«Надмірна чутливість»: новий український фільм Тетяни Симон досліджує емоційне виснаження журналістів
В Україні триває розробка повнометражного ігрового фільму “Fucking sensitivity” («Надмірна Чутливість») — дебютної стрічки української режисерки Тетяни Симон. Наразі творча команда працює над ...
Додано:
Maria Kravchenko
В Україні триває розробка повнометражного ігрового фільму “Fucking sensitivity” («Надмірна Чутливість») — дебютної стрічки української режисерки Тетяни Симон. Наразі творча команда працює над створенням концепції та сценарію фільму, який досліджує тему емоційної вразливості та виснаження людей, що протягом багатьох років документують війну і суспільні зміни в Україні.
Події стрічки розгортаються у лютому 2022 року, за дев’ять днів до повномасштабного вторгнення Росії в Україну.
Головна героїня Христя — журналістка, яка працює фіксеркою для іноземних медіа, висвітлює суди у справах Майдану, документує історії ветеранів і намагається тримати баланс між роботою, стосунками та власними очікуваннями війни. Її професія вимагає постійного занурення в болючі теми, але випадкова зустріч із ветераном, який переживає глибоку кризу, змушує Христю вперше подивитися на власну вразливість і межі професійного вигорання.
Фільм стане режисерським дебютом Тетяни Симон, відомої своєю роботою з непрофесійними акторами та участю в створенні фільмів «Клондайк» (Марина Ер Горбач), «Бачення метелика» (Максим Наконечний), «Редакція», «Вулкан» (Роман Бондарчук), «Відблиск» і «Атлантида» (Валентин Васянович) та іншими. З початку повномасштабного вторгнення Тетяна активно працює з документальними проєктами та очолює напрямок інтерв’ювання свідків воєнних злочинів у рамках проєкту «Архів Війни» – ініціативи команд фестивалю Docudays UA та Infoscope.
Для Тетяни це не лише творча робота, а й великий виклик: «Лютий для нас завжди про пам’ять і втрати — від Майдану до Дебальцевого. У 2022-му він став ще й останнім подихом перед вторгненням, який я намагаюся зафіксувати у фільмі», — поділилася режисерка.
Сценарій поєднує документальний рісьорч із художньою формою. У процесі розробки команда консультується з ветеранами, журналістами, юристами та фахівцями з реабілітації, щоб створити автентичну історію, що відображає реалії сучасного українського суспільства. Наразі концепція та сценарій стрічки у розробці.
«Наше покоління зростало між революціями та війною. Ми навчилися діяти, але так і не навчилися говорити про власну втому. Фільм для мене — нагода зламати цю тишу», — говорить продюсерка проєкту Олександра Братищенко.
Продюсеркою фільму стала Олександра Братищенко — засновниця кінокомпанії ELERON PICTURES, що спеціалізується на незалежному та авторському кіно. Компанія дебютувала з документальним фільмом «Гості з Харкова» на Hot Docs 2023 (реж. Галина Лаврінець).
Олександра працює в індустрії з 2010 року, має досвід у створенні документальних та ігрових фільмів у міжнародній копродукції. Як виконавча продюсерка працювала над стрічками «Ти-Космос», режисера Павла Острікова, «Люксембург, Люксембург» режисера Антоніо Лукіча, «Я і Фелікс» режисерки Ірини Цілик.
У 2025, як лінійна продюсерка, долучилась до створення німецько-українського фільму «Я рідко прокидаюсь мріючи» режисерки Ізабель Штевер, виробництва X Filme Creative Pool та 2Brave Productions.
Фільм «Надмірна чутливість» уже має міжнародну історію розвитку. Проєкт брав участь у Pop Up Film Residency, LIM Less is More + Terrarium Program та Göteborg Film Festival Residency, а також отримав підтримку FilmBoost — програми від Docudays UA спільно з Deutsche Filmakademie.
Наразі команда працює над розробкою сценарію за підтримки Українського культурного фонду в межах конкурсної програми «Культура під час війни».
Слідкувати за новинами фільму можна на офіційній сторінці в інстаграмі: instagram.com/fucking.sensitivity.film/

