Центр розвитку міста розкрив секрети успішної реалізації проектів Громадського бюджету

Щонайменше найближчі три місяці всі думки і прагнення громадських активістів Києва будуть підкорені одній-єдиній меті – перемозі у змаганні під назвою «Громадський бюджет – 4».Боротьба обіцяє бути ...

Додано:
Centr rozvytky

IMG_0557
Центр розвитку міста розкрив секрети успішної реалізації проектів Громадського бюджету

Щонайменше найближчі три місяці всі думки і прагнення громадських активістів Києва будуть підкорені одній-єдиній меті – перемозі у змаганні під назвою «Громадський бюджет – 4».

Боротьба обіцяє бути запеклою. Про що свідчить хоча б кількість ініціатив, що подані на розгляд експертів Громадської бюджетної комісії (ГБК): 103 проекти на суму майже 54 млн грн! І це тільки в перші два тижні!

Долати «підводні камені» Громадського бюджету-2020 навчали в одному з просторів ГО «Центр Розвитку Міста» на Мишуги, 7А. Спікерами виступили досвідчені автори проектів-переможців та представники ГБК: Сергій Олійник, Антон Опришко, Ауріка Завадська.

Слід зауважити, що майданчик для проведення тренінгу був обраний абсолютно логічно і закономірно. Адже ГО «Центр Розвитку Міста» – одна з найпотужніших команд волонтерів Києва. Два роки поспіль вона демонструє блискучі результати по кількості проектів-переможців. Під час ГБ-2 таких було 15 на загальну суму 13 млн грн, ГБ-3 відповідно дало 32 ініціативи вартістю 10 млн грн. А за цими статистичними викладками – дитячі майданчики, комплекси воркаутів у дворах Києва, багатофункціональні стадіони і навчальне обладнання для загальноосвітніх шкіл, медичне устаткування для медичних центрів, авторські програми для розвитку вихованців дитячих садочків, тощо.  

IMG_0557

Завдяки прямому ефіру на сторінці у фейсбук під час тренінгу, до навчання долучилося чимало друзів і однодумців ГО «Центр Розвитку Міста». Разом вони дізналися, зокрема, що:

  • не варто тягнути до останнього з подачею проекту! Адже в останні 2-3 дні система може просто зависнути, не витримавши граничного навантаження. Оптимальний термін – до 1 березня!
  • потрібно чітко прописувати в кошторисі проекту всі пункти видатків. Це допоможе уникнути непорозумінь з експертами ГБК на стадії модерації ініціативи, а в подальшому – грошового колапсу в розпал реалізації проекту.
  • важливо бути готовим до усіляких несподіванок під час спілкування з балансоутримувачем території, на якій ви задумали влаштувати дитячий майданчик чи комплекс воркауту. Наприклад, може з`ясуватися, що на обраній ділянці заборонено щось розміщувати через важливі підземні комунікації.

 Що стосується особливостей кампанії ГБ-2020, то серед найбільш цікавих:

  • скасування попереднього збору голосів;
  • обмеження до двох проектів на одну юридичну особу;
  • скорочення терміну збору голосів до 23 днів.

IMG_0568

Нагадаємо також, що обирати проекти, які місто реалізовуватиме у 2020 році, можна буде з 15 травня до 6 червня. До 1 серпня має бути розпланована реалізація портфелю ініціатив. Тут терміни трохи змістилися. Так, відомо, що минулого року голосування закінчувалося у вересні, і в розпорядників коштів було замало часу, аби сформувати бюджетні запити на виконання ініціатив. Саме тому у 2019-му збір голосів закінчується раніше, у червні.

На Громадський бюджет-2020 місто має намір виділити 160 мільйонів гривень, що на 10 млн більше, ніж минулоріч.

Разом з тим, є положення, що лишилися незмінними:

  • проекти можна подавати за всіма напрямами життєдіяльності міста: дороги і транспорт, комунальне господарство, енергоефективність, культура і туризм, екологія, громадянське суспільство, освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, безпека, спорт, ІТ, публічний простір тощо;
  • мінімальна вартість проекту визначена у сумі 50 тис. грн. Максимальний розмір фінансування з бюджету – 3 млн грн.
  • для визначення проектів-переможців під час голосування киян вдруге застосовуватиметься формула – співвідношення отриманих голосів до суми запланованого командою проекту бюджетного фінансування. Це означає, що чим дорожчий проект, тим більше голосів підтримки він має набрати для перемоги;
  • етичні норми: політична агітація та підкуп голосів заборонені. Максимальна деполітизація Громадського бюджету. 

IMG_0562

Сергій Олійник – голова Громадської бюджетної комісії (ГБ-2019), автор проекту-переможця ГБ-2019: «Як на мій погляд і, думаю, зі мною погодяться більшість авторів проектів, найскладнішим етапом кампанії є збір голосів. Яких тут тільки не виникає ситуацій! Бувало таке, що півгодини розповідаєш людині про свій проект, вона жваво цікавиться, розпитує, а потім з`ясовується, що твій співрозмовник в Києві у гостях, а сам він з іншого міста… Тобто тут потрібно максимум витримки і терпіння. Чого і бажаю всім нам під час збору голосів на ГБ-2020!».

IMG_0556

Антон Опришко – автор проектів-переможців ГБ-2018 та ГБ-2019, член Громадської бюджетної комісії: «Наполегливо раджу всім авторам проектів тримати тонус, не розслаблятися впритул до останньої години голосування. Навіть, якщо ви вже зайняли лідерські позиції в рейтингу. Тут можуть бути усілякі «несподіванки», коли, приміром, аутсайдери в останні два дні роблять потужний ривок, долучаючи резервні голоси. І тоді загальна картина може помітно змінитися не на вашу користь…».

Ауріка Завадська – авторка проектів ГБ-2019, учасниця Громадської бюджетної комісії: «На власному досвіді переконалася, наскільки важливо детально і уважно прописувати кошторис проекту. Моя ініціатива з облаштування шкільного спортивного комплексу перемогла на ГБ-2. Але на стадії практичної її реалізації виникли фінансові проблеми. Наразі будівництво «заморожене». Доводиться докладати чимало зусиль по вирішенню цього питання. Надія є. Але ж і клопіт вийшов чималенький…».

 

Відкриті простори Центру розвитку міста знаходяться на вул. Мишуги, 7А та бульв. Кольцова, 14Д. Телефони для довідок: 044 338 44 02, 044 338 44 08.


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

У Харкові облаштують школи в протирадіаційних укриттях

Які проблеми є найгострішими для мешканців звільнених територій? Презентовано результати дослідження

Програма USAID «Мріємо та діємо» організовує навчання для дітей, що опинилися в складних життєвих обставинах

Понад 75 тисяч звернень. Юристи-волонтери з Кривого Рогу вже рік консультують ЗСУ, їхні родини та ВПО

Greencubator запускає навчання для майбутніх зелених підприємців

30 українських громад створять комунікаційні стратегії