8 фактів про реформу освіти в ОТГ

Сьогодні більшість об’єднаних територіальних громад (ОТГ) Одеської області проводять реформу освітньої мережі, яка стала певним викликом для кожної з них. Експертка ВГО «Асоціація сприяння ...

52852224_372814523315074_2023120524892176384_n
8 фактів про реформу освіти в ОТГ

Сьогодні більшість об’єднаних територіальних громад (ОТГ) Одеської області проводять реформу освітньої мережі, яка стала певним викликом для кожної з них. Експертка ВГО «Асоціація сприяння самоорганізації населення» Олександра Калашнікова допомагає у вирішенні цього питання Коноплянській ОТГ. Протягом 2018 року було проведено оцінку ефективності освітньої мережі цієї громади, надано рекомендації та розроблено стратегію. Було проведено зустрічі та консультації з педагогічними колективами шкіл, батьками учнів, депутатами сільської ради.

01шггргшрш

 52033843_2348812002014448_3337913900866732032_n-300x225«Досвід показує, що більшість проблем та питань, що виникають в громаді в контексті реформи не унікальними. Вони характерні більшості громад, які в результаті децентралізації опікуються освітою в своїй громаді», – заявила Олександра на прес-конференції, яка пройшла 18 лютого в Одесі.

 

8 фактів про реформу освіти в ОТГ:

  • Освітня сфера, як правило, є найбільш витратною в бюджеті ОТГ та складає 50%-70%.
  • Система закладів освітньої мережі є неефективною через мало комплектність класів, застарілі методи навчання та низьку енергоефективність будівель.
  • Вартість навчання (витрат бюджетних коштів) на одного учня на рік в сільській школі, може бути в 3 рази вищою за такі самі витрати у великому місті. Це пов’язано, в першу чергу, з малокомплектністю класів.
  • Показники успішності складання зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) учнями опорних шкіл та закладів освіти великих міст, як правило, вищі, ніж в маленьких селах.
  • Матеріально-технічне забезпечення шкіл з повнокомплектними класами краще, ніж в школах з невеликою кількістю учнів.
  • Погані дороги між населеними пунктами не дозволяють місцевим радам ефективно реалізовувати реформу освіти, зокрема, проводити оптимізацію шкільної мережі.
  • Важливою умовою успішної реалізації реформи є широкі консультації з педагогічним персоналом, батьками та учнями шкіл.
  • В школах з малокомплектними класами вчителі вимушені викладати предмети не за фахом.

Проект проходить завдяки фінансовій підтримці Посольства Великої Британії в Україні в рамках проекту «Децентралізація: реформування освіти на місцевому рівні».  

 02нздлог

 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Татарбунарський районний суд Одеської області підвищує довіру серед молоді

Тернопіль об’єднає молодь зі всієї України

До 140-річчя Симона Петлюри Інститут інститут національної пам’яті презентував відеоролик

Що «нареформували» уряд, парламент та НБУ за січень-березень 2019?

У Сумах відбувся «День кар’єри ЄС»

«Напівпрозорі» ради»: чому механізми, закріплені в НПА, не працюють на практиці