Через Бюджетний регламент до прозорого бюджету міста

Звідки беруться кошти в міському бюджеті Чернігова і як чернігівці можуть впливати на формування бюджету – ці питання обговорювали на круглому столі, організованому Центром «Доброчин» 04 лютого 2016 ...

Додано:
Nataliya Drozd

02
Через Бюджетний регламент до прозорого бюджету міста

Звідки беруться кошти в міському бюджеті Чернігова і як чернігівці можуть впливати на формування бюджету – ці питання обговорювали на круглому столі, організованому Центром «Доброчин» 04 лютого 2016 р.

Експерти Центру Олександр Підгорний та Микола Силенко презентували проект Бюджетного регламенту новообраним депутатам Чернігівської міської ради та представникам громадського сектору. Бюджетний регламент – документ, що деталізує та конкретизує загальні норми закону, адаптуючи їх саме до потреб міста. До того ж, Бюджетний регламент дозволить громадськості активно долучитися до бюджетного процесу не тільки на етапі контролю за використанням бюджетних коштів, але й безпосередньо під час того, коли депутати будуть визначати, куди, скільки та з якою метою витрачати громадські кошти. Депутатам міської ради нововведення стане в нагоді під час формування основного фінансового документу міста – акцентували експерти.

Під час жвавого обговорення щодо бюджетних процесів, лунали різні думки депутатів Чернігівської міської ради та громадських активістів:
Віктор Тарасов, фракція політичної партії «Демократичний Альянс»: «За нашою національною традицією бюджет приймається в авральному режимі, потім вносяться зміни. Бюджет готує Фінансове управління, очільник міста спонукає депутатів до прийняття, а відповідальність лягає на всю міську раду. На прийняття бюджету впливають політичні та бізнесові інтереси депутатських фракцій та окремих депутатів, а громадськість не має ефективного механізму впливу на формування бюджету. Бюджетний регламент дозволить задіяти потенціал депутатів ради, які особисто відповідають перед виборцями, зобов’язані виражати і захищати інтереси відповідної територіальної громади та її частини — виборців свого виборчого округу, виконувати їхні доручення в межах своїх повноважень, наданих законом, брати активну участь у місцевому самоврядуванні».

Дарина Сиропара, член партії «Демократичний Альянс»: «Прийняття цього документу має стати додатковим стимулом залучення громади до процесів розподілу бюджетних коштів на умовах прозорості та врахування інтересів зацікавлених сторін. Наявність документа, який чітко унормовує бюджетний процес у Чернігівській міській радіі, сприятиме захисту прав та інтересів представників територіальної громади, ефективному та своєчасному вирішенню завдань та доручень, які покладаються на депутата ради законом та виборцями. Окрім того, це рішення дозволить врегулювати організаційно процедурні питання участі депутатів та депутатських комісій ради у бюджетному процесі та дасть змогу заздалегідь готувати, розглядати та затверджувати бюджет міста. Таким чином затвердження бюджетного регламенту має стати додатковим механізмом забезпечення прозорості бюджетного процесу, залучення у цей процес усіх зацікавлених сторін».

Максим Черненок, фракція політичної партії «Наш край»: «За прийняття міського бюджету наша фракція не голосувала, оскільки депутати отримали бюджет за 3 дні до прийняття, крім того бюджет приймався від зворотного: спочатку затвердили бюджет, а потім програми. Депутат ради не повинен стояти осторонь бюджетного процесу. Прийняття бюджетного регламенту Чернігівської міської ради дасть змогу визначити стадії бюджетного процесу, зміст роботи його учасників, встановити виконавців та граничні терміни виконання робіт у рамках бюджетного процесу Його потрібно детальніше розглядати як запобіжник корупційних явищ в бюджетній сфері».

Роман Лумінський, АГС «Совість»: «В Україні не найкраща система формування державного бюджету, але її результати можна покращити, якщо справа відбуватиметься за схемою: рух вимог, планування, аналіз потреб міста. Необхідно кошти Чернігівської громади використовувати раціонально, аналізуючи кожну конкретну ситуацію чи потребу, а на їх основі виявляти пріоритетні напрямки вкладання бюджетних коштів, стежити за якісним та своєчасним виконанням підрядних робіт, а також усувати умови, що сприяють корупційним діям. Дію Бюджетного регламенту гідно оцінять як місцеві керівники, відповідальні за добробут ввіреного їм міста, так і громадяни, які зможуть контролювати використання коштів, а також спрямовувати їх, в першу чергу, на нагальні потреби».

Підсумовуючи результати обговорення, учасники дійшли згоди, що наразі головна задача – доступно і переконливо довести всім депутатам необхідність прийняття Бюджетного регламенту та якнайшвидше розпочати працювати за його нормами.

Ознайомитися з положенням про Бюджетний регламент можна на сайті організації за посиланням.

Пропозиції та зауваження до Проекту Бюджетного регламенту приймаються до 20 лютого 2016 р. на адреси: електронна [email protected] або [email protected], поштова – 14017, м. Чернігів, вул. Жабинського 13, 42.

Проект «Бюджетний процес – під контроль громади» реалізується Центром «Доброчин» в рамках програми «Ціна держави», що виконується Фондом Східна Європа у партнерстві з CASE-Україна за фінансової підтримки Європейської Комісії.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку