Як ОГС допомагають українському бізнесу розвивати експорт до ЄС— дослідження

29 жовтня 2021 року Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) презентував українську частину звіту «Роль організацій громадянського суспільства в інформуванні представників МСП ...

250566240_5360276207320472_4181872775967972493_n
Як ОГС допомагають українському бізнесу розвивати експорт до ЄС— дослідження

29 жовтня 2021 року Інститут економічних досліджень та політичних консультацій (ІЕД) презентував українську частину звіту «Роль організацій громадянського суспільства в інформуванні представників МСП щодо можливостей торгівлі між країнами Східного партнерства та ЄС».

Цей звіт підготовлено в рамках проєкту «Роль організацій громадянського суспільства в імплементації поглиблених та всеохоплюючих зон вільної торгівлі (ПВЗВТ) у Грузії, Молдові та України», який фінансується Європейським Союзом, та реалізується Georgian Institute of Politics (Грузія), Institute for European Policies and Reforms (Молдова) та Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій (Україна). У кожній країні за однаковою методологією було проведено дослідження з метою визначити як організації громадянського суспільства сприяють експорту малих і середніх підприємств (МСП) до ЄС у рамках ПВЗВТ.

Як зазначають автори звіту, в Україні основні види діяльності ОГС — організацій громадянського суспільства — у просуванні експорту МСП до ЄС спрямовані на інформування через публічні заходи, надання консультативних послуг та сприяння пошуку партнерів через пошук інформації, підтримку участі у виставках тощо. Відразу після підписанням Угоди про асоціацію ОГС інформували про нові правила експорту, а пізніше активніше розповідали про експортні можливості та займалися аналізом імплементації ПВЗВТ.

«Загалом в Україні знайдено 35 ОГС, які у 2014–2021 роках реалізували 66 проєктів, спрямованих на просування експорту МСП» — розповіла авторка звіту, молодша наукова співробітниця ІЕД, Анастасія Кропова.

Зі свого боку бізнес найбільше обізнаний із діяльністю ОГС в аналітиці, організації публічних заходів та навчанні. Респонденти найчастіше згадують діяльність торгово-промислових палат, Офісу підтримки експорту (нині державний Офіс із розвитку підприємництва та експорті) та бізнес-асоціацій.

«Частина респондентів вказує, що секторальні організації — галузеві бізнес-асоціації, — які переважно існують за рахунок членських внесків, краще розуміють потреби бізнесу — вони ближчі до бізнесу й завдяки цьому більш ефективні», — зазначив автор звіту, молодший науковий співробітник ІЕД, Богдан Костів.

Серед обмежень діяльності ОГС автори виділяють проблеми кооперації та координації діяльності, неінтегрованість у європейські об’єднання, значна непоінформованість МСП про можливості ОГС. Також ОГС важко з персоналом: на ринку праці недостатня кількість спеціалістів з експорту та людей з гарним знанням англійської.

Найбільш затребуваними та ефективними видами діяльності ОГС для бізнесу є пошук партнерів та навчання.

На думку Ірина Куропась, заступниці директора ГС «Агенція місцевого економічного розвитку Яворівщини», сьогодні, навіть коли є велика кількість програм і проєктів, спрямованих на допомогу в експорті, не весь, а особливо регіональний бізнес, має доступ до цих проєктів та інформації про них. Тому громадському сектору потрібно більше сфокусуватися на інформаційній роботі. «Бізнес потребує цієї інформації. Маючи велику кількість своїх бізнесових завдань, не завжди є час шукати цю інформацію. Тому одним із завдань для ОГС має стати інформування бізнесу про ті чи інші програми. Наступним — розвиток експортних компетенцій українського бізнесу», — вважає Куропась.

Також бізнесу дуже важливо отримувати аналітичні дані від незалежних організацій. Крім того, така інформація економить не лише час, а й ресурси, особливо компаніям, які працюють у декількох країнах та шукають нові ринки, вважає директор з експорту компанії «ТЕРРА ФУД» Максим Войтович: «У багатьох країнах нам давали готові аналітичні дані, а це — величезна вже зроблена робота. У таких випадках держава розуміє, що краще інвестувати в аналітику й ділитися нею, ніж щоби кожна компанія витрачала на це кошти окремо».

Матеріали презентації на сайті ІЕД.


Тематика публікації:              

Останні публікації цього розділу:

У Чернівцях відбувся ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024

«Трансформація чи відбудова»: у Львові відбувся фінальний захід проєкту «Майстри змін»

Навантаження на медичну галузь зросло з початком великої війни

Визначення потреб та проблем доступності допомоги і послуг для ВПО, які мешкають у місті Рівне

Лановецька громада на Тернопільщині отримала 2 тисячі контейнерів для ТПВ від Програми USAID DOBRE

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях