В очах двоїться. Deadline розповів, що робити з плагіатом в Україні

У світі багато збігів, хтось у когось часто запозичує ідеї. Варіантів безліч: від упаковки з печивом до рекламної кампанії. За інформацією з Антимонопольного комітету України, в 2016-2017 роках ...

Додано:
Sasha

book-address-book-learning-learn-159751
В очах двоїться. Deadline розповів, що робити з плагіатом в Україні

У світі багато збігів, хтось у когось часто запозичує ідеї. Варіантів безліч: від упаковки з печивом до рекламної кампанії. За інформацією з Антимонопольного комітету України, в 2016-2017 роках копіювання товарних знаків збільшилося в країні на 25%. Але, мова йде поки про алкоголь, ліки, хімію і продукти харчування. Кількість запозичених ідей в країні не реєструється.

За експертними оцінками, в період з 1993 по 2017 рік плагіат містили не менше 30% дисертацій і наукових робіт України. Володарі звань і наукових ступенів, зараз отримуючи доплатиза них, обходяться державі щорічно в 4 мільярди гривень. При цьому некомерційні збитки від діяльності псевдонаукових структур ще більш руйнівні.

«За 20 з гаком років в бізнесі, будучи завжди в тренді, генеруючи і втілюючи масу нових ідей в життя, я постійно стикаюся з плагіатом. Це дуже неприємна штука. Отримання патенту або авторського права, реєстрація торгового знаку – це лише  захист свого бізнесу від “наїздів”, ніж захист авторської інформації», – коментує проблему користувач Deadline.com.ua, підприємець Олена Мазура.

Найбільш відомий приклад плагіату – це історія близнюків Уінклвосс, які навчалися з Марком Цукербергом і звернулися до нього, бажаючи створити соціальну мережу Гарварду. У той час поки Марк працював над проектом, він надихнувся ідеєю Фейсбук, потім призупинив роботу, поки не створив власну платформу. Чи можна вважати успіх Facebook крадіжкою ідеї? Складно сказати, але суд виніс рішення здійснити виплату неустойки. Отримані мільйони вони пізніше інвестували в біткоіни і стали мільярдерами.

ТОП-ситуацій, від експертів Deadline, з якими може зіткнутися стандартний український підприємець:

  • Коли слухають ідею, кажуть, що ідея “так собі”, а через час публікують або оголошують, видаючи за свою.
  • Коли повторюють дії – схожі заходи, акції, назви.
  • Коли в дружній бесіді дізнаються про плановане дії, і намагаються встигнути зробити її раніше вас.
  • Коли мова йде не про крадіжки авторського права або інформації, а про удар по репутації. Наприклад, для вирішення своїх питань представляються чужим ім’ям, імітують нероздільну дружбу.

 У 2008 році візуальний супровід промо-кампанії “Нової газети” штрих в штрих повторював рекламу австралійської пошти, розроблену агентством M & C Saatchi з Мельбурна.

Редакція засоба масової інформації, як і будь-яка інша організація, створює певний продукт – інформацію. Тому не менш важливо навчиться створювати цікавий, корисний і унікальний контент.

«У медіа гостро стоїть питання конкуренції між платними виданнями і загальнодоступними ресурсами, і в цьому плані якісний контент без плагіату грає вирішальну роль. Маючи на увазі вітчизняний ринок, в Україні плагіат в різних формах використовують до 90% медіа, суспільство ще до кінця не усвідомило всієї небезпеки і ганебностітакої форми крадіжки інтелектуальної власності », — каже користувач ресурсу Deadline, шеф-редактор«Баланс-Агро» Сергій Наумов.

На думку експерта Deadline, майже всі редакції описують безпосередні факти настання подій, а кореспонденти друкованих видань намагаються готувати аналітичні матеріали, викликані фактом. Таким чином в друкованих виданнях частіше розглядається проблема з різних сторін і в динаміці, щоб читачеві можна було б дати практичні рекомендації з приводу ситуації, що склалася.

Спіймати не можна копіювати. Негативний тренд плагіату веде до деградації суспільства, освіти і науки, і в найближчій перспективі це може призвести до додаткового послаблення технологічної безпеки держави та зниження конкурентоспроможності економіки.

Довідка:

Deadline- перша професійна медіа-платформа для експертів і журналістів України. Це безкоштовний для ЗМІ сучасний сервіс з просуванням термінових запитів від ЗМІ з метою швидше отримати якісні відповіді, внутрішнім чатом для прямого спілкування ньюсмейкерів і журналістів. Експертів можна знайти не тільки по області, а й по місту і навіть за ступенем активності і успішності на платформі. Deadline – партнер Асамблеї докторів наук з державного управління, рекомендований Internews і сотнею інших відомих організацій як експерт з ринку медіа в Україні.


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Відкриваємо шлях до майбутнього за допомогою "НАВІГАТОРА МАЙБУТНЬОГО"

Що думаєте про тему деінституціалізації?

Skills4Recovery та JA Ukraine провели ярмарок молодіжного підприємництва Junior EXPO-2024 у Чернівцях

У Сумах хаб ІМІ надає медійникам техніку та захисне спорядження

Юридичне\Волонтерське для ГО, волонтерів та активістів

Відбувся круглий стіл “Наш Південь: ідентичності в умовах війни”