Чи можна розглядати грантодавця як інвестора?

Давайте розглянемо грантодавця як інвестора. В цілому, гранти – це переважно благодійна безповоротна грошова допомога. Але, в умовах ринкової економіки, для стабільного та успішного залучення грантів ...

Додано:
Alexander Wolf

7-3
Чи можна розглядати грантодавця як інвестора?

Давайте розглянемо грантодавця як інвестора. В цілому, гранти – це переважно благодійна безповоротна грошова допомога. Але, в умовах ринкової економіки, для стабільного та успішного залучення грантів все таки краще відноситися до свого фінансового партнера як до інвестора, який не просто надає вам безповоротну благодійну допомогу, але й «отримує» щось назад.

Як мінімум, приємні емоції від спілкування з вами та емоційне задоволення від того, що разом з вам вирішив важливу суспільну проблему. Але таке «задоволення» не може бути тривалим. Підтримавши вже другий або третій проект, ваш спонсор може поставити питання так, що йому треба щось більше, аніж радість від долучення до суспільно корисної справи. Наша ціль – щоб наш партнер надавав нам фінансування на  постійній основі.

Щоб це досягти, краще розглядати донора як інвестора, який вкладає свою інвестицію в ваш проект, організацію тощо і який може отримати більше, ніж він вклав.

Відповідно, ваш проект будемо розглядати як привабливу для потенційного інвестора пропозицію.

Головні показники для інвестора на першому етапі знайомства з проектом – зокрема, необхідна сума інвестиції і  час, через який при успішності проекту він почне приносити дохід (не лише фінансовий, але й соціальний і т.д.). 

Визначте, що саме ви потребуєте для реалізації проекту, поясніть, як залучені кошти будуть розподілені між інвестором і Вами. Будьте точні і не будьте неоднозначними в обсягах капіталу, який ви шукаєте, а також в частці, яку ви готові віддати. Чекайте жорстких питань і уточнень від інвесторів щодо запитуваних сум інвестицій для вашого проекту. Наприклад, такою пропозицією може стати проект, спрямований на відкриття хоспісу або відділення паліативного догляду. Зокрема, благодійна організація Асоціація паліативної та хоспісної допомоги працює в таких проектах. Хоспіс в Києві, який вона провадить – один із прикладів такого проекту.  

Найголовніше, що повинно бути в будь-який презентації проекту, і чого в 95% випадків інвестор не бачить, – це своєї вигоди. Які вигоди він отримає від інвестування коштів в ваш проект? Для того, щоб відповісти на це запитання, ви маєте знати, чим взагалі цікавиться потенційний спонсор або інвестор, які його погляди, захоплення. Спробуйте поставити себе на його місце та подумайте, як саме він прийшов до того чи іншого висновку.

Прихильник яких цінностей, чи готовий підтримувати проекти у вашій (наприклад, медичній) сфері. Чи проект, спрямований на функціонування хоспісу в Києві – в межах його пріоритетів.

Задайте собі питання: яку (або які) конкретно проблему (проблеми) потенційного інвестора вирішує Ваш продукт? Можливо, це брак кадрів, або брак доступу на певний ринок? Можливо, його цікавить освоєння нових ринків і прямий доступ до вашої експертизи та зв’язків, підсилення свого бренду тощо.

Відомий американський фінансист Джордж Сорос підтримує мережу Інститутів відкритого суспільства, які також надають гранти на розвиток паліативної та хоспісної допомоги в Україні. Його мотив – побудова відкритого ліберального суспільства на глобальному рівні.

Одне слово, якомога більше дізнайтесь про інвестора перед тим, як до нього звернутися. Це дуже ефективний спосіб побудувати довірчі стосунки, до якого мало хто звертається.

Просто ознайомтесь із сайтом, щоб зрозуміти тематику, пріоритети,  яку інформацію він розміщує (і не розміщує). Збирайте, систематизуйте, аналізуйте цю інформацію. Ви зберете важливі дані про те, що на справді цікавить інвестора.

Врешті, доведіть свою пропозицію до потенційного грантодавця (інвестора). Розкажіть про свій проект доступно, яскраво, з прикладами.

У наших попередніх матеріалах ми давали поради щодо того, як писати таку інформацію.

Всі фахівці з залучення коштів радять: збирайте картотеку, досьє на тих, хто є Вашим потенційним донором. І коли прийде час звертатися до них враховуйте зібрані дані. І тоді, скоріше всього, у вас вийде залучити фінансування для своєї ідеї.

 

Підготував Олександр Вольф, голова БО «Асоціація паліативної та хоспісної допомоги», [email protected]

 

 


Тематика публікації:    

Останні публікації цього розділу:

Школярі Татарбунар стали більш «видимими» на темних дорогах

Музей Майдану запрошує до свого виставково-освітнього майданчика просто неба

Навіть не дотримуються законодавства - аналіз прозорості комунальних підприємств у п'яти містах України

В Україні сформована мережа сталих хабів та бізнес-шкіл

Чому нехтувати ременями безпеки не можна: у Луцьку створили соціальний відеоролик

Екологи назвали причини масштабних втрат від повеней на Західній Україні