Проєкт Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти

Експертна група Проєкту DECIDEСергій Яцковський, Яна Брусенцова, Андрій Мацокін, Анна ПуцоваЧому необхідні зміни? Що не враховано? Однією з ключових задач органу управління освітою територіальної ...

Додано:
DOCCU

253079434_432504395030162_174011956195387725_n

DOCCU

Експертна група Проєкту DECIDE

Сергій Яцковський, Яна Брусенцова, Андрій Мацокін, Анна Пуцова

Чому необхідні зміни? Що не враховано? 

Однією з ключових задач органу управління освітою територіальної громади є відбір керівників ЗЗСО. Ефективність цього процесу багато у чому залежить від чинного Положення про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти. Експерти Проєкту DECIDE розширили Типове положення, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291. Ознайомитися із запропонованим нами проєктом Типового положення можна тут.

Чому необхідні зміни?

Міністерство освіти і науки України своїм листом від 20.05.2020 р. № 119-264 «Щодо окремих питань проведення конкурсу на посаду керівника закладу загальної середньої освіти» фактично визнало, що Типове положення про конкурс на посаду керівника державного, комунального закладу загальної середньої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 28.03.2018 № 291 (далі – Типове положення), є чинним тільки в частині, що не суперечить Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної».

Проте відповідно до наказу МОН від 26.08.2021 № 930 типове положення втратило чинність, але саме на ньому базуються відповідні чинні положення органів управління освітою громад.

Що не враховано?

Більшість положень не враховує цілий ряд практичних моментів, що виникають в процесі підготовки та проведення конкурсу. Проаналізуємо, чому.

Перш за все звертаємо увагу на той факт, що згідно Закону України «Про повну загальну середню освіту» представником засновника є депутати відповідної місцевої ради. А що робити, якщо в складі місцевої ради, до прикладу, не дві, а 5 фракцій чи груп і кожна делегувала свого представника до складу конкурсної комісії? У який спосіб забезпечити паритетність, адже п. 4 ст. 39 Закону вимагає дотримання цієї норми?

Наступний момент, який варто відобразити, – це процедура затвердження керівництва конкурсної комісії. Законодавець не визначив у який спосіб може бути обрано керівництво конкурсної комісії. Отже, пропонуємо розглядати два варіанти:

Варіант 1. Засновник (або уповноважений ним орган чи особа) у своєму рішенні одразу визначають, хто яку роль виконує в комісії (тобто в рішенні зазначається персонально хто голова, заступник секретар та члени комісії).

Варіант 2 (більш демократичний). Члени комісії самостійно на першому засіданні обирають керівництво та секретаря комісії.

Також важливим моментом є необхідність виписати функції голови, заступника та секретаря комісії, особливості заміни члена конкурсної комісії, що не може чи не хоче виконувати свої обов’язки, особливості подання кандидатур до складу конкурсних комісій з боку громадських та профспілкових організацій у сфері освіти.

Не визначено було в типовому положенні й процедурні моменти, пов’язані із самим конкурсом і, найголовніше, – процедуру оцінювання конкурсантів.

Пункт 8 ст. 39 Закону України «Про повну загальну середню освіту» визначає, що форма перевірки знання законодавства (письмове чи комп’ютерне тестування), зразок ситуаційного завдання та критерії їх оцінювання визначаються у положенні про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти. Отже, усі ці та цілий ряд інших моментів, насамперед процедурного характеру (як подаються документи, хто підписує, коли та в який спосіб обираються варіанти ситуаційного завдання, порядок роботи та формування самої конкурсної комісії), знайшли своє відображення в розробленому нашою експертною групою Положенні про конкурс на посаду керівника комунального закладу загальної середньої освіти.

Зауважимо, що остаточне рішення щодо врахування чи не врахування вищезгаданих питань залишається за засновником, у той час, як ми виключно ділимось з вами своїми напрацюваннями.

Діліться в коментарях або приватних повідомленнях власним досвідом — найцікавіше ми опублікуємо тут та у професійній спільноті освітян в ФБ

 


Тематика публікації:          

Останні публікації цього розділу:

Перше місце за доброту або чим вразила команда «Пряна Казка»

Роль соціального підприємництва у розвитку громад: приклад Solar Hope як соціальне підприємництво може трансформувати громади

STEM-освіта у Нововолинську. Як ГО «Молодіжні вітрила» створює можливості для молоді у сфері науки

Цифрова модель розвитку громади через платформу CLS

Історія успіху ai baby tales або інновації для найменших

Місцева ініціатива для глобальних змін