У Карпатах «Амбасадори демократії» пройшли вишкіл по створенню проектів

Навчитися створювати проекти, починаючи з ідеї і закінчуючи реальним планом його втілення, змогли учасники та учасниці мережевого воркшопу «Амбасадори демократії», що відбувся у Карпатах  і який став ...

Додано:
ГО СТАН

27912749_1600958489983372_6655218089503128432_o
У Карпатах «Амбасадори демократії» пройшли вишкіл по створенню проектів

Навчитися створювати проекти, починаючи з ідеї і закінчуючи реальним планом його втілення, змогли учасники та учасниці мережевого воркшопу «Амбасадори демократії», що відбувся у Карпатах  і який став фінішною навчальною подією у проекті «Сприяння діалогу та примиренню в регіонах України». Цей проект протягом трьох років реалізовувала ГО «Молодіжна організація «СТАН» за фінансової підтримки National Endowment for Democracy.

28060897_1602642909814930_1686534956690192002_o

На навчання у «Хаті-майстерні», яке тривало чотири дні запросили  учасників/ць з усієї України. Аудиторія була  дуже різноманітна: ті, кому через військовий конфлікт на сході України довелося змінити місце проживання, люди різних національностей та етнічного походження, представники та представниці різних спільнот. У такий спосіб була сформована модель суспільства з усім її різноманіттям. Щоб продемонструвати демократію в дії, на початку навчання учасникам/цям запропонували напрацювати своєрідний кодекс правил, якого потрібно було дотримуватись увесь час. Робота над ним була спільною, як і голосування за кожне правило, тож таким чином були враховані права і потреби усіх, як і має бути у демократичному суспільстві.

Як кажусь тренерки воркшопу, проекти – це тільки інструмент у вирішенні проблем і поширенні цінностей. Тому разом з обговоренням інструментів створення проектів учасниці(ки) також багато говорили на теми:  «демократія в мені», «демократія в громаді», «що точно е є демократією» та  «чи є альтернатива демократії зараз». “Що вам болить зараз?”, “Які суспільні несправедливості чи проблеми мотивують вас до дій?”, “Адвокатами яких цінностей ви є?” – ці складні та водночас важливі питання задавали учасникам(цям) тенерки воркшопу перед тим, як переходити до розробки проектів.

27788677_1600945863317968_6233962868980225811_o

На думку організаторів воркшопу, кожен проект починається з людини, її цінностей і болю, особистої мотивації в змінах. В результаті робота була сконцентрована над такими темами:

  •          Місто, в якому хочеться жити (перетворення Краматорська на місто, цікаве для молоді з розвинутою інфраструктурою. Ідею запропонував Єгор Кучерук, який мешкає у цьому місті);
  •          Концепція повернення Криму до складу України через пропагування його культурних цінностей (цей проект запропонував Амет Бекіров, який до окупації проживав в Криму);
  •          Альтернативний простір у селі для активізації молоді (організувати його запропонувала Аня Перепечай, яка мешкає у селі на Черкащині);
  •          Пропагування вивчення історії рідного краю (вивчення історії пропонується як інструмент для активізації молоді. Проект був запропонований одразу декількома учасниками з різних міст);
  •          Просвітницький проект спрямований на виховання більш толерантного ставлення до представників меншин (ідея проекту виникла під час дискусії,, яка стосувалась побиття представників ЛГБТ у Харкові).

Ефективно працювати командам допомагала фасиліторка воркшопу Олеся Архіпова, яка є тренеркою у сфері громадянської освіти, активізації громадян, критичного мислення та основ прав людини. У свою чергу, тренерка, експертка та менторка воркшопу Оксана Потапова ділилась своїм досвідом у проектному менеджменті, зокрема, у застосуванні критеріїв оцінки  цілосності та ефективності запропонованих проектів на всіх етапах його створення. Крім цього, учасникам/цям були запропоновані методики: графічна візуалізація проектних пропозицій, метод Волта Діснея, Appreciative inquiry та інші сучасні моделі. Це в кінцевому результаті допомогло отримати чіткий план втілення проекту, який кожна команда презентувала загалу. Ділячись враженнями від воркшопу, учасники/ці здебільшого звертали увагу на те, що отримали достаньмо знань, аби впевненіше реалізовувати свої ідеї та перетворювати їх на реальні проекти.

27798116_1599882403424314_1655281040562945154_o

Ліза Курицина, активістка, членкиня Харківського осередку ВМГО “ФРІ”: Для мене цей воркшоп був, наче ковток свіжого повітря тому, що надав новий погляд на методи та інструменти неформальної освіти. Дуже сподобалось те, що ми самі встановлювали правила. Робота була як на особистому рівні, так і в групах, було комфортно працювати, бо дослуховувалисялися до самопочуття та настрою. Як на мене, такий підхід значно кращий за наперед продиктовані правила. Відкрила для себе креативні підходи в пропрацюванні проектів і намагатимусь впроваддувати їх у ФРІ. Воркшоп допоміг ще раз усвідомити, що хочу надалі працювати в громадському секторі із неформальною освітою. Команді СТАНу окреме “дякую”, кожен/кожна з них- цікава особистість з крутим досвідом.

Влад Мотузко, волонтер ПІ “Теплиця” (Слов’янськ): Проект “Амбасадори демократії” був для мене важливим. Спочатку здавалось проекти – це не складно, а виявилось, що не все так легко, як здавалось на перший погляд. За 4 дні нас навчили, як знайти однодумців, як проаналізувати проект, його подальші наслідки та найголовніше – як втілити “життя” у нього. У проекті приймало більше 20 учасників\иць. Ще було круто, що тренерки підлаштовувалися під кожного учасника\цю та ділилися своїми знаннями, якими вони користуються. А ще була створена така тепла, домашня атмосфера, з якою було важко розлучатися.) Дякую організаторам проекту за такий #cімейнийСТАН та ті знання, якими вони поділились.

Анна Корж, режисерка документалістка, волонтерка та менеджерка соціальних проектів ГО “Новий Донбас” (Київ): Ну, я завжди за щирості і самоаналіз. Мені подобаються воркшопи, де можна поєднувати і роботу над проектом, і над собою. Бо всі проекти йдуть від людини, яка його вигадує, що зачіпає цю людину і що їй сильно болить. В роботі над своїм проектом я просто підтвердила актуальність теми і продовжую працювати над нею. Для себе, як для менеджера подібних проектів, взяла ігрові паузи, де за кілька хвилин людина перегружається і повністю готова продовжувати працю. Взагалі формат ізоляції воркшопу мені дуже близький, адже для того, щоб поринути в роботу і сконцентруватися – важливо не відволікатися на інші речі, такі як, переїзди, інші люди і непов’язані теми з проектом. Думаю, що це вдалося під час воркшопу “Амбасадори демократії”!

Дмитро Коваленко, громадський активіст (Київ): Ресурсний центр «Гурт» вже кілька років є моїм основним помічником в процесі пошуку актуальних можливостей для саморозвитку. І ось, одним з останніх неформальних і дуже яскравих досвідів можу назвати участь у воркшопі «Амбасадори демократії», організованого командою ГО «Молодіжна організація «Стан». …4 дні навчання перетворилися у доволі серйозні фінальні результати: учасниками\цями були освоєні креативні методики, які мають шанс стати основою в реалізації майбутніх індивідуальних проектів. Чого лише вартий метод Уолта Діснея, про який, наприклад, я дізнався вперше. А малювання концепт-записки з врахуванням фідбеків допомогло об’єктивно оцінити завдання розроблених ініціатив, про успішність яких, маю надію, почуємо. Вдячний всім, причетним до даного простору!

Аня Перепечай, активістка (Черкаська область) Дякую СТАН та команді учасників воркшопу «Амбасадори демократії» за #ідентифікацію. Тепер я знаю, хто я зараз. Я вірю у власні сили. Розумію, що мені важко просити про допомогу. І те, що разом ми – сила). Вірю у те, що все має свою енергію і енергетику і у те, що випадковостей не буває. Дякую за #станрізноманіття та проживання власних почуттів, навіть якщо це і не далось легко. Дякую учасникам за довіру і за лікування “декретного синдрому”). Вірю у себе, у власні сили, люблю цікавих людей, які мають сенс, а не пусті форми. Слухаю музику, роблю різні творчі “штуки” і працюю над #проектоммолодіжногоцентру. Відчуваю в собі велику енергію. Люблю свого малого і насолоджуюсь тим, що маю!!! P.S. Хочу ще, давайте повторимо.


Тематика публікації:            

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні