Як перевірити право власності на житло?

 Щоб перевірити, чи внесена інформація про ваше право власності на житло та іншу нерухомість у сучасний Державний реєстр речових прав, можна скористатися декількома способами: 1. Державний ...

Додано:
Ucla

Ucla

 
Щоб перевірити, чи внесена інформація про ваше право власності на житло та іншу нерухомість у сучасний Державний реєстр речових прав, можна скористатися декількома способами:
 
1. Державний онлайн-сервіс Міністерства юстиції України:
Зареєструйтеся на сайті Міністерства юстиції або увійдіть у свій профіль, якщо він вже створений: https://online.minjust.gov.ua.
 
Пройдіть авторизацію за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП), BankID або MobileID.
перейдіть до підрозділу “Інформація з Державного реєстру речових прав”
 
Подайте заявку на отримання інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (ДРРП), вказавши необхідні дані про об’єкт нерухомого майна або особу власника.
 
Сплатіть за послугу онлайн або через термінал самообслуговування. Вартість становить близько 40 гривень і може змінюватися в залежності від обсягу інформації.
Отримайте витяг з реєстру у форматі PDF на електронну пошту або в особистому кабінеті.
 
2. Портал Державних послуг “Дія”:
Зареєструйтеся чи авторизуйтеся у кабінеті громадянина на https://diia.gov.ua/ за допомогою електронного підпису.
Перевірте коректність особистих даних у профілі користувача, оновіть їх за необхідності.
 
Оберіть послугу “Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно”.
 
Заповнити онлайн-форму із зазначенням критерію пошуку, за яким бажаєте отримати відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Сплатіть за послугу онлайн або через термінал самообслуговування. Вартість становить близько 40 гривень і може змінюватися в залежності від обсягу інформації.
 
Зверніть увагу! Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в електронній формі через портал Дія здійснюється автоматично, зазначаючи параметри пошуку за одним або кількома ідентифікаторами.
 
3. Державний реєстратор:
Першим кроком є формування та реєстрації заяви у базі даних, під час якої державний реєстратор, встановлює особу заявника за документом, що посвідчує таку особу.
У разі подання заяви уповноваженою на те особою державний реєстратор перевіряє обсяг повноважень такої особи на підставі документа, що підтверджує її повноваження діяти від імені іншої особи.
Разом із заявою заявник подає документ, що підтверджує сплату адміністративного збору за надання інформації з Державного реєстру прав, крім випадків, передбачених законом. Вартість послуги становить близько 40 гривень.
За результатом розгляду заяви державний реєстратор за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав формує інформацію з цього Реєстру, яка розміщується на веб-порталі Мін’юсту для доступу до неї заявника з метою її перегляду, завантаження та друку.
Інформація, яку можна отримати з державних реєстрів:
Про об’єкт нерухомого майна: адреса, площа, призначення, характеристики, кадастровий номер земельної ділянки.
Про право власності: вид права, особа власника, дата та номер реєстрації права.
Про правочини: вид правочину, на підставі якого набуто право, особи сторін, дата та номер реєстрації.
Про обтяження: вид обтяження, особи сторін, дата та номер реєстрації.
Ці реєстри містять публічну інформацію, доступну для запиту онлайн, що дозволяє швидко та зручно перевірити право власності на житло в Україні.
 
Важливо! Поради, якщо запит показав відсутність відомостей про право власності на житло.
 
1) Якщо йдеться про офлайн, то потрібно звернутися до державного реєстратора при органі місцевого самоврядування у вашій громаді, який внесе дані в Реєстр, якщо вони не були внесені. За відсутності даних про нерухомість в реєстрі чи архівних складових направить запит до БТІ для підтвердження права власності.
До реєстратора потрібно йти з готовим пакетом документів: паспорт, номер платника податків, правовстановлюючі документи щодо об’єкта нерухомого майна (свідоцтво про право власності, видане нотаріусом, свідоцтво про право на спадщину, свідоцтво про придбання майна тощо) або їхні копії.
 
Якщо правовстановлюючі документи у вас у наявності частково, ви можете звернутися до нотаріуса або державного реєстратора для їх відновлення в повному обсязі. Для категорії громадян, які не мають жодних документів, право власності буде визначатися у судовому порядку.
 
2) Щодо онлайн-механізму, то подати заяву на державну реєстрацію прав на нерухоме майно, що виникло до 2013 року, також можна на порталі Дія. Для цього на порталі треба обрати послугу «Державна реєстрація прав на нерухоме майно» та «Подати заяву». Для цього потрібно:
заповнити онлайн-форму на отримання послуги,
завантажити необхідні документи у форматі PDF або JPEG, що містять відомості про зареєстровані речові права на об’єкт нерухомої власності до 1 січня 2013 року,
перевірити сформовану заяву та підписати її кваліфікованим електронним підписом.
 
Статус заяви можна перевірити в кабінеті громадянина на порталі Дія.
 
Пам’ятайте! Відсутність відомостей у даному реєстрі позбавляє можливості звернення за компенсацією, якщо майно було пошкоджено чи знищено, та не дозволяє розпоряджатися ним в законний спосіб.
 
_________________________________________________________________
Повідомлення створене у рамках проекту, який впроваджує Всеукраїнська коаліція з надання правової допомоги у співпраці з Данською радою у справах біженців (DRC) завдяки фінансуванню від Гуманітарного фонду для України. Проте висловлені погляди та думки належать лише автору (авторам) та не обов’язково відображають погляди Гуманітарного фонду для України або Данської ради у справах біженців. Ні Гуманітарний фонд для України, ні DRC не можуть нести за них відповідальність.


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Молодіжний центр з нуля: історія успіху

Які потреби та виклики у спеціалістів/ок допомагаючих професій, які надають допомогу потерпілим від війни?

Як стати на облік та отримати житло для тимчасового проживання?

Для медиків України презентували посібник з етичної комунікації із ветеранами

Правила перетину кордону України з дитиною у 2024 році

Умови для оформлення малозабезпеченої родини – що змінилось з 1 квітня 2024 року?