Карантин в громаді. Що робити з освітою?

Пандемія кинула виклик багатьом сферам суспільного життя. Не винятком є і система освіти. З одного боку, в березні 2020, ми, освітяни, прийняли «бій» непідготовленими, але завдяки досвіду та ...

Додано:
DOCCU

124656328_197968311817106_1461127849331283658_n

DOCCU

Пандемія кинула виклик багатьом сферам суспільного життя. Не винятком є і система освіти. З одного боку, в березні 2020, ми, освітяни, прийняли «бій» непідготовленими, але завдяки досвіду та професіоналізму педагогічних працівників, стратегія навчання в умовах карантину була побудована досить швидко. Не став виключенням і початок 2020-2021 навчального року.

Рік непростий… Окрім пандемії ми мусимо відстоювати право на роботу закладів освіти перед Державною службою надзвичайних ситуацій, впроваджувати систему НАССР, дезінфікувати, перевіряти стан здоров’я персоналу та учнів тощо. Усе це потребує фінансового підґрунтя, яке лягло на плечі засновників. У нашому випадку – селищної ради.

Впровадження технологій дистанційного навчання ми почали з тією технічною базою, яку мали. Провівши консультації з керівниками закладів освіти було прийнято рішення, що кожен заклад розпочне впровадження технологій дистанційного навчання відповідно до наявних технічних можливостей, з використанням електронних освітніх платформ та онлайн сервісів, погоджених педагогічною радою. Також були враховані технічні можливості учнів для дистанційного навчання.

На сайтах закладів освіти нашої громади було відкрито розділи «Дистанційне навчання» та «Онлайн ресурси». На них ми розміщували теми згідно з розкладом занять для кожного класу, фіксувалися завдання для вивчення, “підвантажувались” вправи для перевірки.

Звісно зворотний зв’язок є обов’язковою складовою при використанні технологій дистанційного навчання. Учні надсилали завдання за допомогою різних програм, таких як електронна пошта та Viber. Кожен педагогічний працівник сам обирав форми, методи і засоби впровадження технологій дистанційного навчання та оцінювання знань учнів.

ДО УВАГИ

Оскільки наразі не існує затвердженого алгоритму дій під час карантину, а особливо за умови поділу на карантинні зони різного типу, органи місцевого самоврядування діють виходячи з епідеміологічної ситуації на конкретній території. Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту»  заклади загальної середньої освіти є автономними і самостійно можуть обирати форми навчання в закладі без погодження із засновником, що зменшує бюрократичну складову. 

Після вимушених подовжених осінніх канікул, заклади нашої громади почали роботу у звичайному режимі з дотриманням всіх протиепідемічних заходів. Але хочеться зауважити, що в той час, коли діти відпочивали, заклади освіти готувалися до різних можливих варіантів виходу з канікул. Також до цього процесу були залучені й батьки. Ми здійснювали опитування, цікавились думкою батьків щодо можливого впровадження дистанційних технологій навчання.

ЗЗСО нашої громади по різному готувались до можливого впровадження жорсткого карантину. Деякі запровадили блочно-модульну систему навчання і задля цього провели семінар-тренінг для педагогічних працівників закладу. Інші освоїли роботу на освітній платформі дистанційного навчання Moodlе та навчили учнів нею користуватися.

Звісно, не все так добре і технічно, і морально. Та наше першочергове завдання на сьогодні – продовжувати освітній процес всіма доступними методами, ставлячи вище над усім збереження життя і здоров’я наших дітей.

Тут можна приєднатися до спільноти DECIDE, яка об’єднує управлінців та освітян — людей, не бояться змін, інновацій та вболівають за свої громади.

А на сайті «Освіта. Коментують експерти» знайти фахові пояснення ключових подій у сфері освіти. 

Альона Бузало

Начальниця відділу освіти виконавчого апарату Комиш-Зорянської селищної ради Більмацького району Запорізької області

 


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Перше місце за доброту або чим вразила команда «Пряна Казка»

Роль соціального підприємництва у розвитку громад: приклад Solar Hope як соціальне підприємництво може трансформувати громади

STEM-освіта у Нововолинську. Як ГО «Молодіжні вітрила» створює можливості для молоді у сфері науки

Цифрова модель розвитку громади через платформу CLS

Історія успіху ai baby tales або інновації для найменших

Місцева ініціатива для глобальних змін