Кому потрібні нефінансові звіти НУО – бізнесу, донорам, самим НУО?

Як Ви знаєте, все більше компаній в Україні готують нефінансові звіти. Від найпростіших, і відповідно найдешевших, до найскладніших і дуже дорогих. Саме завдяки звіту НУО можуть показати вплив своєї ...

звіт

Громадський Простір

Як Ви знаєте, все більше компаній в Україні готують нефінансові звіти. Від найпростіших, і відповідно найдешевших, до найскладніших і дуже дорогих. Саме завдяки звіту НУО можуть показати вплив своєї діяльності на стейкхолдерів і продемонструвати ключові принципи діяльності НУО – підзвітність і прозорість.

Марина Саприкіна, консультант з нефінансової звітності, Центр «Розвиток КСВ», має безпосереднє відношення до цієї важливої теми, зокрема обізнана з міжнародними стандартами та практикою – і у цьому розрізі розповість про деякі ключові моменти ініціативи звітування громадських організацій.

Ще минулого року Центр Розвитку КСВ намагався запустити ініціативу зі звітності НУО, після мого повернення з Амстердама, де я була присутньою на презентації Керівництва зі звітності у сфері сталого розвитку, додатку для НУО Глобальної ініціативи зі звітності (GRI).

2010 року провідні фонди і громадські організації Україні розділились: нас підтримав мінімальний відсоток громадських організацій – більшість – не надали значення нашим розсилкам. Проте, близько 7 організацій відгукнулись. Здивував великий відсоток підтримки, який ми отримали від регіональних організацій. В той же час, ми всі знаємо, що перед тим, як вимагати щось від інших (наприклад, компаній), потрібно починати робити це самим. Починаючи підтверджувати принципи підзвітності і прозорості діяльності громадських організацій на справі (за допомогою звітів), НУО зможуть попросити те ж саме і у стейкхолдерів (заінтересованих сторін). Тому, я із задоволенням підтримую ініціативу Громадського Простору – можливо, вона стане каталізатором нашого проекту.

Проте, між різними звітами існує різниця. Центр Розвитку КСВ, надаючи компаніям консультації з нефінансової звітності, закликає НУО робити інтегровані звіти, з включенням нефінансових і фінансових показників. Зі свого боку, ми готові доносити цю ідею бізнес-компаніям, щоб вони працювали з тими громадськими організаціями, котрі надають подібні звіти. Тоді, українські НУО матимуть перспективу стати лідерами в Європі і у світі. Оскільки, на глобальній арені відсоток громадських організацій, що готують нефінансові звіти за стандартом GRI, поки є незначним. Наприклад, незважаючи на те, що в розробці вищезазначеного керівництва брали участь 19 організацій (Greenpeace, Amnesty, т.д.) з 12 країн світу, не всі розробники намагаються готувати такі звіти.

Важливо відзначити позицію бізнесу, котрий вважає, що НУО не мають права НЕ готувати нефінансові звіти. Саме завдяки звіту НУО можуть показати вплив своєї діяльності на стейкхолдерів і продемонструвати ключові принципи діяльності НУО – підзвітність і прозорість.

Індикаторів звітності багато, назву деякі з них:
• використання отриманих грантів і вплив діяльності НУО в рамках подібних проектів;
• відносини з донорами;
• чесні операційні практики організації (чесна участь в тендерах, боротьба з корупцією);
• використання державних коштів (якщо вони були отримані);
• кодекси поведінки, використання збалансованої інформації;
• питання політичного залучення організації і незалежності ;
• отримання коштів від «складних» компаній (тютюнові, алкогольні, казино, фармацевти) і проекти з подібними компаніями;
• зарплати вищого керівництва та інших працівників;
• незалежність вищого керівництва;
• ефективне управління і механізм контролю;
• етика прийняття рішень, механізм подання скарг;
• робота зі стейкхолдерами і діалог з ними;
• прозорість отриманих і витрачених коштів;
• прибуток від комерційної діяльності (якщо така існує);
• політика розвитку персоналу.

Які б індикатори додали Ви?

Центр Розвитку КСВ вважає, що сьогодні необхідним є гайд для звітності громадських організацій. Ми готові зробити Перезавантаження минулорічного проекту, і ще раз на веб-сторінках Громадського Простору запросити організації до розробки критеріїв звітності українських громадських організацій. Це стало б хорошим прикладом для бізнесу й інших стейкхолдерів в Україні.


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Промотувати українську спадщину: які ідеї представили фахівці культурного сектору

«Розширення можливостей жінок у бізнесі»: історія Марії Дворської

Впровадження гендерних підходів на робочому місці дозволяє жінкам впливати на розвиток компанії

Як розвивати громадянське суспільство під час війни

Виклики і можливості розвитку сфери культури та соціальної згуртованості у Тернопільській області

Об’єднання задля відновлення: як ОГС можуть працювати разом для спільного впливу на процеси?