Career Hub запрошує долучитись до розробки та пілотування моделі «Кар’єрно-орієнтований навчальний заклад»

Платформа Сareer Hub Центру “Розвиток КСВ” та Міністерство освіти і науки України, спільно з організацією IREX в рамках  програми «Мріємо та діємо», що  впроваджується за фінансової підтримки ...

Додано:
CareerHub

20230303131921_IMG_7505 (1)
Career Hub запрошує долучитись до розробки та пілотування моделі «Кар’єрно-орієнтований навчальний заклад»

Платформа Сareer Hub Центру “Розвиток КСВ” та Міністерство освіти і науки України, спільно з організацією IREX в рамках  програми «Мріємо та діємо», що  впроваджується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) провели захід-обговорення серед освітян на тему створення системи кар’єрного консультування в Україні: школа-ЗПТОЗВО. Захід супроводжувався компонентом інтерактивної виставки – тематичних стендів про майбутнє роботи 2030 в Україні (Future of work). Учасникам та учасницям обговорення вдалося втілити ключову місію зустрічі та спільно напрацювати пропозиції для створення концепції Кар’єрно-орієнтованого навчального закладу, для подальшого її пілотування в закладах освіти.

Організатори: Програма USAID “Мріємо та діємо”, IREX, платформа Сareer Hub ГО Центр “Розвиток Корпоративної Соціальної відповідальності” у партнерстві з Міністерством освіти і науки України

Питання професійного майбутнього дитини актуалізувалося і стало ще гострішим для батьків. Куди вступати після школи? Яку професію обрати, щоб не помилитися? Чим керуватися та на які дані орієнтуватися при виборі цієї професії? Як батьки, так і їхні діти, потребують відповідей на ці питання. Для цього в Україні існують профорієнтаційні програми та можливість пройти кар’єрну консультацію при закладах освіти. Існують, але частіше, фахівці та фахівчині, які займаються цим напрямком використовують застарілі методички, не орієнтуючись в трендах ринку праці сьогодення, в тенденціях роботи майбутнього, професіях майбутнього, а деякі навчальні заклади взагалі не поінформовані, що профорієнтаційний напрямок реально інтегрувати в свої програми. 

Гайд “На кого вчитись після школи?”

“Кілька років тому команда Центру почала розвивати напрямок Дівчата-STEМ. До війни в нас було 100 філіалів на базі шкіл, наразі залишилося 50. Мій висновок – важливо інвестувати в освіту. Одним з великих компонентів освіти є кар’єрне консультування і вже третій рік поспіль, спільно з “Мріємо та діємо”, ми робимо проєкт по перенавчанню Центрів кар’єри. Давайте будемо відважними, давайте говорити про мрії і зробимо систему карʼєрно-орієнтованого навчального закладу, аби допомогти кожній дитині України визначити свої сильні сторони, в які вона буде інвестувати час і буде щасливою у виборі майбутньої професії”, – Марина Саприкіна, Голова правління ГО Центр “Розвиток корпоративної соціальної відповідальності”

“Протягом роботи програми “Мріємо та діємо”, ми неодноразово чули, що молодь не готова до реалій ринку праці, а ринок праці – до очікувань молоді. Випускники шкіл при виборі професії орієнтуються на думку батьків. Батьки – на власні уявлення та суспільні стереотипи про престижні професії. Навчальні заклади – на наявні ресурси станом на зараз, а не на те, що буде потрібне через 5-10 років. В результаті маємо велику кількість молоді без роботи, або молоді, яка працює не за спеціальністю і змушена вчитися на ходу. А в той самий час роботодавці мають труднощі із залученням кваліфікованих кадрів. Обговорення питань, як має працювати кар’єрне консультування у закладах освіти, дозволить напрацювати модель кращої підготовки молодих людей до кар’єрних реалій”, – Юлія Ткачук, заступниця директорки програми «Мріємо та діємо»

До заходу долучилися більше шестидесяти п’яти освітян, педагогів, фахівців та фахівчинь, що працюють з молоддю за напрямком профорієнтації. Учасникам та учасницям обговорення презентували сучасні інструменти, які можуть увійти до системи Кар’єрно-орієнтований навчальний заклад в Україні, замінивши застарілі методички та ярмарки професій, які точно варто залишити в минулому. 

“Вибір майбутніх професій –  важливий вибір. Він не повинен бути випадковим. Ми підтримуємо розвиток карєрно-орієнтованих практик, адже важливо рухатися вперед і орієнтуватися на майбутнє”, – Тростянська Ярослава, директорка департаменту освіти та науки України Київської ОДА

Також на цій зустрічі було представлено результати дослідження про майбутнє роботи 2030 в Україні (Future of work) – до та після війни і дані національного опитування молоді про вибір професії. Їх презентував спільноті освітян керівник платформи Сareer Hub Центру “Розвиток КСВ” Андрій Атрощенко: “За даними досліджень про майбутнє роботи, більшість сьогоднішніх здобувачів освіти змінять місце роботу, а з ним і професійну сферу, у середньому три рази. До такої гнучкості важко, але необхідно готуватися. Також ми є свідками становлення та інтеграції в освітні та робочі процеси технологічних рішень на основі штучного інтелекту. Страх перед цією стороною прогресу є дуже перебільшеним. У середньостроковій перспективі штучний інтелект не забере роботу у людини. Робоче місце у одно фахівця, з великою долею вірогідності, забере інших фахівець, який швидше та якісніше навчиться використовувати в роботі рішення та інструменти на основі штучного інтелекту. А що ще точно стає більш затребуваним та цінним для роботодавців, так це рівень м’яких навичок та вміння вчитися протягом протягом усього життя”.

Учасники та учасниці долучилися до обговорення в робочих групах, зробили висновки та сформували пропозиції про компоненти і модель розбудови спроможності навчальних закладів стати карєрно-орієнтованими. Ось декілька з них:  

  • В Україні вже є успішних кейсів у кар’єрному консультуванні учнівської та студентської молоді, навіть іде активне запозичення досвіду із за кордону, але системний державний підхід у цьому питанні потребує розбудови.
  • Прийшло глибше усвідомлення того, що: а) вирішальний вплив у виборі майбутніх професійних траєкторій на учнів мають батьки; б) з боку вчителів, перешкодою у комунікації з учнями досить часто є недостатній обсяг знань про кар’єрне консультування та перевантаженість іншими завданнями, саме тому є необхідність у створенні професійних стандартів та включення до штатних розписів закладів освіти кар’єрних консультантів.
  • Потрібно врегулювати на законодавчому рівні взаємодію навчальних закладів різних рівнів освіти та обрати спільну стратегію розвитку кар’єрного консультування в системі освітнього процесу. В пріоритет поставити дитину (учня/студента) та його здібності, вподобання.

Запрошуємо долучитися до складу робочої групи з розробки та пілотування моделі “Кар’єрно-орієнтований навчальний заклад” через заповнення форми за цим посиланням.

___________________________________

Програма «Мріємо та діємо» впроваджується за фінансової підтримки Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) та виконується IREX у партнерстві з Будуємо Україну разом (БУР), Центром «Розвиток КСВ» (CSR Ukraine), Making Cents International (MCI), Міжнародним республіканським інститутом (IRI) та Zinc Network.

CSR Ukraine, Центр «Розвиток КСВ» – експертна організація в Україні, що об’єднує понад 40 великих компаній, спільно з якими вже десять років просуває принципи сталого ведення бізнесу та соціальної відповідальності, реалізує власні соціальні проекти, надає консультації, проводить семінари та тренінги з КСВ питань та звітів як для приватних компаній, так і для державних органів влади. Є національним партнером CSR Europe (Брюссель, Бельгія) і Всесвітньої бізнес-ради зі сталого розвитку (Женева, Швейцарія). 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

У Львові відбулась вулична акція «Насильство — не традиція»

«Ба та Ді проти брехні»: медіа ШоТам презентує новий проєкт для старшого покоління

Рік завершується, а робота в третьому секторі ні

Платформа майбутньої професії: В Україні розвиватимуть напрямок профорієнтації підлітків з вразливих категорій населення

Женевська декларація прав дитини 2024

У 4 старостатах Білозерської громади на Херсонщині стартував проєкт з утеплення укриттів для безпечного перебування в холодний період