Змінюватись разом зі світом

Громадська організація «Молодіжний центр ефективних комунікацій» створена зовсім недавно. Але вже 2017 року її команда вирішила організувати в рідному місті Одеса публічний простір неформальної ...

на

Юлія Голоднікова

Громадська організація «Молодіжний центр ефективних комунікацій» створена зовсім недавно. Але вже 2017 року її команда вирішила організувати в рідному місті Одеса публічний простір неформальної освіти і спілкування дорослих, де можна проводити публічні лекторії/семінари/тренінги, літературні кафе, розмовні клуби та навчальні програми з розвитку необхідних професійних навичок. Так в Одесі з’явився «Відкритий університет», в якому кожній зацікавленій людині пропонують навчатися, спілкуватися, брати участь в культурних заходах і реалізовувати свої ідеї.

Про те, як створювалась ця платформа і формувалась її місія розповідає Ольга Нагорнюк, завідувачка відділу соціокультурної діяльності бібліотеки ім. Грушевського.

Які виклики стояли перед Вами під час реалізації проекту?

Ольга Нагорнюк: Насамперед це побудова діалогу з адміністраціями державних установ та організаціями. Нам важко було порозумітися (дуже часто співпраця з ними зводиться тільки до надання приміщення, де ми реалізовуємо проекти). Ще одна серйозна проблема – це страх дорослих перед чимось новим: ми реалізовували проект у приміщенні бібліотеки ім. Грушевського, яка дуже модерна, через це на перших зустрічах дорослі боялись ввійти в середину, вважаючи, що це все не для них.

Ефективним мотиваційним заходом для жителів міста стала прес-конференція на старті проекту, куди ми запросили місцеві ЗМІ, відомих в Одесі людей та майбутніх тренерів. Так ми привернули увагу до проекту, а далі ім’я наших тренерів працювало на «Відкритий університет», адже ми запрошуємо представників інтелектуальної еліти України та лідерів думок нашої місцевої громади.

Чого “університет” навчає дорослих?

Ольга Нагорнюк:  Дорослі можуть навчатись в “університеті” медіаграмотності, фотомистецтва та іноземних мов. Дуже популярними стали семінари “УкрСучЛіт”, де ми розповідаємо про головних представників сучасної української літератури. Мене тішить і той факт, що багато відвідувачів дуже серйозно ставляться до наших курсів. Наприклад, на заняття з фотомистецтва вони навіть купували техніку, щоб від слів одразу перейти до практики.

Чи залучали Ви до реалізації проекту працівників бібліотек?

Так, ми проводили разом з ними лекції і надихалися один від одного. Нам важило на тому, щоб бібліотекарі зрозуміли, що їхня професія має змінюватись разом зі світом. Ми вимагали активної участі кожного з працівників.

На Вашу думку, що може допомогти змінити сектор освіти дорослих в Україні?

Ольга Нагорнюк: Мені здається, що людям вже час зрозуміти, що бути освіченими та здоровими – це дуже важливо. Поки вони сприймають освітні послуги (курси, лекції тощо) як щось таке, що може допомогти тільки їм, але в перспективі вони зможуть скористатися цими знаннями для чогось більшого, для спільних справ у своєму місті, наприклад. Про це свідчить дуже цікавий досвід Іспанії та Німеччини, але я вважаю, що нам треба осмислити, який історичний скарб народної освіти та просвітницької роботи має Україна. Не потрібно копіювати закордон, бо ми все-таки інші. Але те, чого ми повинні навчатися у Європи – це усвідомлювати цінність “інтелектуальної свободи” для майбутнього нашої країни

Текст: Юлія Голоднікова

Фото: ©Яна Коробенко

Публікація створена в рамках комунікаційної програми проекту «Громада, що навчається: трансформація конфліктів в Україні та Молдові через активну громадську  участь». Мета програми — поширення досвіду успішних громадських організацій, які розробляють інноваційні підходи  до освіти дорослих.

Фінансова підтримка проекту: Федеральне Міністерство закордонних справ Німеччини.


Тематика публікації:         

Останні публікації цього розділу:

Cудоустрій в Україні. Версія 2.1

Волонтерство: що каже законодавство людям, які хочуть бути волонтерами і організаціям, які залучають волонтерів?

Підліткам про важливе

Методична розробка тренінгових занять Просвітницька програма Майстерня майбутнього

Результати моніторингу ефективності реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства на регіональному рівні

Одеський КВУ підготував пам’ятку для місцевих депутатів щодо врегулювання конфлікту інтересів