Асоціація міст: Габаритно-ваговий контроль має сприяти збереженню дорожньої інфраструктури муніципалітетів

Критичною проблемою для міст та громад, на території яких знаходяться морські порти, кар'єри, зерносховища тощо, є те, що через велике транспортне навантаження, дороги, мости швидко зношуються. ...

Додано:
at

AMU_GVK_030620
Асоціація міст: Габаритно-ваговий контроль має сприяти збереженню дорожньої інфраструктури муніципалітетів

Критичною проблемою для міст та громад, на території яких знаходяться морські порти, кар’єри, зерносховища тощо, є те, що через велике транспортне навантаження, дороги, мости швидко зношуються. Габаритно-ваговий контроль мають право здійснювати інспектори Укртрансбезпеки, при цьому органи місцевого самоврядування не мають таких повноважень. Відповідно, плата за проїзд такими автомобільними перевізниками та штрафи за порушення проїзду надходять у державний бюджет.

Встановлення зважувальних засобів на дорогах потрібне не лише задля наповнення місцевих бюджетів такими доходами, а й для захисту доріг від великого навантаження. А це вже, по суті, є “інвестицією” у збереження дорожньої інфраструктури.  

Міністерство інфраструктури пропонує внести зміни до постанови Кабміну (“Про внесення змін до Порядку здійснення габаритно-вагового контролю та справляння плати за проїзд автомобільними дорогами загального користування транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів, вагові та/або габаритні параметри яких перевищують нормативні”), які передбачають:

- надання права комунальним підприємствам здійснювати організацію та проводити роботу із зважування транспортних засобів (забезпечувати роботу пунктів ГВК);

- новий механізм вимірювання габаритно-вагових параметрів транспортних засобів у муніципалітетах: працівники комунальних підприємств в режимі реального часу інформують Укртрансбезпеки та органи місцевого самоврядування щодо марки транспортного засобу, номерних знаків і габаритно-вагових параметрів. Органи місцевого самоврядування приймають рішення щодо обмеження або заборони руху транспортних засобів, габарити та вага яких перевищують норми, а Укртрансбезпеки — притягують винних до відповідальності.

В Асоціації міст України переконані – на сьогодні важливо запровадити такий механізм регулювання ГВК, який би сприяв збереженню дорожньої інфраструктури муніципалітетів. Але цей механізм повинен бути правом, а не обов’язком. Адже організація роботи пунктів ГВК є дороговартісною і непосильною для невеликих міст. Тому органи місцевого самоврядування мають оцінити ситуацію із обсягом навантаження на дороги та прийняти зважене рішення.

Минулого місяця у Мінінфраструктури відбулася нарада щодо врегулювання питання габаритно-вагового контролю (ГВК) в населених пунктах. Асоціацію міст представляли виконавчий директор Олександр Слобожан, експерти, а також долучилися міські, селищні голови, начальники департаментів транспорту, зокрема від м.Миколаїв та м.Вознесенськ. 

“Учасники від муніципалітетів виступили із зауваженнями і пропозиціями, які, в основному, стосувалися не до кінця зрозумілого механізму вимірювання працівниками комунальних підприємств габаритно-вагових параметрів транспортних засобів. Також вони зауважили на необхідності внесення змін до нормативно-правових актів щодо зарахування до місцевих бюджетів плати за проїзд габаритно-вагових транспортних засобів та штрафів за порушення проїзду”, – зазначають в Асоціації міст. 

У підсумку, представники Міністерства наголосили, що обговорювані повноваження не матимуть для органів місцевого самоврядування обов’язкового характеру. І погодилися, що проєкт акту необхідно доопрацювати в частині зарахування вищезазначених надходжень до місцевих бюджетів. Також учасники домовилися про необхідність організації зустрічі органів місцевого самоврядування з представниками Укртрансбезпеки для того, щоб детально обговорити механізм проведення ГВК на місцевому рівні.

Додатково, за підтримки АМУ, Міністерство звернеться до Європейського інвестиційного банку щодо можливості отримання кредитних коштів на закупівлю органами місцевого самоврядування засобів для вимірювання транспортних засобів. 

___________ 

Миколаївське РВ АМУ

 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Новий адмінтерустрій: тези за результатами відкритої дискусії

Місто-сад запустили навчальний курс про освітні простори

Вплив COVID-19 і брак фахівців паліативної та хоспісної медицини

Антикорупційний Лікбез пройшов в Менській громаді на Чернігівщині

Експерти обговорили необхідність закону, що б захищав соціальне підприємництво

Розпочався проєкт «Українці-рятівники. Марафон історій»