Смачні, корисні і цифрові: які соціальні підприємства посіяв криворізький «гараж ідей»

Автори найпотужніших ідей соціального бізнесу у Кривому Розі отримали запрошення на осінній хакатон, щоб розвинути ці задуми у бізнес-моделі. 22 червня 2018 року громадські активісти, представники ...

Додано:
Lesya Yaroshenko

1
Смачні, корисні і цифрові: які соціальні підприємства посіяв криворізький «гараж ідей»

Автори найпотужніших ідей соціального бізнесу у Кривому Розі отримали запрошення на осінній хакатон, щоб розвинути ці задуми у бізнес-моделі. 22 червня 2018 року громадські активісти, представники бізнесу, викладачі та студенти зібралися на «гараж ідей» для соціального підприємництва, які відбуваються цього літа у 12 містах України за проектом «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Завдяки цьому участь безкоштовна. Однак кожен етап проекту – це «сито», через яке просіюються наймотивованіші люди, які вміють перетворити проблему на бізнес-завдання, структурувати його і запалити інших своєю справою. 

«Аудиторія була переважно з новачків у соціальному підприємництві. На мій погляд, це добре, бо лекційна частина не викликала полеміки, і в учасників не було упередженості. Половина з них звернулася після заходу, аби отримати додаткові матеріали чи поради. На відміну від «гаражів ідей» в інших містах, у Кривому Розі було багато учасників з інших міст (Дніпро, Нікополь). Ми дуже активно працювали у групах, із позитивним настроєм. Як результат маємо 15 ідей. Не можу сказати, що вони суперінноваційні, але всі хорошої якості і, що надзвичайно важливо, здійсненні», – поділився враженнями тренер «гаража ідей», менеджер із розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA Тараса Думенко.

Ідеї соціальних підприємств, які перемогли на «гаражі ідей» у Кривому Розі

“Бабушка Hub” – комп’ютерні курси та простір дебатів для літніх людей. Підприємство задумується для того, щоб літні люди мали власну справу, дохід, місце зустрічей і сучасні навички цифрової комунікації, а діти і молодь ставали культурнішими. Заробляти планують на платних кулінарних курсах від бабусі для дітей, на годинах післяшкільного виховання та на оренді приміщення під воркшопи, тренінги, майстер-класи та конкурси для молоді.

«Бджолярство України» – учасники АТО, люди з інвалідністю і мешканці сіл виготовляють вулики, реалізовують продукцію бджолярства, моніторять інтерактивні вулики. У майбутнього підприємства вже є ліцензії та сертифікати на виконання таких робіт, дві майстерні, спеціалісти які готові надавати консультації. Потрібне обладнання.

 «Пенуел» – корисні солодощі і кулінарні майстер-класи. Соціальне підприємництво  допоможе людям, які хочуть харчуватися правильно, а особливо тим, хто має серйозні медичні обмеження, але час від часу хоче побалувати себе смачними десертами. Переважна частина прибутку йтиме на благодійний проект,християнський футбольний клуб «Пенуел», в якого близько 200 дітей та молодих людей займаються спортом. Підприємці вже мають попередню домовленість із благодійним фондом «Шелтер-Плюс» про використання їхньої кухні на партнерських засадах. Для старту потрібні консультації фахівців зі здорового харчуваня, а також сайт.

«Сонечко»: діти з синдромом Дауна продають каву з допомогою батьків. У команди вже є приміщення, кавомашина та люди, які готові працювати. Лишилося зробити ремонт у приміщенні та обладнати його розвитковими матеріалами.

“Соціальне садівництво”: вразливі верстви населення вирощують ягоди, фрукти та овочі задля продажу та подальшої переробки. Підприємство вирішує як проблему працевлаштування, так і житлову для сімей бійців АТО, внутрішньо переміщених осіб, людей з інвалідністю й тих, хто потрапив у складні життєві обставини. Це можливо завдяки садовому товариству, яке зацікавлене в поселенні людей на своїх територіях. Цільова аудиторія вже об’єдналась у громадську організацію. Учасники налагодили переробку овочів та фруктів. Для того, щоб підприємство запрацювало на повну силу, необхідне обладнення для вирощування та промислове приміщення.

Наступні «гаражі ідей» у липні – приєднуйтеся

Криворізький Idea Garage – шостий (після Києва, Чернігова, Кропивницького, Черкас, Херсона) із дванадцяти заходів, на яких можна озвучити проблему, яка тебе хвилює, запропонувати бізнес-ідею для її вирішення, сформулювати місію, продукт, шляхи монетизації, необхідні ресурси під керівництвом бізнес-тренера. Методика «світове кафе», за якою проходить практична частина, дозволяє працювати в командах, отримувати відгуки і поради інших учасників.

 «Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників. 

Упродовж липня 2018 року «гаражі ідей» відбудуться у Чернівцях, Рівному, Тернополі та Житомирі. Регіональний партнер проекту у Кривому Розі – Фонд «Професійний розвиток».

Якщо ви хочете потрапити на «гараж ідей», знаходьте найближче до вас місто, заповнюйте анкету і чекайте на запрошення. 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Сила місцевої демократії: завершилася програма із залучення громадян до врядування

Тиждень стратегічних діалогів ZDOROVI про відкритість, демократію та роль громадянського суспільства

Відбувся захід про втрати громадянського суспільства під час війни Росії проти України

Завершилось публічне обговорення проєкту Статуту Ріпкинської селищної територіальної громади

Пам’ять про війну в умовах нової війни: як Україна переосмислює Другу світову

День Європи. Долучайтесь до кінематографічної подорожі Європою з EU Youth Cinema: Green Deal