З ким вести діалог в маленькому місті Сміла?

Відповідь на це запитання команда артстудії для дорослих «Занурся у веселку» шукала разом з бібліотекарями міста Сміла, представниками місцевих органів влади, майстрами предметного дизайну, батьками ...

_DSC1065

Юлія Голоднікова

Відповідь на це запитання команда артстудії для дорослих «Занурся у веселку» шукала разом з бібліотекарями міста Сміла, представниками місцевих органів влади, майстрами предметного дизайну, батьками дошкільнят, які прагнули гармонійних стосунків у сім’ї та мешканцями міста з активною життєвою позицією.

Що вдалось, а над чим ще потрібно працювати — читайте в інтервю з Іриною Огус, директором Смілянської міської бібліотечної системи, працівники якої активно підтримували проект культурно-просвітницького центру «Світанкова зоря» «Громада, що навчається, як інструмент розвитку міста».

Які труднощі були в процесі реалізації проекту?

Ірина Огус: Найскладніше було побудувати діалог з владою, яка спочатку не розуміла, навіщо навчати дорослих. Представники влади сприймали нашу бібліотеку в контексті конфлікту інтересів. Ми вимушені були пояснювати їм, що це не так, що ми намагаємося розширити функції нашої установи і пробуємо нові підходи.

Ми декілька разів запрошували владців на тренінги в рамках всього проекту, сподіваючись, що це розширить їхнє розуміння партнерства, що люди ознайомляться з учасниками з різних куточків України і побачать, що спільна робота громадськості та влади дає добрі плоди.

Якщо говорити про мешканців міста, то з ними також буває непросто вести діалог: всі зосереджені на своїх проблемах, маленькі зарплати, запити також скромні й шукати час для власного розвитку для багатьох – велика розкіш. Звичайно, ми визначили цільові групи, з якими працювали. Втім навіть підтримування зв’язку з людьми потребувало постійних зусиль для успішної комунікації: наша аудиторія не активно використовує соціальні мережі, а єдина місцева газета і радіостанція не популярні в аудиторії. Тому ми спілкувались з кожною людиною особисто й розповідали про користь наших тренінгів.

Чого Ви навчали дорослих у місті Сміла?

Ірина Огус: Ми запропонували тренінги з нормалізації стосунків у сім’ї «Батьківство без покарань» з участю психолога, який в ігровій формі розповів, як потрібно вибудовувати стосунки всередині сім’ї. У нас також відбувалися тренінги з арттерапії, де люди фотографували і створювали предметний дизайн. Особливо важливим напрямом виявився у нас курс з монетизації улюбленої справи. Це було зумовлено тим, що частина наших відвідувачів не має постійної роботи, і хоче розвивати свою справу, заробляючи на життя. До нас ходять переважно жінки від 35 до 55 років, які мають потребу в самовдосконаленні. Це люди або з власним бізнесом, або домогосподарки.

Цінною частиною наших курсів став і дискусійний клуб «Діалоги з владою». Ми запрошували на зустрічі громадян і депутатів, яким місцеві мешканці ставили гострі запитання чи просто розповідали про свої ідеї та пропозиції.

Який, на Вашу думку, потенціал розвитку освіти дорослих у Смілі?

Ірина Огус: Поки дорослі не зрозуміють, які можливості для розвитку громад дають проекти, такі як наші, нічого не зміниться. Печально, що інформаційний вакуум відчутний навіть між нашим містом і ближніми населеними пунктами. Мені здається, що нам потрібно працювати в напрямі вивчення успішних історій запровадження інновацій в інших регіонах. І розповідати про це тут. Смілі бракує сміливості, але енергійні й активні люди у нас є, і якщо вони об’єднають зусилля з різними партнерами, то зрушать з місця найбільший камінь.

Текст: Юлія Голоднікова

Фото: ©Генадій Маліцький

Публікація створена в рамках комунікаційної програми проекту «Громада, що навчається: трансформація конфліктів в Україні та Молдові через активну громадську  участь». Мета програми — поширення досвіду успішних громадських організацій, які розробляють інноваційні підходи  до освіти дорослих.

Фінансова підтримка проекту: Федеральне Міністерство закордонних справ Німеччини

 


Тематика публікації:         

Останні публікації цього розділу:

Cудоустрій в Україні. Версія 2.1

Волонтерство: що каже законодавство людям, які хочуть бути волонтерами і організаціям, які залучають волонтерів?

Підліткам про важливе

Методична розробка тренінгових занять Просвітницька програма Майстерня майбутнього

Результати моніторингу ефективності реалізації Національної стратегії сприяння розвитку громадянського суспільства на регіональному рівні

Одеський КВУ підготував пам’ятку для місцевих депутатів щодо врегулювання конфлікту інтересів