Чого хоче Ваш волонтер?

Хіба зараз не золота епоха волонтерства? Як ніколи велика кількість людей прагне зробити свій внесок у розвиток суспільства, окрім того волонтерська робота – заохочується, від уряду до ЗМІ. І саме ...

волонтерство

Громадський Простір

Хіба зараз не золота епоха волонтерства? Як ніколи велика кількість людей прагне зробити свій внесок у розвиток суспільства, окрім того волонтерська робота – заохочується, від уряду до ЗМІ. І саме зараз найкращий час для того, щоб переглянути Вашу волонтерську політику та відкоригувати її таким чином, щоб волонтери хотіли прийти до Вас, а головне – лишитись.

Волонтерство мінливе і очікування волонтерів теж змінюються. Нижче подано деякі з позицій, на які волонтер має право сподіватись від Вас – засвойте їх, і Ви зможете знайти та втримати своїх волонтерів.

1. Волонтери хочуть, щоб Ви були підготовлені до роботи з ними

Багато з нас працювали на тимчасових роботах. Звичним є досвід, коли Вас відправляють на роботу до офісу, який виявляється не готовим до роботи з Вами. І Ви сидите, створюючи видимість напруженої роботи, коли насправді байдикуєте. Не дозволяйте цьому трапитись із Вашими волонтерами. Тимчасовий робітник, зрештою, отримує платню  та із задоволенням займатиметься байдикуванням, а от Ваші волонтери побачать в цьому неорганізованість та нерозсудливість. Тому не залучайте волонтера до своєї роботи до тих пір, доки не підготуєте все: від опису роботи до робочого місця з усім необхідним, до переліку того, що варто зробити в першу чергу.

2. Волонтери хочуть почувати себе бажаними

Поводьтесь так, наче волонтер – гість у Вашому домі. Покажіть йому все довкола. Представте його штатним робітникам та іншим волонтерам, нехай Ваш директор привітається та подякує йому. Не дозволяйте волонтерові ні на хвилину почуватись незручно. Покажіть, що Ваша організація – доброзичлива, привітна, готова прийти на допомогу та рада бачити свого волонтера.

3. Волонтери очікують на навчання

Навіть якщо поставлене завдання є простим, присвятіть час, щоб пояснити та  показати як його виконувати, напучуйте волонтера протягом кількох перших годин. Призначте колегу, іншого досвідченого волонтера помічником для новачка.

Під час тренувань волонтерів переконайтеся в тому, що Ви використовуєте відповідну техніку навчання для них,  наприклад, роботу в групах. Волонтери не хочуть слухати лекції. Вони хочуть брати участь в навчальному процесі. Включіть до Вашого навчання чіткі роз’яснення щодо Ваших очікувань від волонтерів. Повідомте їх про вимоги щодо виконання роботи та критерії якості, за якими Ви оцінюватимете їхню роботу.

4. Волонтери хочуть виконувати цікаву роботу

Більшість волонтерів звісно готові закатати рукава та робити фізичну роботу до тих пір, доки це матиме якийсь сенс. Але виснажлива робота у такому випадку не буде правильним варіантом для них. Не змушуйте волонтерів виконувати ту роботу, яку не хочуть робити Ваші штатні працівники. Обробка кореспонденції чи безглузде підшивання документації не приваблюють сучасних волонтерів. Сприймайте своїх волонтерів як окремий персонал, який здатний виконати складні завдання, оскільки має досвід та вміння. Дозвольте волонтерам бути активістами, якщо вони хочуть і мають час взяти на себе більше відповідальності.

5. Волонтери хочуть знати наперед, скільки часу займатиме робота

Зараз кожен дуже зайнятий, і багато волонтерів мають час лише на виконання короткострокових завдань. З більшим задоволенням вони беруться до виконання роботи у рамках проекту, ніж безстрокових завдань. Визначтесь з тим, скільки часу займатиме Ваша робота і вкажіть це, коли публікуватимете оголошення про пошук волонтерів. Займе це 6 годин на тиждень чи можна виконати цю роботу за три дні? Треба волонтерювати на вихідних? Добровольці потрібні на літо, на сезон? Можливо волонтер має допомагати щодня з 14.00 до 16.00?

Передбачте різні можливості волонтерювання, щоб до Вас могли  звернутись як зайняті мами з дітьми, так і пенсіонери, що мають багато вільного часу. Подумайте про створення “альтернативних” пропозицій, наприклад, сімейне волонтерство в рамках якогось проекту чи навіть віртуальне волонтерство.

6. Волонтери хочуть, аби їх цінували

Якомога частіше говоріть волонтерам про те, що вони роблять хорошу роботу. Звісно Ви можете і більш креативно висловити подяку, ніж просто сказати “дякую”, не забувайте про такі прості речі як запрошення на цікаві заходи, презентацію невеличких подарунків, чи надсилання листівок з подякою їм додому.

7. Волонтери прагнуть комунікації

Постійне спілкування – мотивуючий чинник для волонтерів, тоді як його брак є основною причиною невдоволення. Волонтери люблять, коли є окрема особа, яка піклується про них. Якщо у Вашій організації немає волонтерського координатора, то потурбуйтесь про те, щоб призначити відповідальну особу.

Будьте готові вислухати волонтерів та відразу ж відповідати на запитання. Не спілкуйтесь зі своїми волонтерами лише через електронні листи. Телефонуйте їм, зустрічайтесь, запрошуйте до офісу, постійно надсилайте нові пропозиції чи волонтерські інформаційні бюлетені.

8. Волонтери прагнуть знати, що вони допомагають покращувати світ

Інформуйте Ваших волонтерів про те, як вони змінюють світ. Діліться історіями успіху Ваших клієнтів та програм. Оприлюднюйте їх відповідно до актуальних завдань Вашої організації. Дайте їм можливість побачити Вашу роботу в дії: подорожі, презентації видання Ваших експертів, запрошення їх на обговорення пропозицій щодо того, як покращити Вашу роботу.

9. Волонтери хочуть бути соціально включеними

Волонтерство для багатьох людей – це чудовий спосіб соціалізації, тому забезпечте таку можливість. Станьте посередником у пошуку друзів. Якщо Ви вважаєте, що деякі волонтери зможуть краще працювати у парі, то допоможіть у цьому. Організовуйте для них зустрічі за кавою чи обідом. Запрошуйте їх на Ваші заходи  та простежте, щоб вони справді відвідали їх, чи навіть допоможіть із трансфером. Дозвольте волонтеру бути неофіційним соціальним директором, який би забезпечував можливість для збору волонтерів разом.

10. Волонтери хочуть вивчати щось нове

Будь-хто, хто хоче волонтерювати для організації, скоріш за все зацікавлений та готовий спробувати щось нове. Дійсно, більшість волонтерів займаються цією справою, оскільки можуть здобути нові навички або ж зацікавлені у певних темах чи проблемах. Забезпечте їх такою можливістю. Перетворення Вашої волонтерської роботи на невеликий навчальний досвід буде високо оцінений Вашими потенційними волонтерами і, в результаті, Ваші дієві прихильники розповідатимуть іншим про те, який чудовий досвід вони отримують у Вас.

АвторJoanne Fritz
Переклад: Аліна Кравченко для “Громадського Простору”

На Громадському Просторі активізовано тему комунікаційних стратегій громадських організацій. Для цієї рубрики створюються матеріали, які зачіпають різні аспекти діяльності неурядових організацій, але всі вони покликані допомогти краще організувати інформаційний та комунікаційний компоненти у роботі НУО, розширити горизонти традиційного уявлення про канали й інструменти взаємодії.


Тематика публікації:,

Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Які вони – інструменти локальної демократії. Результати дослідження

Житлові програми та державні ініціативи щодо забезпечення житлом ВПО

Матеріали п’ятої національної конференції «Соціальна анімація для розвитку культури та громад»

Мобілізація як інструмент змін: рекомендації від Makitra

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід

Як зберегти працездатність та протистояти вигоранню? Практичні рекомендації Центру "АХАЛАР"