Тренінг для провайдерів правової допомоги відбувся у Чугуєві

4 та 5 грудня 2017 р. у м. Чугуєві Харківської області в приміщенні Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги відбулися два тренінги для провайдерів правової ...

Додано:
legal_dev_network

2.2 24650974_809157502602289_1124033375_o-1
Тренінг для провайдерів правової допомоги відбувся у Чугуєві

4 та 5 грудня 2017 р. у м. Чугуєві Харківської області в приміщенні Чугуївського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги відбулися два тренінги для провайдерів правової допомоги на тему «Перенаправлення відвідувачів в системі безоплатної правової допомоги».

Захід організовано громадською спілкою «Мережа правового розвитку» в рамках проекту «Підвищення доступу до правосуддя вразливих верств населення у громадах Волинської, Харківської та Херсонської областей», який здійснюється за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя».

Учасниками тренінгу були представники державної системи безоплатної правової допомоги та неурядових громадських організацій Харківської області.

Тренер та координатор Східного регіону Мережі правового розвитку Роман Лихачов

Під час тренінгів було виявлено проблеми перенаправлення відвідувачів в системі безоплатної правової допомоги у Харківському регіоні, зокрема, на думку учасників тренінгу, такими проблемами є:

- необізнаність відвідувачів щодо системи провайдерів безоплатної правової допомоги (далі – БПД);

- низький рівень кваліфікації окремих представників органів державної влади та органів місцевого самоврядування;

- наявність проблем у медіації та комунікації;

- небажання та неготовність окремих представників органів державної влади та провайдерів БПД надавати первинну правову допомогу;

- пасивність клієнтів (відвідувачів);

- відсутність моніторингу з перенаправлення (зворотнього зв’язку);

- відсутність ефективної комунікації між місцевими центрами БПД;

- недостатньо якісне виконання обов’язків органів державної влади щодо надання безоплатної первинної правової допомоги;

- відсутність достатньої кількості працівників БПД.

Основними шляхами вирішення зазначених проблем учасники тренінгу бачать наступні заходи:

- створення єдиної бази провайдерів БПД;

- підвищення відповідальності за безпідставну відмову у наданні БПД представниками ОМС та ОДВ;

- розробка і реальне виконання місцевих програм безоплатної правової допомоги;

- проведення робочих зустрічей між провайдерами БПД з метою налагодження ефективної комунікації;

- проведення інформаційно-просвітницьких заходів з метою підвищення рівня правової обізнаності громадян.

Вдалось з’ясувати, що основними провайдерами БПД в Харківській області є:

- представники державної системи надання безоплатної правової допомоги (Чугуївський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги; Печенізьке бюро правової допомоги; Громадська приймальня при головному територіальному управлінні юстиції Харківської області);

- Куп’янський, Чугуївський та Печенізький офіси Мережі антикорупційних центрів;

- Юридична клініка Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого; Юридична клініка юридичного факультету ХНУ імені В. Н. Каразіна;

- Адаптаційний центр «Станція Харків»;

- Благодійна організація “Харківський Благодійний Фонд «Світ»;

- Благодійний фонд «Право на захист»;

- Харківська правозахисна група.

Також вдалось виявити не лише суб’єктів надання правової допомоги, але й субєктів перенаправлення відвідувачів:

- органимісцевої виконавчої влади (управління пенсійного фонду, соціального захисту населення, органи Держгеокадастру);

- суди;

- нотаріуси;

- поліція;

- прокуратура;

- приватні адвокати;

- народні депутати;

- органи місцевого самоврядування.

Під час роботи в групах та «мозкового штурму» учасники тренінгів напрацювали основні ідеї щодо розробки та впровадження майбутньої методології перенаправлення відвідувачів БПД:

1. Створення єдиної бази провайдерів правової допомоги та суб’єктів перенаправлення – всеукраїнської та регіональної (з урахуванням специфіки громад). Розміщення цієї бази на сайтах неурядових громадських організацій, державної системи БПД, провайдерів правової допомоги, органах влади, органах місцевого самоврядування.

2. Розробка єдиної бази пере направлених клієнтів.

3. Створення онлайн-калькулятора для розрахунку доходу / можливості особи отримати БПД у державній системі.

4. Розробити типові меморандуми про співпрацю між провайдерами БПД та ОДВ.

5. Організація робочих зустрічей (на постійній основі) провайдерів БПД в регіоні

6. Широка інформаційно-просвітницька кампанія.

«Тренінг дуже сподобався, був інформативним та добре організованим», «У перспективі хотілося би розширити коло організацій які мають бажання співпрацювати», – такими думками поділилися учасники тренінгу.

Автор матеріалу: Роман Лихачов, координатор Східного регіону Мережі правового розвитку

Ця публікація здійснена за підтримки американського народу, наданої через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID) в рамках Програми «Нове правосуддя». Погляди авторів, викладені у цьому матеріалі, не обов’язково відображають погляди Агентства США з міжнародного розвитку або уряду Сполучених Штатів Америки.


Тематика публікації:                      

Останні публікації цього розділу:

Клуб Добродіїв шукає менторів/ок для участі в проекті підтримки підлітків

"Майбутнє конкурентоспроможності Європи" та його уроки для євроінтеграції України

Рейтинг інституційної спроможності відновлення малих і середніх громад до 150 тис. мешканців на прикладі Дніпропетровської області (пілот)

Кодимська громада розпочала розробку стратегії розвитку

Зимноводівська громада: спільний пошук рішень для розвитку

Будувати спільноту в часи війни: як партисипативний театр змінює громади в Україні