Як ефективно навчати краудфандингу: кейс «Моє місто»

«Краудстартер» — це навчальна програма для всіх, хто хоче ефективно залучати кошти на реалізацію власних ідей через краудфандинг від команди «Моє місто». Вона дала змогу командам не лише дізнатися, ...

Додано:
valeriiapodolska

IMG_3949 (1) (2) (1) (1)

valeriiapodolska

«Краудстартер» — це навчальна програма для всіх, хто хоче ефективно залучати кошти на реалізацію власних ідей через краудфандинг від команди «Моє місто». Вона дала змогу командам не лише дізнатися, як працює краудфандинг, але й створити соціальні проєкти, залучити кошти та підтримку громад. Програма об’єднала однодумців і перетворила ідеї на дії. Тож розберімо як це зробити.

Наша команда отримала 80 заявок, але до участі у програмі було відібрано 20 команд, кожна з яких мала власну унікальну ідею для розвитку свого міста. На цей момент весь процес навчання пройшло 16 команд, які вже зібрали на платформі «Моє місто» 658 371 гривню на реалізацію своїх проєктів.  Саме ці кошти допомагають командам втілювати свої ініціативи прямо зараз.

Навчання та підтримка експертів

Основа будь-якої хорошої програми — якісний освітній компонент. Тому команда «Моє місто» з усією відповідальністю підійшла до цієї частини та зосередилась на тому, щоб лекторами були справжні експерти у своїй сфері, які готові надавати практичні поради. «Краудстартер» поєднував теоретичні та практичні знання, які учасники відразу могли відпрацьовувати на власних проєктах. Впродовж чотирьох місяців команди працювали як онлайн, так і офлайн, отримуючи якісні знання від 9 лекторів. Серед них: Ольга Садоха, Надія Добрінова, Вероніка Кобзиста, Лілія Коломієць, Анна Знамеровська, Анастасія Абрамець, Поліна Гоч, Марія Бовсуновська та Анна Борисенко. Учасники засвоїли теми, що стосуються всіх аспектів краудфандингу: від комунікаційної стратегії до управління фінансами й партнерств. Вони вчилися формувати чіткі описи проєктів, визначати ключові цілі, працювати з донаторами й знаходити ефективні способи комунікації зі своєю аудиторією.

Навчальна програма складалася з трьох основних модулів. Спочатку команди ознайомилися з основами проєктного менеджменту та краудфандингу, де дізнавались як перетворити ідею на проєкт і залучити фінансову підтримку за допомогою спільноти. Другий модуль був присвячений комунікаціям: учасники дізнавалися, як закохувати у свій проєкт та збільшувати коло доброчинців. Завершальний модуль стосувався фандрейзингу, де команди дізнавались про різні способи залучення ресурсів.

Детальніше про лекторок програми можна почитати за посиланням:

Як учасники Краудстартеру вчаться реалізації своїх проєктів.

Менторство

Ще один важливий компонент ефективного навчання — менторство. Команда «Моє місто» розуміла це на початку розробки програми й тому залучили 6 менторів, які були готові приділити час індивідуально кожній команді, бути опорою, підтримкою та надати практичні поради, коли команди цього потребували. Менторами «Краудстартеру» стали: Іванна Мрига, Поліна Гоч, Ірина Супрунюк, Руслана Примасюк, Людмила Петрухан-Щербакова та Ден Бортніков. Всі вони внесли своє індивідуальне бачення у програму і значно підсилили команди та їх краудфандингові кампанії.

Нетворкінг

Обмін досвідом та нетворкінг допомагав командам створити власну спільноту, яка підтримувала їх протягом всього навчання. Для того, щоб підсилити цей ефект команда «Моє місто» прийняла рішення організувати офлайн-події, щоб зв’язок між учасниками посилився і їх спільнота стала ще згуртованішою.

Перша зустріч відбулася в липні у Києві, де команди, окрім нетворкінгу, також мали й навчальний компонент. Вони представили свої проєкти, обмінялися досвідом і навчилися будувати краудфандингові кампанії. За три дні учасники напрацювали стратегії для своїх проєктів, поспілкувалися з менторами й отримали зворотній зв’язок, який допоміг вдосконалити їхні ідеї.

Детально про подію у Києві розповіли у цьому матеріалі:

Крок за кроком до успішного краудфандингу: як пройшла перша офлайн подія «Краудстартеру».

Друга і завершальна офлайн-подія у Львові, яка відбулась вже у вересні, містила у своїй програмі зустрічі з місцевими соціальними підприємствами: Домівка врятованих тварин та Jam Factory. Там команди мали можливість розширити власний нетворкінг та домовитись про партнерства.

Пітчинг

Пітчинг у Львові став кульмінацією програми. Команди представляли свої проєкти та змагалися за грант у розмірі 1000 доларів. Для об’єктивності оцінювання команда «Моє місто» зібрала незалежне журі, до складу якого входили:

  • Вікторія Зацнова — керівниця платформи «Моє місто» та експертка з волонтерського менеджменту.
  • Оксана Страз — директорка з розвитку Fix Street Furniture та співзасновниця Львівського меблевого кластера.
  • Наталія Клочун — тренерка з грантрайтингу та програмна консультантка Європейського фонду за демократію.

За результатами пітчингу команди мали змогу отримати не лише гроші на реалізацію проєктів, але й цінні поради, які допомогли їм виявити власні слабкі сторони, попрацювати над ними та ефективніше реалізовувати краудфандингові кампанії надалі. 

Додатково про нього можна почитати у відповідній статті:

Навчальна частина «Краудстартеру» завершена. Як це було?

Проєкти, які вражають

Важко переоцінити значення соціальних проєктів, які реалізуються в рамках програми «Краудстартер». Команди активно працюють у найрізноманітніших сферах. Кожен проєкт розв’язує важливу соціальну проблему, сприяючи розвитку громад та покращенню якості життя. Ось кілька прикладів:

  • Проєкт лікарняної клоунади, який готує нових лікарняних клоунів для надання психосоціальної підтримки дітям у лікарнях та прихистках Харкова, допомагаючи їм та їхнім родинам легше переживати складні життєві обставини.
  • Ініціатива «Економіка Мрії», яка спрямована на перетворення непотрібних речей на корисні продукти для громади. Цей проєкт активно підтримує сталий розвиток та захист довкілля, розв’язує проблеми екології та соціальної відповідальності.
  • Природотерапія в Карпатах для військових на реабілітації, яка допомагає учасникам бойових дій та їхнім родинам відновлювати ментальне здоров’я через поєднання терапевтичних практик з природою, арттерапією та музикою.
  • Культурна резиденція для митців у Харкові, що допомагає місцевим художникам знову включитися в культурне життя міста, створюючи нові твори мистецтва та просуваючи творчість у складних умовах прифронтового міста.

Ці проєкти демонструють, наскільки широкими можуть бути соціальні ініціативи та як краудфандинг здатен надати їм «друге дихання», залучаючи громади до активної участі та підтримки.

Так в чому ж секрет?

Якісне навчання та менторство, нетворкінг, обмін досвідом та багато практики — ось запорука по-справжньому ефективного навчання. І коли виходить поєднати всі ці складники в результаті отримуємо соціальні зміни, які покращують наші міста.

«Краудстартер» не просто навчає краудфандингу — він об’єднує людей з однаковими цінностями, які разом працюють на розвиток міст. Спільнота, яка сформувалася під час програми, продовжує підтримувати один одного і спільно рухатись до реалізації своїх ініціатив.

Хоч навчання і завершилось, але робота над проєктами триває. Ви можете підтримати ініціативи учасників на платформі «Моє Місто», де кожен внесок допомагає робити наше суспільство кращим.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Як забезпечити сталість організації без коштів на адміністративні витрати: гутірковий порадник волонтерів

ГО «ЕЛЕОС-УКРАЇНА» допомагає жителям Харківщини відновлювати втрачені документи

Як підтримати психологічне здоровʼя під час війни: посібник “Сила в мені” дає практичні поради

Інструменти громадської участі: як мешканці Івано-Франківська, Сум та Тернополя можуть долучатися до управління громадою

Посібник "Місцеві ради безбар’єрності: крок до інклюзивного майбутнього України"

Як знайти справу, що надихає: 7 кроків у час змін