесу і громадськості з чиновниками та депутатами за результатами громадського моніторингу «Ефективне використання комунального майна».

Фото-звіт. Відео-сюжет https://www.youtube.com/watch?v=5nwRNwq6FLw.

Олена Герасимчук, президент ОК «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу», презентуючи результати моніторингу емоційно наголосила, що причиною недоотримань бюджету від оренди комунального майна міста є:

  • Відсутність організації належного контролю за надходженням до бюджету коштів від оренди комунальної власності майна з боку Управління комунального майна;
  • Невиправдане втручання в орендні відносини постійної депутатської комісії з питань ЖКГ, комунальної власності та благоустрою міста;
  • Е-реєстр не виправдав сподівань бізнесу і не наблизив їх до комунальної власності;
  • Положення про оренду комунального майна недосконале і містить безліч корупціогенних чинників, нове Положення не розроблене.

Для лікування ситуації Федерація разом з асоціацією юристів «Правозахист» та представниками бізнесу розробили проект Положення про оренду комунального майна, основою якого є:

1) учасниками орендних відносин у сфері комунального майна є виконавчий комітет, управління комунального майна, балансоутримувачі. Депутатська комісія не має права  погоджувати надання в оренду комунального майна;
2) порядок і строки укладення договорів оренди і їх подовження;
3) порядок надання дозволу на здійснення невід’ємних поліпшень орендарями і способи їх відшкодування, визначення кола осіб, які несуть відповідальність за порушення при укладанні та виконанні договорів оренди…».

Докладніше, про методику, відповіді на питання (1). Чому діяльність депутатської комісії з питань з питань ЖКГ, комунального майна і благоустрою стала причиною недоотримань бюджетом коштів від оренди і які права присвоїли собі депутати незаконно? (2). Чи наблизив е-реєстр  доступ бізнесу до комунального майна? (3). Яким повинно бути Положення про оренду комунального майна?) а також інші висновки рекомендації моніторингу у релізі та презентації Федерації. Виступ керівника Федерації на ТРК «НИС-ТВ» за підсумками круглого столу на https://www.youtube.com/watch?v=7-nCsYR9t2I.

Нагадаємо, що 25 липня 2018 р. результати моніторингу обговорено з представникам малого і середнього бізнесу та громадськості. Тоді учасники заходу погодившись з висновками і рекомендаціями дослідження, рекомендували Федерації переконати місцевих посадовців і депутатів щодо доцільності прийняття пакету НПА, що долають виявлені корупціогенні чинники. Реліз на http://frgn.mk.ua/?p=10096.

Депутат та секретар «профільної» постійної депутатської комісії Миколаївської міської ради Олег Солтис так прокоментував висновки моніторингу щодо ролі депутатської комісії та громадськості щодо зменшення корупціогенних чинників прийняттям відповідного пакету рішень міськрадою :

«…Згоден з проблемою ефективності управління комунальним майном. Бюджет недоотримав від оренди за 2017 рік не 5 млн грн а біля 15 млн. грн. А Депутатська комісія робить те, що це не заборонено. А таке «Положення…» депутати ніколи не проголосують!..».

Коментуючи виступ депутата і результати дослідження, експерт ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва Тетяна Золотухіна зазначила:

«…Ви помиляєтесь пане депутат! Депутати не громадськість. І тому правило робити все що не заборонено законом ВАС не стосується.

По-перше, на яких законних підставах постійна депутатська комісія є частиною процедури рішень чиновників пр.  укладенні / продовження / розірвання договорів оренди? У міськраді панує “ЗВИЧАЄВЕ ПРАВО”. Так постійна депутатська комісія незаконно вбудована в систему прийняття рішень чиновниками щодо оренди комунального майна. Нажаль, замість контролю депутати дублюють повноваження місцевих посадовців. Тому потрібно міняти і місцеві нормативно-правові акти та добиватсь їх виконання як чиновниками так і депутатами.

По-друге, рекомендуємо новому керівнику департаменту комунального майна звернути увагу на закритість і низьку дисципліну при складанні паспортів та звітів бюджетних програм. Подивиться будь ласка на висновки моніторингу щодо:

  • дивних показників у паспортах бюджетних програм та звітах про їх виконання щодо кількості розроблених місцевих НПА (1385 НПА за 2017 р. та 1500 НПА на 2018р.);
  • наявності і якості наповнення достовірними і актуальними даними e-реєстру комунального майна. А на його створення якого у 2017 р. витрачено 380 тис. грн. громади.

Секретар Миколаївської міської ради Тетяна Казакова так прокоментувала виступи учасників круглого столу:

«…Всі дії депутатів та постійної депутатської комісії при прийнятті рішень по аренді комунального майна повинно бути прозорим, відкрити а процедура їх прийняття відповідати вимогам чинного законодавства України. Рекомендую ознайомити депутатів городян з результатами моніторингу, розмістив презентацію на офіційному сайті міської ради. Раджу Федерації звернутись до розгляду розгляд результатів моніторингу до регламентної постійної депутатської комісії…».

Начальник управління комунального майна Миколаївської міської ради Мкртич Мкртичян подякував громадськість за моніторинг та пообіцяв врахувати його рекомендації у роботі.

Сподіваємося, що міський голова та депутати почують пропозиції Федерації щодо лікування застарілої хвороби!

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва» за матеріалами ГС «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу».

_______________________________________________________

Захід проведено в рамках проекту «Ефективне використання  комунального майна» що реалізує ГС «Федерація асоціацій малого та середнього бізнесу за участю партнера ГО «Асоціація юристів «Правозахист» та при підтримці ГО «Фонд розвитку міста Миколаєва» за кошти  Національного фонду підтримки демократії (NED м. Вашингтон, США).


 

Останні публікації цього розділу:

Українські благодійники отримали високу оцінку від моніторингової місії Americares

Перспективи міжнародної STEM-стандартизації закладів освіти України у 2024 році

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Чернівцях

У Сумах хаб ІМІ надає медійникам техніку та захисне спорядження