18% українських журналістів змушують писати джинсу – дослідження ІМІ

18% опитаних журналістів вказали, що їх змушують писати джинсу в тих медіях, де вони працюють. Ще 8% опитаних пишуть джинсові матеріали добровільно.Такими є результати анонімного опитування ...

опитування
18% українських журналістів змушують писати джинсу – дослідження ІМІ

18% опитаних журналістів вказали, що їх змушують писати джинсу в тих медіях, де вони працюють. Ще 8% опитаних пишуть джинсові матеріали добровільно.

Такими є результати анонімного опитування медійників, що провів Інститут масової інформації 7–22 вересня 2020 року*.

Цікавим є те, що тільки 30% опитаних ІМІ медійників зазначили, що в медіа, де вони працюють, існує прайс на джинсу. 15% респондентів не знають про такий прайс. Ще 55% стверджують, що його не існує.

Цікаво, що 76% журналістів, які взяли участь в опитуванні, погоджуються з твердженням “джинса – це синонім корупції в медіа”. Водночас 72% вважають, що жодного іншого маркування замовних матеріалів у медіа, окрім як “реклама” або “на правах реклами”, не може бути. Тільки 1% вважає, що не потрібне ніяке маркування для замовних матеріалів у медіа. 

Водночас 51% респондентів стверджують, що медіа, у якому вони працюють, може вижити без джинси. Водночас 33% медій, у яких працюють опитані, не виживають без замовних матеріалів. 

Кожен другий опитаний журналіст вважає адекватним покаранням за джинсування штраф для медіа (48%)**. На другому місці – твердження “джинса – це додаткове фінансування, без якого не вижити медіа” (34%)**, на третьому – осуд колег (24%)** та штраф для журналіста (10%)**.

Найбільш неприйнятним типом джинси для опитаних є джинса проросійських політичних сил – 45%. По 19 і 17% відповідно припадає на чорний піар і матеріали проти когось та політичну джинсу. 

Тільки 6% опитаних вважають неприйнятною будь-яку джинсу.

*Дослідження проводилося методом анонімного онлайн-опитування за інтерактивною структурованою анкетою, посилання на яку надсилали потенційним респондентам. Усього було отримано 100 відповідей від медійників. 89% – опитані з усіх регіонів України, 11% – з міста Києва. 81% жінок, 19% чоловіків. Дослідження проводилося протягом 7–22 вересня 2020 року

**Сума відповідей не дорівнює 100%, адже респонденти могли обрати кілька з них.

Проведення цього дослідження стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проєкт USAID “Медійна програма в Україні”, який виконується міжнародною організацією Internews Network. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю ГО “Інститут масової інформації” та необов’язково відбиває думку USAID, уряду США та Internews Network.

Повний текст дослідження за посиланням.

 

Джерело: ІМІ.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку