Мотиваційка: страх чи алгоритм
Якщо ви перейшли за лінком та читаєте цей текст, то вас точно цікавить, в чому секрет успішних заявок на тренінги, програми та конкурси. Як ми вже казали, чарівної пігулки немає, але ми зібрали тут ...
Додано:
YouthUp

Якщо ви перейшли за лінком та читаєте цей текст, то вас точно цікавить, в чому секрет успішних заявок на тренінги, програми та конкурси.
Як ми вже казали, чарівної пігулки немає, але ми зібрали тут кілька порад, які підвищать шанси на успіх!
1) Структура
Памʼятаєте, як в школі вчитель_ка з української мови каза_ла, що у творі має бути початок, основна частина та кінцівка? З мотиваційною формою так само. Має бути логічна структура, за якою легко простежити основну думку чи кілька думок вашої мотивації. Не пишіть “полотно” тексту, за яким треба намагатися зрозуміти, що до чого. Це важко читати та навіть візуально спотворює вашу мотиваційку.
2) Гачок!
Як рибу ловлять на гачок, так і відбіркову комісію треба умовно “ловити на гачок” початком вашої мотивації. Ми всі живемо у швидкому світі, де за увагу потрібно боротися: рілси, тіктоки, кліпове мислення, постійне поспішання кудись. А уявляєте, як важко сконцентрувати увагу, коли доводиться за день перечитати 100+ мотиваційних листів від потенційних учасниць та учасників? Зробіть так, щоб ваша заявка чимось запамʼяталась. Почніть текст з особистої історії, яка пізніше приведе читача до основної думки. Або ж переформулюйте просте речення так, щоб воно додавало трошки інтриги.
Наприклад, замість “Мене звати Аня і я з Хмельницького” ви можете написати “Коли друзі представляють мене комусь новому, вони спершу кажуть, що я – амбасадорка Хмельницького, а вже потім згадують, що треба сказати, як мене звати”.
3) Чітко поясніть, чому саме ви – правильна кандидатура
Не просто “я люблю свою роботу”, а що саме ви вмієте й чим відрізняєтеся у своїй роботі. Що ви робите краще за інших? Може, ви пройшли додаткові курси, які стосуються тренінгу? Може, ви займаєтеся цією діяльністю вже багато років і досі горите справою?
Наведіть 2–3 свої ключові досягнення, пов’язані з темою.
4) Покажіть зв’язок між тренінгом і вашою метою
Поясніть, як саме навчання допоможе вирішити ваш виклик або реалізувати проєкт надалі. Зробіть акцент, що без цього ресурсу реалізація була б неможливою або значно ускладнює ситуацію.
Можливо, якщо цей тренінг зі створення молодіжного центру у вашому місті відкладеться на роки, то за цей час громада може втратити багато крутої молоді, яка виїде, бо їй більше нічого робити? Можливо, у вашій громаді ніколи не проводили тренінги із сексуальної просвіти, і цей тренінг – ваша можливість стати першим секспросвітником чи першою секспросвітницею, хто зробить це і розкаже молоді громади щось корисне?
5) Будьте конкретними, уникайте загальних фраз
Не “Я хочу розвивати молодіжну роботу в Україні”,
а “Я хочу створити три проєкти на *такі* теми, тому що це підніме рівень обізнаності у сфері *такій-то* серед молоді в нашій громаді”.
6) Канцеляризми, панібратство та багато “води”.
Вже десь після 9 заявки текст починає пливти, а бажання закрити ноут та зробити гімнастику для очей росте з геометричною прогресією.
Пожалійте очі та час комісії, уникайте складних довгих речень з канцеляризмами. Пишіть чітко та по суті. Водночас уникайте панібратства: звертання до членів комісії на “ти”, забагато порожніх обіцянок.
7) Перевірте свій текст перед відправкою.
Це займе у вас мінімум часу, але допоможе уникнути дурних помилок та повторів, які справляють погане враження від тексту, ніби ви писали його в останній момент “на колінці” (навіть, якщо це так!).
8) Закінчуйте текст потужно.
Ствердженням, готовністю до дій, впевненістю.
Наприклад: «Пройшовши навчання, я зможу перетворити ідею, яка вже роками живе в нашій громаді, на реальність, яка допоможе сотням дітей та молодим людям громади зрозуміти свою цінність та розвинути навички, про які вони навіть не здогадувалися».
Зберігайте цей чек-лист десь недалеко від себе, коли почнете заповнювати чергову заявку. Бажаємо вам успіхів, а собі – читати кращі мотивації!
Матеріали створені в рамках програми “SetUp”, яка впроваджується громадською організацією “YouthUp” спільно з ЮНІСЕФ за фінансової підтримки Федерального міністерства економічного співробітництва і розвитку Німеччини (BMZ) через державний банк розвитку KfW.