Медіа-карта. Для чого і як працює?

З досвіду роботи своєї НУО Ви, мабуть, збагнули, наскiльки важливо завжди мати "пiд рукою" список електронних адрес та номерiв факсiв редакцiй, окремих журналiстiв, власкорiв нацiональних видань, ...

ЗМІ

Громадський Простір

З досвіду роботи своєї НУО Ви, мабуть, збагнули, наскiльки важливо завжди мати “пiд рукою” список електронних адрес та номерiв факсiв редакцiй, окремих журналiстiв, власкорiв нацiональних видань, iнформацiйних агенцiй та Iнтернет-порталiв – те, що в професiйному PR-лексиконi називають медiа-картою.

Корисна порада щодо формування медiа-карти

Постiйний монiторинг усiх публiкацiй та передач – це професiйний обов’язок кожного прес-секретаря та PR-менеджера. Такий працiвник вашої Органiзацiї має виробити собi звичку уважно читати всi газети – мiсцевi та всеукраїнськi. Часом на сторiнках видань трапляються публiкацiї, що торкаються сфери дiяльностi вашої Органiзацiї. Варто постiйно оцiнювати спрямованiсть i фаховiсть у висвiтленнi близьких вам питань. Якщо автор публiкацiї порушує близькi вам проблеми фахово та неупереджено, потрiбно занести його прiзвище до медiа-карти й надалi неодмiнно запрошувати його на всi вашi медiа-заходи. Те саме стосується й до теле- чи радiопередач.

Поширювати iнформацiю про подiю своєї

Органiзацiї дуже просто: досить завести окремi “папки” електронних адрес у контактному списку, що його занесено в комп’ютер вашого прес-секретаря (чи PR-менеджера). Тож процес сповiщення кiлькох десяткiв ЗМI, Iнтернет-порталiв та iнформацiйних агенцiй зводиться до кiлькох натискань кнопки “Send” (“Вислати”)…

А якщо “потрiбнi” вам редакцiї не мають електронної пошти?

В такому разi посадiть волонтера вашої Органiзацiї при факсовому апаратi й доручiть йому надiслати ваш прес-анонс факсом до кожної з таких редакцiй. Ця “сiзiфова праця” неодмiнно дасть результат. Ваша iнформацiя, опублiкована в однiй невеличкiй газетi накладом 5 000 примiрникiв, дiйде принаймнi до 10 000 читачiв! Хiба це мало?..

Чому журналiст iнколи пише “не так”?

Стара iстина мас-медiа стверджує: журналiсти пишуть про вашу дiяльнiсть саме так, як ви їм про неї розповiли.

Не варто запевняти пресу, що “наша Органiзацiя найкраща”: краще покажiть журналiстам, ЩО ви зробили для людей. Продемонструйте це на прикладах, цифрах, життєвих iсторiях. Проведiть журналiстiв кiмнатами свого офiсу, нехай побачать, як працюють консультанти вашої “гарячої лiнiї”; нехай телевiзiйники та “радiйники” зроблять репортажi про людей, що прийшли до вашої “громадської приймальнi”; нехай журналiсти поговорять з вашими волонтерами, а ще – з людьми, якi отримують вiд вас будь-яку допомогу. Повiрте: отримавши такий “матерiал”, журналiст пересвiдчиться у всьому сам, i це – найкраща гарантiя того, що вiн не перекрутить чи не спотворить вашої iнформацiї.

Типовий приклад з життя “мiсцевої” преси…

Редакцiя отримала ваш прес-анонс про майбутню прес-конференцiю. Редактор зацiкавився подiєю, але, зважаючи на малу чисельнiсть свого “журналiстського корпусу”, вiдрядив на ваш захiд не “тематичного”, а “чергового” журналiста (бо в його редакцiї працюють так мало журналiстiв, що кожний з них є “тематичним унiверсалом”).

Той забiг до вашого конференц-залу, виставив на “головному” столi диктофон, сам розмiстився неподалiк. Ваша прес-конференцiя почалася. Раптом у цього кореспондента “цвiрiнчить” мобiльний телефон: редактор повiдомляє, що в облрадi зараз вiдбудеться “надзвичайний позачерговий” брифiнг! Журналiст (“А що робити?..”) покидає вашу прес-конференцiю з думкою: “Шкода, така цiкава тема… Ось якби вони прес-пакет пiдготували – я би точно про ЦЕ написав!”

Висновок. Може, варто вiддати належне “скаженiй” працi журналiста – сформувати для нього повний прес-пакет? Пам’ятайте: професiйний журналiст, якого справдi зацiкавила ваша “проблематика”, спроможний пiдготувати чудову публiкацiю, маючи у своєму розпорядженнi всього-на-всього ваш професiйно пiдготований прес-пакет!

Матеріал розміщено з люб’язної згоди автора - Андрія Куліша, PR-фахівця та журналіста.

Деякі роздуми з цієї теми також
Чому “вреднi” журналiсти оминають увагою вашу Органiзацiю?
Мистецтво написання доброго прес-анонсу

“ЗМІ ігнорують громадську активність. Чи може активності замало?”

Тематичне обговорення триває на форумі Громадського Простору “Медіа та НУО: хто кого ігнорує ?!”


Тематика публікації:,

Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Промотувати українську спадщину: які ідеї представили фахівці культурного сектору

«Розширення можливостей жінок у бізнесі»: історія Марії Дворської

Впровадження гендерних підходів на робочому місці дозволяє жінкам впливати на розвиток компанії

Як розвивати громадянське суспільство під час війни

Виклики і можливості розвитку сфери культури та соціальної згуртованості у Тернопільській області

Об’єднання задля відновлення: як ОГС можуть працювати разом для спільного впливу на процеси?