Як зробити медичний заклад успішним: орієнтири для керівника

Головне завдання директора закладу охорони здоров’я після реформування — успішно керувати автономним закладом. Однак на що при цьому орієнтуватися?Про п’ять чинників, що дають змогу керівникові ...

Додано:
hromada

Як зробити медичний заклад успішним: орієнтири для керівника

Головне завдання директора закладу охорони здоров’я після реформування — успішно керувати автономним закладом. Однак на що при цьому орієнтуватися?

Про п’ять чинників, що дають змогу керівникові будувати успішний неприбутковий заклад охорони здоров’я розповів Михайло Довгопол, співзасновник Харківської експертної групи підтримки медреформи, незалежний консультант з питань стратегічного планування.

“Перш ніж відповісти на запитання «Що змінити керівникові для успіху закладу?», з’ясуймо, що таке успіх медичного закладу. Успішним є той заклад, що задовольняє вимоги громади, до якої належить. І чи вдасться досягти такого успіху, залежить насамперед від керівника”, – зазначає Михайло Довгопол.

Розробіть якісний інтегрований стратегічний план. Аби створити повноцінний стратегічний план, улаштовуйте зустрічі управлінської команди. На них презентуйте й обговорюйте інформацію про заклад і ринок, створюйте базові документи закладу. Команда має висувати конкурентні ідеї, обстоювати їх та обирати найкращі для закладу.

Стратегічний план розвитку прояснює напрям розвитку закладу, згуртовує управлінську команду навколо спільних цілей, дає змогу визначити власне бачення на кілька років вперед та сфокусуватись на пріорітетних напрямках; дає можливість ефективно приймати оперативні рішення та розподіляти ресурси з урахуванням перспектив закладу.

Управлінська команда має презентувати план власнику та захистити його.

Адмініструйте стратегічний план та управляйти базовими показниками. Саме стратегічний план та ключові показники — основа моніторингу розвитку закладу з боку власника, а також критерії для інвестиційних рішень. Якщо системи підтримки немає, стратегія ніби «зависає в пові- трі» й залишається декларативним документом. Ним може пишатися керівник, але не більше.

Долайте дефіцит функцій. Донедавна керівники комунальних закладів охорони здоров’я майже не розуміли, що означає ефективне управління. Повно цінних стратегічних планів у цьому сегменті не було, тож не виникало й проблеми, як їх впроваджувати. Після того, як з’явилися плани, проявився дефіцит важливих функцій та механізмів поточного контролю в закладах. Серед таких – функція управління персоналом, яка зовсім не представлена в комунальних закладах охорони здоров’я.

Інша дефіцитна сфера — це оперативне планування та управління за показниками. У закладі, де працюють системи менеджменту, кожен підрозділ має свої оперативні плани (на рік, місяць) і показники, що вимірюють успіх його діяльності. На основі цих показників керівник підрозділу отримує змінну частину зарплати. Кожен працівник також має свої показники, які визначають його ефективність. Ці плани та показники регулярно переглядають на відповідність стратегії закладу і змінюють, якщо змінилася стратегія. Так працює система підтримки стратегії.

Будуйте та утримуйте довіру. Цінності закладу мають бути в першу чергу в поведінці керівника. Якщо цінність — це люди, вони мають це відчувати щохвилини під час спілкування з вами. Якщо цінність — повага до клієнта/пацієнта, особисто спілкуйтеся з пацієнтами, питайте їхдумку та враження від закладу, боріться за їх позитивний досвід із закладом. Якщо цінність — це ефективність, цінуйте свій час та час своїх підлеглих: не затягуйте без потреби зустрічі, подавайте приклад заощадливого ставлення до ресурсів тощо.

Досягайте довіри й завдяки прямому та чесному розв’язанню конфліктів у колективі, забороні пліток та «кулуарних» обговорень чиїхось недоліків.

Уміння конструктивно розв’язувати конфлікти з колегами — одне з головних умінь менеджерів, оскільки конфлікт завжди супроводжує спільну роботу людей.

Тож створюйте управлінські команди, розробляйте стратегічний план, долайте дефіцит функцій та механізмів поточного контролю. Працюйте над кожним чинником, аби заклад став успішним.

Дізнатись більше про концепцію «Лікарні – ефективні незалежні підприємства” - тут.

Допис підготовлено за матеріалами журналу «Управління закладом охорони здоров’я»


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Як зберегти традиційну культуру та нашу ідентичність, міркували на триденному заході у Богуславі

До 40 протезів на місяць: як у Полтаві протезують та реабілітують людей після поранень

До своєї природи: у Києві відкрилась виставка з любов’ю до української спадщини

10 років БФ «Твоя опора»: зібрано й надано допомогу на 710 млн грн

Ресурсні центри неурядового сектору Півдня України обмінялись досвідом та обговорили нові ініціативи

Власники пошкодженого чи зруйнованого житла можуть подати заяву до міжнародного Реєстру збитків