Активісти Менської та Сновської громад вчились трансформувати конфлікти у співробітництво
Знаходження компромісу - не найкращий спосіб вирішення конфлікту. Про це дізналися учасники тренінгу ''Діалог як інструмент вирішення конфліктів та прийняття рішень на рівні громади''Представники ...
Додано:
Nataliya Drozd
Знаходження компромісу – не найкращий спосіб вирішення конфлікту. Про це дізналися учасники тренінгу ”Діалог як інструмент вирішення конфліктів та прийняття рішень на рівні громади”
Представники громадських організацій, активісти та представники місцевих влад Менської і Сновської об’єднаних територіальних громад вчилися конструктивно вирішувати конфлікти в громадах та в особистому житті: опановувати власні емоції та емоції співрозмовника, ефективно спілкуватись, будувати стратегію поведінки в конфліктній ситуації та визначати стратегію поведінки співрозмовника, визначати інтереси та потреби співрозмовника та вміти з ними працювати, допомагати конфліктуючим сторонам знаходити оптимальні рішення у будь-якій конфліктній ситуації.
Ось що розповіли про мету тренінгу та про його результати тренери й учасники.
Тренер Катерина Наровська: ”Для мене основною метою було ознайомити учасників з діалоговим форматом, як інструментом і способом мислення, способом пошуку можливостей, які можна отримати від спілкування та співробітництва, пошуку себе, інших людей, сенсів …
Представники органів місцевого самоврядування та місцеві активісти, які взяли участь у тренінгу, зможуть застосувати ці знання при прийнятті рішень, які стосуються багатьох людей, а також в особистому житті. Потрібно щоб представники влади могли зрозуміти, що насправді потрібно громадянам, а громадяни могли донести свої бажання, побачити реальність, визнати її та співвіднести свої бажання з існуючими можливостями”.
Тренер Наталія Мудрак: ”Також ми хотіли донести думку, що знаходження компромісу – це не найкращий спосіб вирішення конфлікту, як це багато хто думає. Насправді, кращим способом є перетворення конфлікту на співробітництво, коли об’єднавшись, сторони можуть отримати навіть більше, ніж хотіли отримати окремо”.
Учасниця тренінгу Тетяна Яковенко, Менська ОТГ:
”Тренінг був для мене дуже корисним, бо в роботі часто виникають конфліктні ситуації, хоч я і не конфліктна, але доводиться зустрічатися з різними людьми. Зрозуміла, що дуже важливо правильно будувати діалог. Щоб вирішити конфлікт потрібно почути опонента, проаналізувати його слова й емоції, зрозуміти. Це мені потрібно, щоб покращувати життя у своєму селі, у своїй громаді”.
Учасниця тренінгу Олена Хоминська, Сновська ОТГ: ”Тренінг допоміг систематизувати інформацію про конфлікти, яку я вже знала. Глибше розібратися в цьому питанні. Про деякі методи вирішення конфліктів я здогадувалась інтуїтивно, а після тренінгу можу впевнено їх використовувати. Дуже вразило практичне завдання, під час якого учасники розказували, які емоції викликає у них певна ситуація – я була здивована, що одна й та сама ситуація викликає різні, часто протилежні емоції”.
Під час тренінгу панувала дружня атмосфера. Як організатори, так і учасники залишилися задоволеними результатами плідної праці та новим безцінним досвідом.
Метою проекту «Управління конфліктом в громадах для якісних змін», що здійснюється Центром «Доброчин» за підтримки Програми МФВ «Демократична практика”, є діалог і залучення громадян до участі в проведенні реформ освіти та місцевого самоврядування.