Експерт(ка) з підготовки та написання опорних матеріалів відео-курсу про наставництво

Зафіксувати у Google календарі!


Додано:
UCRN

prostirjob_vacancy_dfrfycsz
Експерт(ка) з підготовки та написання опорних матеріалів відео-курсу про наставництво

Українська мережа за права дитини (далі – УМПД) створена для консолідації зусиль та покращення координації між організаціями громадянського суспільства в Україні, та їх впливу на державну політику у сфері забезпечення прав дитини.

Завдання: підготовка навчального контенту, формування практичних модулів, експертна оцінка структури, участь у розробці сценаріїв для курсу  “Наставництво: навіщо, хто і як”  або “Наставництво: як підтримати дітей та молодь”.

Попередній підзаголовок курсу: практичний курс для майбутніх наставників і всіх, хто прагне підтримувати дітей і молодь.

Кінцевий формат продукту: онлайн-курс із відеолекціями, завданнями, додатковими матеріалами, інтерактивними компонентами та супроводжуючим методичним блоком.

Мета курсу. Дати людям чітке розуміння, що таке наставництво, навіщо воно потрібне, і як стати тим дорослим, якого бракує тисячам дітей і молодих людей в Україні. Навчити, як будувати стабільні, довірливі стосунки з дитиною чи молодою людиною, підтримувати її в реальних життєвих ситуаціях, не нав’язуючись і не рятуючи, а допомагаючи зростати, ставати самостійною і відчувати опору.

Глобальна мета курсу. Сприяти формуванню в Україні культури наставництва як складової системної підтримки дітей та молоді, які зростають без належного сімейного оточення або перебувають у складних життєвих обставинах. Підготувати нову спільноту свідомих, відповідальних дорослих, які готові брати участь у змінах – через особисту підтримку, розвиток довірливих зв’язків і зміцнення потенціалу дитини чи молодої людини. Цей курс – інструмент для масштабування якісного, безпечного наставництва, яке може стати частиною політик, практик і рішень на національному та місцевому рівнях.

Вимоги до експертів level 2:

  • Вища освіта;
  • Мінімум 3 роки досвіду в одній або декількох сферах: робота з дітьми та молоддю з вразливих категорій; реалізація програм наставництва; практична психологія, зокрема підтримка дітей і молоді в ситуаціях втрати, травми або складних життєвих обставин; розробка освітніх, тренінгових або просвітницьких матеріалів, адаптованих до онлайн- чи офлайн-форматів; викладання курсів, проведення тренінгів, уроків або інших освітніх заходів;
  • Досвід підготовки освітніх матеріалів: курсів, посібників, онлайн-лекцій, сценаріїв для відеоуроків;
  • Досвід розробки матеріалів для онлайн-курсів (включно з текстами, тестами, інтерактивними елементами) буде перевагою. 
  • Знання основ дитячої психології, травмоорієнтованого підходу, розвитку прив’язаності буде перевагою;
  • Здатність писати мовою, зрозумілою для широкої аудиторії, уникаючи надмірної термінології та канцеляризмів;
  • Здатність дотримуватись встановлених термінів виконання, враховувати зворотний зв’язок і рекомендації замовників та партнерів;
  • Готовність працювати у взаємодії з іншим експертом/сценаристом: адаптація текстів під відеоформат, діалоги, хронометраж.

Вимоги до експертів level 3:

  • Вища освіта;
  • Мінімум 5 років досвіду в одній або декількох сферах: робота з дітьми та молоддю з вразливих категорій; реалізація програм наставництва; практична психологія, зокрема підтримка дітей і молоді в ситуаціях втрати, травми або складних життєвих обставин; розробка освітніх, тренінгових або просвітницьких матеріалів, адаптованих до онлайн- чи офлайн-форматів; викладання курсів, проведення тренінгів, уроків або інших освітніх заходів;
  • Досвід підготовки освітніх матеріалів: курсів, посібників, онлайн-лекцій, сценаріїв для відеоуроків;
  • Досвід розробки матеріалів для онлайн-курсів (включно з текстами, тестами, інтерактивними елементами) буде перевагою. 
  • Знання основ дитячої психології, травмоорієнтованого підходу, розвитку прив’язаності буде перевагою.
  • Здатність писати мовою, зрозумілою для широкої аудиторії, уникаючи надмірної термінології та канцеляризмів;
  • Здатність дотримуватись встановлених термінів виконання, враховувати зворотний зв’язок і рекомендації замовників та партнерів;
  • Готовність працювати у взаємодії з іншим експертом/сценаристом: адаптація текстів під відеоформат, діалоги, хронометраж.

Вид діяльності:

  • написання опорних матеріалів курсу відповідно дотематичних блоків, зазначених нижче (підготовка текстів для створення сценарію, формування тестів для перевірки знань та отримання сертифікату, збір корисних матеріалів по темі тощо).

Тематичні напрямки блоків:

Тема 1. Що таке наставництво – і що ним не є? Хто може потребувати наставництва?

Визначення наставництва та його основна ідея. Відмінності між наставництвом і іншими формами підтримки дітей та молоді. Огляд того, хто може потребувати наставництва і які саме запити мають діти та молодь.

Тема 2. Наставник/ця – хто це і чого він/вона не робить?

Роль наставника/ці: хто може бути наставником/цею і які основні функції він/вона виконує. Пояснення, чим наставник/ця відрізняється від інших дорослих, які підтримують дітей і молодь. Визначення мотивації наставника/ці: позитивної або хибної. Чого наставник/ця не повинен/повинна робити в процесі взаємодії.

Тема 3. Шлях до наставництва

Процес підготовки до ролі наставника/ці, включаючи етапи підбору наставника/ці і дитини чи молодої людини, яка потребує наставництва (метчінг), перше знайомство та встановлення довіри. Огляд перших кроків у наставництві: як налаштувати взаємодію, визначити цілі і почати підтримку.

Тема 4. Психологія віку: як це враховувати в наставництві

Психологія віку та етапи розвитку дітей і молоді: як адаптувати підхід до потреб дітей і молоді, які потребують наставництва, залежно від їхнього віку. Важливість розуміння емоційних і психологічних особливостей для ефективної підтримки. Ознайомлення з різними типами поведінки, які можуть бути результатом травм або труднощів (агресія, апатія, маніпуляції, обман, бійки, крадіжки, шкідливі звички тощо), та рекомендації, як ефективно реагувати на ці прояви. 

Тема 5. Життєвий досвід, травми та стереотипи в наставництві

Як враховувати життєвий досвід і можливі травми дитини чи молодої людини в процесі наставництва. Розвінчування стереотипів щодо дітей і молоді з важким досвідом. Пояснення, як стереотипи можуть спотворювати сприйняття та ставлення до менті, і як це обмежує їхні можливості для розвитку. Важливість усвідомлення того, як упередження можуть вплинути на ефективність наставництва та перешкоджати прогресу.

Тема 6. Практичні кроки наставництва: що та як робити

Огляд практичних кроків наставника/ці після початкової взаємодії з дитиною чи молодою людиною, яка потребує наставництва. Як підтримувати розвиток менті, встановити ефективні стосунки та налаштувати процес наставництва. Визначення цілей, надання підтримки та адаптація підходу в залежності від потреб менті на різних етапах взаємодії.

Тема 7. Етика та безпека взаємодії в наставництві

Розгляд етичних принципів, які наставник/ця має враховувати у взаємодії з дітьми та молоддю. Як забезпечити безпеку менті, правильно встановлювати межі та уникати потенційних ризиків під час наставництва. Акцент на важливості конфіденційності, поваги до особистих кордонів та підтримки психологічного благополуччя менті для забезпечення здорової та безпечної взаємодії.

Тема 8. Що може піти не так – і як не вигоріти наставнику/ці? Як створити коло підтримки?

Розгляд основних труднощів та викликів, з якими може зіткнутися наставник/ця під час взаємодії з менті. Як уникнути емоційного вигорання, підтримувати психологічне благополуччя наставника/ці та зберігати емоційну рівновагу. Огляд стратегій для створення кола підтримки серед колег, друзів та професійних мереж, що допомагають наставнику/ці справлятися з труднощами та підтримувати ефективність у наставництві.

Тема 9. Чому наставництво має сенс – користь від наставництва

Розгляд того, як наставництво приносить користь не тільки менті, але й наставнику/ці, бізнесу, громаді та країні. Як через наставництво можна змінювати життя людей, розвивати ключові навички, зміцнювати соціальні зв’язки та створювати можливості для всіх учасників процесу. Виявлення реальних переваг для кожної сторони  від особистісного розвитку до позитивного впливу на суспільство та економіку. Огляд реальних історій впливу наставництва.

Тема 10. Що далі? Як долучитися до наставництва та підтримати його розвиток

Розгляд можливостей для різних аудиторій долучитися до наставництва: від початку процесу підготовки до наставництва до поширення інформації про програму. Як стати наставником, як підтримати наставників у їхній роботі та як популяризувати наставництво серед громади, бізнесу та державних структур. Огляд алгоритмів для кожної цільової аудиторії, що допоможе зробити наставництво доступним та ефективним для всіх.

Для участі в конкурсі необхідно подати пакет документів:

  • Резюме;
  • Заповнену конкурсну пропозицію з підтвердженим рівнем експерта (level 2 або level 3) та темою, яка зацікавила. 

з темою: “Експерт(ка)_Курс ” до 31 травня 2025 року на адресу [email protected] 

УМПД розглядатиме лише повні заявки та контактуватиме лише з кандидатами зі списку запрошених на співбесіду.

УМПД може розглянути заявки до закінчення терміну оголошення, тому зацікавленим кандидатам пропонується подати мотиваційний лист та резюме завчасно.

УМПД дотримується у своїй роботі політик абсолютної нетерпимості до будь-яких проявів сексуальної експлуатації, наруги та гендерної дискримінації до будь-якої особи. Кандидат повинен підтвердити своє розуміння та згоду на дотримання політик в процесі роботи.


Останні публікації цього розділу:

Консультант/ка з питань розбудови та розвитку регіональних мереж

Послуги комунікаційника/ці (SMM,PR)

Послуги консультантки/та з посилення спроможності громад

Проєктний менеджер/ка

Послуги з надання індивідуальних психологічних консультацій

Регіональний менеджер/ка