ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва». Річний звіт за 2019 рік

Згідно нещодавно оприлюдненого річного  звіту, 2019 рік для ФРММ є вдалим. Маємо успіхи за напрямками:Ресурсний центр із розвитку місцевої демократії. Аналітична, адвокаційна діяльність з просування ...

Додано:
frgn

звіт звітність report

frgn

Згідно нещодавно оприлюдненого річного  звіту, 2019 рік для ФРММ є вдалим. 

Маємо успіхи за напрямками:

  1. Ресурсний центр із розвитку місцевої демократії. Аналітична, адвокаційна діяльність з просування належного врядування та стратегічного демократичного гармонійного розвитку у 9-ти місцевих громадах 4-х областей України;
  2.  #Громадська префектура для ефективності місцевих бюджетів в 3-х областях півдня України;
  3. Школа жінок-екскурсоводів м. Миколаєва.

Досягнення на прикладі першого з трьох напрямків ФРММ:

По-перше, у 16-ти місцевих громадах (8-ми містах обласного значення та 8-ми об’єднаних територіальних громадах) у 4-х областях України: Миколаївській, Луганській, Херсонській та Дніпровській областях) добились запровадження принципів підзвітності та прозорості місцевих бюджетів на основі можливостей програмно-цільового методу (ПЦМ) та механізмів демократії участі.

Мешканці пілотних громад-лідерів проекту отримали:

  1. Зрозумілість «цін» за одиницю муніципальної управлінської послуги, що міститься у паспортах бюджетних програм, запитах та звітах;
  2. Мотивацію до користування механізмами демократії участі та сервісами місцевих організацій громадянського суспільства для впливу на пріоритети та ефективність місцевих бюджетів;
  3. Оптимізацію «цін» за одиницю муніципальні управлінської послуги у місцевих громадах трьох областей проекту: зменшення корупційної ренти у ЖКГ; збалансування витрат на галузі публічного управління; збільшення у сфері освіта та охорона здоров’я.

Так у м. Миколаєві за ініціативою 13-ти організацій громадянського суспільства 26.01.2019 р. проведено громадські слухання з питань ефективності бюджетного процесу 2017-2019 рр. Реліз тут.

Ця історія стала основою тренінг-курсу #ГромадськаПрефектура, що увійшов до онлайн-курсу Prometheus “Ефективна взаємодія органів місцевого самоврядування з громадськістю».

По-друге, у 9-ти місцевих громадах Миколаївської, Дніпропетровської, Чернігівської та Луганчської областей започаткували запровадження системи управління якістю на виконання вимог Ст. 26 Бюджетного кодексу України. Реліз підсумкового заходу проекту в Українському кризовому медіацентрі.

По-третє, у Березанської селищній та Коблівській сільській ОТГ Березанського району Миколаївської області продовжили просування реформ фінансової децентралізації, місцевого самоврядування, антикорупційної та дорожної, як основі для успіху освітньої та медичної реформ. А саме три проекти:

Проект 1: Демократичне, належне управління комунальним майном у 2-х ОТГ Миколаївщини за підтримки МФ «Відродження» (листопад 2018 р. – червень 2019 р.) за підтримки МФ «Відродження».

За рекомендацією відповідного громадського аудиту розпорядженнями Березанського селищного (№46-ро від 12.03.2019 р.) Коблівського сільського (№44 від 19 березня 2019 р.) голів створено дві відповідні робочі групи. 

Наслідки їх діяльності:

1) Є прозора процедура оренди комунального майна Березанської ОТГ. Докладніше у релізі;
2) Прозорість, муніципальна підтримка приватної і громадської ініціативи стало пріоритетом соціально-економічного розвитку у Березанської ОТГ; Докладніше у релізі ;
3) Демократична практика формування Стратегії Березанської ОТГ. А саме:
Формування Стратегічної ради за рекомендаціями консультацій з представниками 11-ти групами лідерів думок/дій. Докладніше у релізі;
Засідання Стратегічної ради Березанської ОТГ 21.05.19. Реліз ;
Навчання учасників стратегічної ради 23.05.2019. Реліз 
4) Прозорість, підзвітність закріплено у Статуті Березанської ОТГ! Cелищна рада 17 травня внесла повідні зміни. Докладніше у релізі;
5) Нові сайти 2-х ОТГ Березанщини.
З квітня 2019 р. налагоджено оперативне наповнення публічною інформацією https://berezanska-gromada.gov.ua/.
У травні 2019 р. запущений новий сайт https://koblivska-gromada.gov.ua/.

Докладніше, продукти та результати проекту у релізі підсумкової прес-конференції 11.07.2019 р. та відео інтерв’ю інтернет-виданню «Коблевоньюз».

Проект 2: Добрі дороги у гармонійних громадах Березанщини за підтримки МФ «Відродження» (липень 2019 – червень 2020 р.)

Для підвищення спроможності до гармонійного розвитку Березанської селищної та Коблівської сільської об’єднаних громад реалізується ініціатива, що спрямована на врегулювання конфліктів у Березанської та Коблівської ОТГ, які виникли через порушенням логістики, строків впровадження, а також взаємозв’язк пакету реформ (освітньої, медичної та реформи дорожнього господарства) шляхом: 

  • медіації конфліктів, що виникли через відсутність інформованості, як в жителів громад, так і представників виконкомів та депутатського корпусу;
  • забезпечення активної участі мешканців із використання статутних норм місцевої демократії для реформування системи забезпечення якості доріг, як ключової реформи в ОТГ.

Конфліктна ситуація:

«У Миколаївській області школярі із сіл Лимани, Вікторівка і Елеваторне не можуть доїхати до школи, оскільки дорога, яку у кінці 2018 р. відремонтувала ОДА, залишається непроїзними. Це призвело до протесту мешканців, що у січні-лютому 2019 р. не пустили дітей у школу. Основною вимогою протестантів було забезпечення належної якості дороги…» – згадує учасник подій, голова правління ГО «ЕКО Березань» Людмила Максименко (Хроніка змагань за якість дороги у релізі ГО «ЕКО Березань»).

Для підготовки обговорень та медіації конфлікту громадські префекти провели дослідження причин управлінської проблеми галузі на прикладі 2-х  ОТГ та Миколаївської ОДА. Аналітична записка та Презентація рекомендацій громадського аудиту ефективності витрачання публічних коштів на утримання автомобільних доріг у Коблівській і Березанській ОТГ. Учасники 2 круглих столів у центрах ОТГ та 8-ми медіацій у старостинських округах погодились з результатами дослідження та погодили чотири рецепти вирішення проблеми, зокрема рекомендувалии обласній, районній та радам ОТГ, розробити та затвердити відповідні програми з урахуванням вимог чинного законодавства. Також учасники обговорень визнали нагальним для розвитку ОТГ і Березанщини з’єднання прямою доброю дорогою курортне Примор’я Коблівської ОТГ через села Лиманівського та Василівського округів Березанській ОТГ з іншими районами Миколаївської області. Результат проекту – на 5.03.2020: Степову Веселинівщину і Березанське Примор’я з’єднають прямою доброю дорогою! Обласною владою заплановано будівництво автомобільної дороги між зоною відпочинку «Рибаківка» та селом Вікторівка з капітальним та поточним середнім ремонтом доріг через районний центр Березанку до с. Широколанівка Веселинівського району. Це відбудеться протягом 2020-22 років на виконання п. 8. Додатку 3 Регіональної програми розвитку автомобільних доріг загального користування Миколаївської області, що затверджена 24.12.2019 рішенням облради https://www.mk-oblrada.gov.ua/UserFiles/decree/15780369745e0eeeee1e9da.pdf №2. Скрін сторін п 8. Додатку 3 рішенняА п 3. Згаданого рішення рекомендовано районним та міським (міст обласного значення) радам розробити відповідні програми з урахуванням чинного законодавства та затвердженої Програми. Так Миколаївська ОДА та депутати обласної ради почули рекомендації проекту.

Проект 3: «Посилення децентралізації: антикорупційні політики для нових об’єднаних територіальних громад», що реалізовано  ГО «Чернігівський Центр Прав людини» при партнерстві з ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва», ГО «ЕКО Березань» та завдяки фінансовій підтримці Уряду Великої Британії. 

Результат:  У Березанській ОТГ затвердили антикорупційний пакет рішень!

13 грудня 2019 р. сесія одноголосно підтримала проект Антикорупційної програми на 2019 – 2021 роки та Порядок запобігання та врегулювання конфлікту інтересів ОТГ, що розроблено командою селищного голови Валерія Хоміцького за експертною підтримкою проекту.

Депутати і голова почули  громадськість! Виконано рекомендації серії громадських обговорень, що відбулись як в Антикорупційному кафе ГО «ЕКО. Березань» 9 грудня http://frgn.mk.ua/?p=11230 і 22 серпня http://frgn.mk.ua/?p=10906 та у приміщенні виконкому 30 жовтня 2019 р. http://frgn.mk.ua/?p=11125.

20 грудня 2019 р., на виконання рішень, проведено перше навчання для посадовців депутатів та активістів. Реліз навчання тут

Фінансові показники організації (адміністративні та проектні витрати)

ДОХОДИ тис. грн 2017 2018 2019
Залишок цільового фінансування на 1 січня звітного року 742,48 936,77 542,39
Надходження (гранти від міжнародних організацій) 1651,52 1259,52 1714,99
Пасивні доходи 87,76 73,40 75,0
Разом (без урахування залишку цільового фінансування на початок року) 1739,28 1332,92 1789,99
ВИТРАТИ тис. грн 2017  2018 2019
Програмні витрати, всього: 1347,54 1503,19 969,47
Бюджети конкурсів малих грантів - 168,00 180,5
Витрати на реалізацію проектів ФРММ 1347,64 1335,19 788,97
Адміністративні витрати, всього 197,35 198,41 313,58
Оплата праці (нарахована) 158,53 145,53 195,66
Єдиний соціальний внесок 34,82 32,01 42,19
Інтернет, хостінг 1,5 8,92 10,5
Знос основних фондів -   10,0
Витрати від курсової різниці -   18,6
Витрати на відрядження     6,87
Банківські витрати 0,7 1,1 1,1
Канцелярські товари для офісу поштові витрати 2,0 10,85 29,76
Разом 1544,99 1701,60 1283,05

 

Баланс ФРММ за 2019 р. тут.

 

Прес-служба ГО «Фонд розвитку м. Миколаєва»


 

Останні публікації цього розділу:

Звітування за гуманітарною допомогою

Посібник «Огляд програм ЄС, доступних для заявників з України»

Чому місцева влада повинна підтримувати сільський розвиток: законодавство та практики Євросоюзу

Не петицією єдиною! Розбираємо найкращі варіанти для допомоги громадським активістам

Для чого потрібно впроваджувати і як впроваджувати політики та процедури в неприбутковій організації?

Комунальне майно: як тягар утримання перетворити на дохід для бюджету громади?