В Україні з’являться школи еко-хаби

Як стати вчителем-фасилітатором та використовувати навички фасилітації під час викладання тем енергозбереження та зміни клімату у школі, а також як згуртувати шкільну громаду навколо вирішення ...

Додано:
Olga Lavryk

1
В Україні з’являться школи еко-хаби

Як стати вчителем-фасилітатором та використовувати навички фасилітації під час викладання тем енергозбереження та зміни клімату у школі, а також як згуртувати шкільну громаду навколо вирішення екологічних проблем тепер знають вчителі-учасники програми SPARE ENERGY HUB.

3-4 листопада в Києві для них пройшов тренінг з фасилітації та роботи зі шкільною громадою. Це вже другий тренінг в рамках програми SPARE ENERGY HUB, перший відбувся у квітні 2016 року і був присвячений викладанню тем зміни клімату та енергозбереження в школі.

1

Метою SPARE ENERGY HUB  є створення в Україні шкіл еко-хабів з тематики зміни клімату та енергозбереження. 25 вчителів з різних регіонів України долучились до програми, щоб привернути увагу школярів та усієї шкільної спільноти до проблеми зміни клімату. Завданнями SPARE ENERGY HUB є інтеграція питань енергозбереження та зміни клімату в навчальну програму середньої школи, залучення громади до вирішення екологічних проблем а також реалізація практичних екологічних проектів в школах.

Наразі українська система освіти перебуває у стані трансформації і багато роботи лягає на плечі вчителя. Згідно з концепцією нової школи, яка була розроблена Міністерством освіти цього року, мета нової української школи –  формування в учнів ключових компетентностей, необхідних для  життя. Ключові компетентності –  це ті, яких кожен потребує для особистої реалізації, розвитку, активної громадянської позиції, і які здатні забезпечити життєвий успіх молоді у суспільстві.

«Глобальна зміна клімату – це найбільший виклик для людства за часів його існування. Це проблема, яку вже відчуває наше покоління і з наслідками якої доведеться жити поколінням наступним. Тому треба готувати учнів до викликів та можливостей, пов’язаних з цим питанням.  Розуміння учнями проблеми зміни клімату дуже сильно залежить від віри вчителя в те, що клімат змінюється внаслідок людської діяльності. Тому, ми приділяємо багато уваги роботі з вчителями у цьому напрямку, – розповіла Катерина Мірошніченко, виконавча директорка ГО “Світ Освіт” та координаторка проекту SPARE в Україні: також дуже важливим аспектом під час тренінгу є комунікація між вчителями з різних регіонів. Враховуючи складну політичну ситуацію в нашій країні – це дуже актуально!»,- зазначила вона.

2

Підтримує програму  SPARE ENERGY HUB і Міністерство освіти і науки України. З вітальним словом до учасників звернувся Роман Гладковський, головний спеціаліст відділу змісту середньої освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти: «Україна має одну з найбільш енергоємних економік світу,  тому питання  енергозбереження, енергоефективності в навчальних закладах  та кліматична освіта є надзвичайно важливими в наш час. Тим паче це актуально, оскільки  екологічна грамотність увійшла до ключових компетентностей нової української школи»,  – зазначив він.

3

За результатами першого етапу програми вчителями були розроблені уроки з інтеграцією питань енергозбереження та зміни клімату в навчальні предмети, на основі яких потім буде створений посібник, який зможе використовувати в своїй роботі будь-який вчитель.

«Здатність застосовувати знання зі зміни клімату та енергозбереження – це компетентність, яка потрібна зараз кожному і навчити їй можна на кожному уроці. Якщо говорити про українську мову і літературу, то ми навчаємо дітей мови саме для того, щоб вони вміли вести дискусію а також розвивали навички ораторського мистецтва. Так ми з учнями 10-11 класів імітували міжнародні кліматичні переговори, які, до речі, відбуваються зараз у Маракеші. Діти самі дійшли висновку, що, якщо ми не навчимось домовлятися та не зрозуміємо важливість кліматичної проблеми, то в нас немає майбутнього, – розповіла Тамара Газда, заступниця директора з виховної роботи, вчитель української мови та літератури з м. Хмельницького, учасниця програми SPARE ENERGY HUB: Все це ми робили в рамках предмету”.

газда

Програма SPARE ENERGY HUB реалізується в рамках міжнародного шкільного проекту з раціонального використання ресурсів і енергії  SPARE за фінансової підтримки Норвезького товариства охорони природи  (Naturvernforbundet). Координатором програми в Україні є Громадська організація “Колегія екологічної освіти “Світ Освіт”.

Читайте також: У школах вивчатимуть зміну клімату через ігри

 


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Новий безоплатний курс про терапевтичне письмо від Ірени Карпи

В американському університеті презентували виставку з історії «Щедрика»

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку