50 відтінків вражень від процесу відбудови/відновлення або як освітяни турбуються про навчання дітей

Через збільшення кількості маломобільних людей та у зв’язку зі станом енергетичної ситуації, відбудова й відновлення мають триматися на трьох китах: безбар’єрність, енергоефективність та ...

Додано:
alyona2329

тренінги навчання команда
50 відтінків вражень від процесу відбудови/відновлення або як освітяни турбуються про навчання дітей

Через збільшення кількості маломобільних людей та у зв’язку зі станом енергетичної ситуації, відбудова й відновлення мають триматися на трьох китах: безбар’єрність, енергоефективність та інноваційність. Ці підходи ми не лише підтримуємо, а й намагаємося перевірити, чи існують вони на практиці.

«Відбудувати краще, ніж було» — цей принцип, безумовно, імпонує команді ГО «Проти Корупції». Однак нас дивує, що керівники/-ці закладів, які зазнали пошкоджень або були зруйновані, подекуди його перебільшують і вважають, що зараз необхідно відновлювати освітні заклади ледь не три роки чи робити «золотий» ремонт, щоб вони стали втричі кращими.

Соціальні мережі — потужний інструмент для привернення уваги громадськості до стану відбудови/відновлення. Цей висновок підтвердився, коли ми опублікували думки про важливість якнайшвидшого відновлення роботи освітніх закладів. Публікація викликала значний інтерес: понад 3000 охоплень, 26 репостів і багато дзвінків — навіть від Миколаївської ОВА до голови громади. Але чи є це відповідальністю однієї людини?

Рішення повинно бути консолідованим: необхідно залучати всіх зацікавлених сторін, враховувати фінансові можливості ОМС та визначати пріоритетність будівництва, а не лише зважати на бажання керівників закладів.

Майже три роки учні та студенти не можуть отримувати якісну освіту (не враховуючи період карантину), оскільки кожен другий заклад у Баштанському районі пошкоджений або зруйнований. Навіть якщо будівля частково вціліла, все одно вона не чує дитячого гомону: заклади не можуть працювати без укриттів.

У Баштанському районі часто відбудова або нове будівництво закладів освіти відбувається без належного планування укриттів. У кращому випадку їх облаштовують згодом, а в гіршому — про них просто забувають. «Немає коштів», — звучить виправдання, але ж є субвенції та міжнародна допомога! Чи є сенс відновлювати заклади, які все одно пустуватимуть?

1456754523_820572116922938_7892110981985734697_n

Сільські діти не потребують освіти?

У межах проєктної діяльності команда ГО «Проти Корупції» обстежила процес відновлення п’яти освітніх закладів у Баштанському районі. На момент моніторингового виїзду лише в двох були укриття (а в одному, ймовірно, буде навіть два!).

Баштанська громада є більш медійною, тому кошти на відновлення надходять швидше, на відміну від Березнегуватської громади. У Баштанському ліцеї №1 (фото 2,3) вже розглядають можливість облаштування другого укриття, тоді як у Березнегуватській громаді укриття облаштували лише в профліцеї (фото 4,5). Найгірша ситуація склалася у Мурахівському та Лепетиському ліцеях, а також у Березнегуватській гімназії №1 — ці заклади передадуть в експлуатацію лише наприкінці 2025 року!

Розтягування ремонтів на роки приховує й інші ризики: з приватних розмов із працівниками будівельної бригади стало відомо, що будівельні матеріали поступово зникають. До того ж, часта зміна бригад призводить до того, що наступні виконавці не розуміють, які саме роботи потрібно продовжувати.

зображення_viber_2024-08-20_15-08-23-023 456741778_820569280256555_9115481992582932609_n

Чому не враховується безпека учнів та діяльність інших закладів? Чи раціонально відновлювати в одній громаді три заклади освіти, якщо загальна кількість учнів у них становить лише 343 особи, тоді як субвенцію на укриття виділяють при наявності не менше 200 учнів на заклад? А чи зможе хоч один із них працювати без укриття? Хто приймає рішення щодо пріоритетності відновлення? Чи не варто запитати думку громади?

Ще одне важливе питання: чому щойно відновлені заклади залишаються порожніми? У стінах починає рости грибок (фото 6,7), як, наприклад, у Лепетиському закладі дошкільної освіти, а фарба лущиться. Це неминуча доля закладів, які не функціонують?

І, нарешті, «вишенька на торті»: ознак безбар’єрності та енергоефективності в багатьох об’єктах ми так і не побачили. До того ж, нас обурило, що хтось подав до видання Texty інформацію, ніби Мурахівський ліцей, Березнегуватська гімназія №2 та Березнегуватський ліцей працюють у звичайному форматі (див. фото 8,9)!

Загалом, питань більше, ніж відповідей. Це дуже турбує нашу проєктну команду, яка майже два роки працює саме в Баштанському районі, активно бореться за розвиток, підзвітність і медійність.

Знімок екрана 2025-01-29 о 16.05.00

Знімок екрана 2025-01-28 о 20.25.09

Детальніше про цей та інші моніторинги можна дізнатися тут: публікація.

457098981_820569256923224_8917804495720522123_n 457137364_820572646922885_1733880612553133342_n

457195999_820567710256712_1761017708921770255_n 457272174_820567703590046_7360444317759109539_n

 

моніторинг відбудови-7

 

Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Відновлення з прозорістю: громадський контроль за відбудовою соціальної інфраструктури Баштанщини», що реалізується в межах субгрантингового компоненту проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю «Проти Корупції» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

В Дніпрі простір Campus безкоштовно пропонують для громадських заходів

Традиційно з любов'ю — нова підбірка вакансій у громадському секторі

Презентація посібників про застосування підходу, інформованого про травму, в громадянській освіті

У Вінниці презентували навчальний довідник з протидії мові ворожнечі до ЛГБТІК+ в інтернеті

Навчання проти мови ворожнечі: презентація освітніх ресурсів у Кропивницькому

Нові грантові можливості на Громадському Просторі