Більш як пів тисячі керівників та фахівців будинків дитини з усієї України завершили масштабне навчання

Майже 550 керівників та спеціалістів українських будинків дитини завершили спеціальне онлайн-навчання за програмою підвищення професійної компетентності. Її розробили фахівці міжнародної благодійної ...

Підсумок навчання працівників інтернатів (2)
Більш як пів тисячі керівників та фахівців будинків дитини з усієї України завершили масштабне навчання

Майже 550 керівників та спеціалістів українських будинків дитини завершили спеціальне онлайн-навчання за програмою підвищення професійної компетентності. Її розробили фахівці міжнародної благодійної організації Партнерство «Кожній дитині» спільно з групою компаній МедЕксперт. Програма була запроваджена у співпраці з Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством соціальної політики України та Національною соціальною сервісною службою України.

На сьогодні в Україні (враховуючи тих, хто в евакуації) працюють 34 будинки дитини. У них перебувають 1814 малюків раннього та дошкільного віку. Це час, коли дитина інтенсивно росте та розвивається. А також найбільш вразлива, якщо її потреби не задовольняються. Саме в цей період увага й правильна робота фахівців особливо важлива. Зокрема і у контексті забезпечення права дитини на родину. Провести масштабне навчання планували ще торік – розповідає директорка Партнерства «Кожній дитині» Василина Дибайло.

«Зібрати експертів, тренерів та фахівців різних сфер, які піклуються про дітей молодшого віку, завадили російські ракетні удари по інфраструктурі. По всій Україні були перебої зі зв’язком, відключення світла, тож плани довелося відкласти. Тому зараз нам дуже приємно, що навчання таки відбулося. До нас долучилася безпрецедентна кількість людей і дуже потужна команда. Ми провели разом майже пів року. Зокрема це також стало можливим завдяки ЮНІСЕФ та Всесвітньому дитячому фонду», – зауважила Василина Дибайло.  

До навчання долучилися 117 професіоналів медичної спільноти: педіатри, неврологи, психіатри, реабілітологи, ерготерапевти; 354 педагоги, корекційні терапевти, логопеди, психологи, вихователі, а також 56 управлінців та ще 7 спеціалістів соціальної сфери.

Підсумок навчання працівників інтернатів (1)

Про те, наскільки важлива роль кожного з них, говорить і Ван Чі Фам, керівниця програм захисту дітей, ЮНІСЕФ. Вона наголошує, що тепер фахівці краще знають, як піклуватися про дітей раннього віку та найкращим чином задовольняти їхні потреби.

«Кращий догляд завжди був високим пріоритетом для ЮНІСЕФ. Крім того, ми підтримуємо зусилля українського уряду та неурядових організацій, які забезпечують право дитини на сім’ю. Ми сподіваємося, що кожна дитина зростатиме у сім’ї. Але ми також розуміємо, що на це потрібен час. І поки ми докладаємо усіх зусиль, щоби так і було, від вас – співробітників – залежить, як дитина почуватиметься, розвиватиметься та бачитиме світ. Ваша роль надзвичайно важлива, тому я сподіваюсь, що після завершення цього навчального курсу здобуті знання, навички та компетенції допоможуть вам у роботі», – зазначила представниця ЮНІСЕФ. 

Програма навчання складалася з 6-х модулів, які викладали 11 тренерів з медичної, соціальної й педагогічної спільноти. Зокрема вивчали основи соціально-правового захисту дітей та взаємодії в процесі забезпечення права дитини на сімейне виховання, сучасні методи управління закладом,  та механізми створення  в закладі послуг раннього втручання, паліативної допомоги, фізичної реабілітації, денного догляду, застосування технології ведення випадку тощо. 

Підсумок навчання працівників інтернатів

Теми занять обирали виходячи з потреб співробітників закладів – розповіла Альона Терещенко, експертка проєкту з моніторингу та забезпечення потреб дітей, які перебувають у будинках дитини та директорка Київського міського центру реабілітації дітей з інвалідністю.

«Все почалося з неформального спілкування з керівниками закладів. Говорили про те, які знання актуальні, а яких бракує, щоби зробити послуги для дітей якіснішими. Тобто ми отримали запит на ті теми, які увійшли до програми навчання. Після погодження програми з МОЗ, розпочався пошук тренерів і це стало ще одним викликом. Адже всі вони мали бути не теоретиками, а практиками, спиратись на власний досвід і мати визнання у професійній спільноті», – поділилася Альона Терещенко.   

Курс став безпрецедентним за кількома показниками. До навчання долучилися будинки дитини з усієї України, окрім Херсонщини та тимчасово окупованого Криму. Експерти зібрали найбільшу – для таких онлайн-заходів – одночасну кількість слухачів – до 439 людей з 32-х закладів. За результатами навчання склали тести й отримали сертифікати 544 слухачів. Середній бал підсумкового тестування був майже 98 зі 100 балів. А це означає, що аудиторія була вмотивована і налаштована на результат. 

Самі “слухачі” високо оцінили комплексність навчання, яке охоплювало усі сфери розвитку дитини. Зауважили, що отримали не лише нові знання та досвід, а й впевненість та стимул працювати далі, можливість подивитися на свою галузь з різних сторін.

«Співробітники будинків дитини — приходить на допомогу малятам, у разі неможливості батьків здійснювати її догляд чи тимчасово влаштувати дитину в патронатну сім’ю.На жаль в період війни ризики зросли і  збільшилась чисельність дітей, які потребують альтернативного влаштування. Нацсоцслужба та служби у справах дітей працюють над тим, щоб кожна дитина в, особливо раннього віку виховувалась у сприятливому сімейному середовищі. Вдячні партнерам за підвищення кваліфікації фахівців та проведення такої масштабної роботи. Робота всіх вас надзвичайно важлива, але хочу наголосити, що ми маємо пам’ятати та робити все можливе, щоб знайти для дитини люблячих батьків», – підсумував Віктор Зелений, директор Департаменту реалізації державної політики у сфері сім’ї Національної соціальної сервісної служби України.

Автори програми сподіваються, що у перспективі будинки дитини перетворяться на медико-соціальні заклади, де діти не житимуть цілодобово, а отримуватимуть певні послуги: раннє втручання, денний догляд, медико-соціальну реабілітацію. Тоді як батьки будуть звертатися до цих закладів лише за консультаціями та послугами, відвідуватимуть групи підтримки та проходитимуть навчальні курси.

Програма навчання була розроблена у рамках реалізації проєкту Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) «Моніторинг потреб та підтримка дітей в умовах війни» Міжнародною благодійною організацією «Партнерство «Кожній дитині», навчання онлайн проводилося за підтримки проекту “Діти раннього віку в умовах війни” (за фінансування Всесвітнього дитячого фонду) у співпраці з Міністерством охорони здоров’я України, Міністерством соціальної політики України, Національною соціальною сервісною службою України та службами у справах дітей, департаментами охорони здоров’я ОВА


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Настільна гра «Women IN: Leadership and Business»: жіноче лідерство та командна робота

Свіже тижневе в Просторовій Біржі Праці: вакансії в Києві, регіонах та віддалено

Експерти ГО "Інститут громадянського суспільства" провели менторські сесії щодо створення індустріальних парків та залучення інвестицій

Оголошено результати відбору молодіжних центрів у межах проєкту #МолодьТуТ

Освітяни Саратської громади на Одещині завершили комплексне навчання з домедичної підготовки

У Недобоївській громаді Чернівецької області відкрили громадську кухню за підтримки Програми USAID DOBRE