А Ви знали, що Facebook створили саме для громадської активності?

Кеті Чан, наукова асистентка Harvard Family Research Project, розмірковує про  зростання та додаткові виклики соціальної мережі Facebook як важливого засобу поширення інформації для неприбуткових ...

facebook

Громадський Простір

Кеті Чан, наукова асистентка Harvard Family Research Project, розмірковує про  зростання та додаткові виклики соціальної мережі Facebook як важливого засобу поширення інформації для неприбуткових організацій.

Що таке Facebook?

Facebook – сайт соціальної мережі, який дозволяє користувачам приєднатись до віртуальної громади та спілкуватись з іншими користувачами, маючи спільні інтереси. Даний веб-сайт є прикладом принципово іншого підходу у користуванні Інтернетом. Замість того, щоб бути одностороннім джерелом отримання інформації, сайти соціальних мереж є “своєрідними містками”, що сприяють широкому колу взаємодії онлайн: налагодження дружби, підтримка відносин на відстані, зміцнення професійних зв’язків, мобілізація підтримки для благодійних справ тощо. Соціальні мережі надають можливість користувачам бути активними учасниками подій Інтернету.

Чому Facebook підходить саме НУО?

Facebook виявився корисним сайтом  для громадських організацій, завдяки тому, що функція “Сторінки” надає можливість створювати швидку та безкоштовну присутність в Інтернеті. Сторінка схожа на профіль, за винятком того, що сторінка презентує організацію – НУО, місцевий бізнес, бренд, якусь продукцію або ж відому особу – а не окрему, пересічну людину. Користувачі Facebook можуть “ставати фанатами” сторінки, таким чином ототожнюючи себе з даною організацією та виказуючи їй суспільну підтримку. Сторінки є корисними, оскільки сприяють взаємодії між великими організаціями та громадськістю. Facebook особливо корисний для НУО в реалізації таких видів діяльності:

 Фандрайзинг. Завдяки Facebook, організації можуть здійснювати фандрайзинг через функцію, що дозволяє їм отримувати щомісячну оплату від користувачів цієї мережі. Facebook містить віртуальну “звітну картку”, що дозволяє громадськості стежити за процесом фандрайзингу; також користувачі можуть виставляти на власних профілях інформацію про благодійні справи, які вони підтримують. Основна мета – отримати ефект “снігової кулі”, залучаючи віртуальних Facebook-друзів зі спільними інтересами, що лежать у площині місій різних неурядових організацій.

Поширення інформації. Сторінки Facebook мають функції, які дозволяють організаціям рекламувати свою роботу через розміщення місії, новин, контактів, анонсів запланованих подій та інших речей, що мають відношення до їхньої роботи. Швидке та масове поширення інформації серед користувачів Facebook є корисним при оголошенні подій, для збільшення учасників конференцій та семінарів, а також щодо можливостей для волонтерів. До того ж, прийнятність мережі Facebook та її глобальна доступність надають можливість НУО збільшити кількість завантажувань публікацій чи замовлень власних послуг. Окрім того, Facebook заощаджує витрати неурядових організацій на пошту, надаючи змогу здійснювати масову комунікацію онлайн.

Мобілізація зацікавлених сторін та громадськості. Facebook може слугувати платформою для згуртування публічної підтримки. Віртуальна мобілізація може стимулювати велику кількість людей до написання державним посадовим особам, представникам бызнесу чи ЗМІ про благодійну справу тієї чи іншої НУО. Facebook забезпечує віртуальну доріжку для громадськості та зацікавлених сторін, надаючи змогу особисто налагодити відносини із НУО і створюючи відчуття відкритості та прозорості. До того ж, соціальна природа Facebook дозволяє неприбутковим організаціям будувати взаємовідносини з потенційними прихильниками, а не суто просувати фандрайзинг. Наприклад, користувачі Facebook можуть брати активну участь у наповненні Сторінки, а саме публікувати свої повідомлення та залучатися до дискусій. За словами одного громадського експерта із соціальних медіа, особливістю фандрайзингу в цій соцмережі “є не просто збір коштів, а й збільшення друзів та підвищення рівня поінформованості; і в довгостроковій перспективі зміцнення слабких соціальних зв’язків заради справи може бути важливішим, ніж одноразова допомога у $10-20 просто зараз”. Інші експерти в цій галузі зазначають, що функція фандрайзингу у Facebook є скоріш “інструментом отримання друзів, а не грошей”.

Збір даних. Facebook пропонує неурядовим організаціям як традиційні, так і творчі методи збору даних для відстеження внутрішніх процесів, звітності та інформування про прийняте рішення. До методів збору даних у Facebook входять:

Онлайн-опитування. НУО можуть використовувати Facebook для рекламування, залучення людей та адміністрування онлайн-опитувань. Такий метод збору даних можна використовувати для оцінки будь-якої кількості тем: як громадськість дізнається про НУО, чому донори постійно дають гроші, які зміни у ставленні чи поінформованості щодо організації тощо.

Онлайн-відстеження внутрішніх процесів. НУО мають можливість використовувати Facebook, аби відслідковувати фінансові внески, кількість активістів (включаючи їхню кількість впродовж тижня), демографічну динаміку (тобто дані про гендерний розподіл та географічне розміщення) та види взаємодії активістів зі Сторінкою організації на Facebook.

Моніторинг репутації (англ. “Social Listening”, що включає в себе моніторинг соціальних медіа на кшталт Facebook, Twitter та блогів, задля розуміння, що люди кажуть про вас і/або ваш бренд – прим.перекладача). Дуже часто коментарі чи запитання розміщуються на теренах Facebook, пов’язаних з НУО, як-то дошка оголошень чи блоги. Таким чином, переглядаючи переписку з громадськістю на Facebook, НУО має можливість прислуховуватись до потенційних волонтерів, донорів, клієнтів та дізнатись про те, хто вони і чим цікавляться.

Обмеження Facebook та інших сайтів соціальних мереж

Facebook та інші сайти соціальних мереж можуть бути допоміжними засобами для некомерційних організацій у комунікації з цільовою аудиторією, проте вони не мають замінити наочне спілкування та інші способи залучення зацікавлених сторін. Тоді як присутність громадської організації у мережі Facebook може досягти великої аудиторії, вона, тим не менш, виключає людей, які не мають там облікового запису (та й не зацікавлені в його отриманні).

Природа Інтернет-спільнот показує додаткові обмеження та виклики щодо переходу від самопрезентації в мережі до прямих дій поза нею. Між ними не існує прямого співвідношення. Приєднатись до Сторінок у Facebook можна лише одним кліком. Для людей це є можливістю відчути, що вони “роблять добру справу” лише клікнувши та приєднавшись до благодійної кампанії, хоча насправді вони до неї не включаються. Тому завдання полягає у використанні мережі Facebook як каталізатора та плацдарму задля реальних дій.

Переклад – “Громадський Простір

Інші цікаві матеріали з теми “Комунікаційні стратегії для громадських організацій”

ГРОМАДСЬКИЙ ПРОСТІР НА Facebook


Тематика публікації:,

Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Мобілізація як інструмент змін: рекомендації від Makitra

Протидія булінгу в закладі освіти: системний підхід

Як зберегти працездатність та протистояти вигоранню? Практичні рекомендації Центру "АХАЛАР"

Медійна реформа: досягнення Революції Гідності та виклики для нової влади

Посібник "Ефективні організаційні структури для об’єднаних громад"

Жити біля кордону. Громади Шегинь і Угринова