25% новин регіональних онлайн ЗМІ — про коронавірус: дослідження ІМІ

Кожна четверта новина в регіональних онлайн-ЗМІ стосується теми пандемії коронавірусу COVID-19. Водночас у 4% новин про коронавірус містяться маніпуляції заголовками чи емоції та оціночні ...

медіа інтернет смм smm
25% новин регіональних онлайн ЗМІ — про коронавірус: дослідження ІМІ

Кожна четверта новина в регіональних онлайн-ЗМІ стосується теми пандемії коронавірусу COVID-19. Водночас у 4% новин про коронавірус містяться маніпуляції заголовками чи емоції та оціночні судження. 

Такими є результати дослідження ГО “Інститут масової інформації”, що було проведено в 10 регіонах України у березні цього року *.

За результатами моніторингу, найбільше новин про пандемію та коронавірус COVID-19 було опубліковано в онлайн-медіа Харкова (34% загальної кількості новин в регіоні), Донецька (31%) і Львова (30%). Найменше таких новин опублікували в онлайн-медіа Одеси та Херсона (по 15%). 

Водночас 4% новин про пандемію та коронавірус COVID-19 містили маніпуляції. Так, в 1% новин заголовок не збігався з текстом новини. Найбільше таких новин було опубліковано в онлайн-медіа Львова (1,5% загальної кількості новин про коронавірус у регіоні), Волині та Полтави (по 1,3%). Оціночні судження в новинах про пандемію та коронавірус COVID-19 були зафіксовані в 3% новин. Найбільше таких новин опублікували онлайн-медіа Дніпра (5,8% загальної кількості новин про коронавірус у регіоні), Донецька (4%), Харкова і Львова (по 3,3% новин).

Що стосується джерел інформації, то, за даними дослідження, найчастіше в новинах про коронавірус використовували інші (українські та регіональні) ЗМІ (26% загальної кількості джерел в новинах про коронавірус), посадових осіб (15%), пресслужби (12%). Офіційні сайти становили 11% джерел, використаних у новинах про коронавірус, власна робота журналістів – 10%, соцмережі / месенджери – 8%, при тому що сторінки офіційних осіб або установ у соціальних мережах додатково були використані в 6% новин про пандемію та коронавірус COVID-19. Також іноземні ЗМІ становили 7%, інші джерела – 2% загальної кількості джерел, використаних у новинах про коронавірус.

Новини, у яких узагалі були відсутні джерела інформації, становили 2%. Найбільше публікацій без джерел було зафіксовано в стрічках онлайн-ЗМІ Дніпра (5% загальної кількості джерел у новинах про коронавірус). 

Найбільше новин – передруків з інших всеукраїнських та регіональних ЗМІ зафіксовано в онлайн-ЗМІ Волині (58,5%). Найбільше  новин з офіційними / посадовими особами було опубліковано в онлайн-ЗМІ Полтави (39,6%), новин на основі пресрелізів – у харківських онлайн-ЗМІ (23%), передруків інформації з офіційних сайтів держустанов – у полтавських онлайн-медіа (20,8%). Водночас найчастіше власні новини публікували онлайн-ЗМІ Черкас (28,7%), а найбільше новин на основі соцмереж / месенджерів було зафіксовано в онлайн-ЗМІ Дніпра (15,5% загальної кількості джерел у новинах регіону). 

*У межах дослідження було опрацьовано 8202 новин, 2058 новин про коронавірус та 2260 джерел інформації з 50 регіональних онлайн-медіа в 10 регіонах України (Волинь, Дніпро, Донецьк (Маріуполь), Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Харків, Херсон, Черкаси). До моніторингу потрапили виключно новини з новинної стрічки інтернет-ЗМІ: статті, журналістські розслідування, аналітика, блоги, авторські колонки, анонси тощо не аналізуватися. 

Методологія моніторингу охоплювала аналіз кількості новин про пандемію та коронавірус COVID-19, типи джерел інформації в новинах про коронавурс, а також маніпуляції (неспівпадіння заголовку та тексту новини, а також наявність емоцій / оціночних суджень) у новинах про коронавірус, які були опубліковані в стрічках обраних онлайн-ЗМІ з 9 до 13 березня 2020 року включно. Загалом в аналізований період досліджувалися такі джерела інформації: власна інформація, соціальні мережі / месенджери, соціальні мережі / офіційні сторінки установ / офіційні особи, офіційні сайти, посадові особи, інші (всеукраїнські / регіональні) ЗМІ, іноземні ЗМІ, пресслужба, без джерел, інше.

Моніторинг проводили у таких ЗМІ:

ВОЛИНЬ (“Волинські новини”, “ВолиньPost”, “Волинь24″, Район.in.ua, “Перший”), ДНІПРО (opentv.media, nashemisto.dp.ua, dnpr.com.ua, dp.informator.ua, gorod.dp.ua), ДОНЕЦЬК (МАРІУПОЛЬ) (0629.com.ua, “Новини Донбасу”, “Карачун” (Слов’янськ), “Восточный вариант”, MRPL.CITY), ЛЬВІВ (ЗІК, “Захід.нет”, “Вголос”, “Варта1″, “Твоє місто”), МИКОЛАЇВ (“Преступности.НЕТ”, “Мой город”, “Новости-N”, “Інше.TV”, 0512), ОДЕСА (“Думська”, 048, “Одесская жизнь”, “УСІ.Одеса”, Odessa online), ПОЛТАВА (“Полтавщина”, poltavske.tv, ОКІА Новини Полтавщини, 0532.ua, “Зміст”), ХАРКІВ (АТН, Status Quo, “Город Х”, KHARKIV Today, 057.ua), ХЕРСОН (“ХерсонОНлайн”, 0552.ua, “Любимый Херсон”, “Херсонщина за день”, “Херсонці”), ЧЕРКАСИ (“Вичерпно”, 18000, “Прочерк”, Zmi.ck.ua, “Провсе”).

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку