Організаційна структура для НУО

Три роки тому завдання сформувати організаційну структуру для неурядової організації питань не викликало. Адже, маючи досвід розбудови структур для фінансових організацій, "намалювати" структуру НУО ...

Додано:
lavirina

Снимок экрана 2018-02-05 в 12.58.22

lavirina

Три роки тому завдання сформувати організаційну структуру для неурядової організації питань не викликало. Адже, маючи досвід розбудови структур для фінансових організацій, “намалювати” структуру НУО – легко. Це був не серйозний підхід…

Насправді, схематичному зображенню структури на папері має передувати досить серйозна робота. Ця робота включає: аналіз місії, цінностей, цілей та завдань організації. Як наявних, так і тих, що плануються. Слід проаналізувати персонал, їх функції та обов’язки, координаційні зв’язки між ними (формальні і не формальні). Необхідно врахувати вимоги законодавства, географію діяльності та перспективи розширення організації. Збір цих даних – підготовча робота до створення структури.

В залежності від того, як керується організація, яким чином проходить та обробляється інформація – організаційна структура може бути ієрархічною, командною чи мережевою.

Слід також врахувати, на якому етапі розвитку знаходиться НУО: це організація, яка тільки створилась; організація, що розвивається; зміцніла організація чи зріла організація.

Рішення засновників про те чи залучатиме організація велику кількість учасників (членська організація) або членство обмежиться невеликою кількістю засновників, а організація буде працювати через залучення волонтерів, має суттєвий вплив на організаційну структуру.

Чому така системна, організована, послідовна робота є важливою при розробці та затвердженні організаційної структури?

Ідеальна організаційна структура здатна забезпечити керівництву ефективне управління. Завданнями організаційної структури є:

  • роз’яснення відносин, ролей і обов’язків, рівнів керівництва та зв’язків між складовими;
  • визначення які людські ресурси доступні, як вони мають бути розподілені, яких бракує;
  • встановлення завдань, потоків інформації та відповідальних за досягнення кожної цілі;
  • донесення до кожного співробітника організації інформації про: керівників та підлеглих, позицію та посадові обов’язки.

Процес формування організаційної структури супроводжується процесом створення посадових інструкцій для співробітників НУО. В сукупності, ця робота обумовить ефективність кожного співробітника в НУО.

За посиланням – покрокова інструкція по створенню/перегляду організаційної структури для НУО. Інструкція створена командою ГО “Простір можливостей” та відкрита для використання всім зацікавленими особами.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Промотувати українську спадщину: які ідеї представили фахівці культурного сектору

«Розширення можливостей жінок у бізнесі»: історія Марії Дворської

Впровадження гендерних підходів на робочому місці дозволяє жінкам впливати на розвиток компанії

Як розвивати громадянське суспільство під час війни

Виклики і можливості розвитку сфери культури та соціальної згуртованості у Тернопільській області

Об’єднання задля відновлення: як ОГС можуть працювати разом для спільного впливу на процеси?