Смачні, корисні і цифрові: які соціальні підприємства посіяв криворізький «гараж ідей»

Автори найпотужніших ідей соціального бізнесу у Кривому Розі отримали запрошення на осінній хакатон, щоб розвинути ці задуми у бізнес-моделі. 22 червня 2018 року громадські активісти, представники ...

Додано:
Lesya Yaroshenko

1
Смачні, корисні і цифрові: які соціальні підприємства посіяв криворізький «гараж ідей»

Автори найпотужніших ідей соціального бізнесу у Кривому Розі отримали запрошення на осінній хакатон, щоб розвинути ці задуми у бізнес-моделі. 22 червня 2018 року громадські активісти, представники бізнесу, викладачі та студенти зібралися на «гараж ідей» для соціального підприємництва, які відбуваються цього літа у 12 містах України за проектом «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Завдяки цьому участь безкоштовна. Однак кожен етап проекту – це «сито», через яке просіюються наймотивованіші люди, які вміють перетворити проблему на бізнес-завдання, структурувати його і запалити інших своєю справою. 

«Аудиторія була переважно з новачків у соціальному підприємництві. На мій погляд, це добре, бо лекційна частина не викликала полеміки, і в учасників не було упередженості. Половина з них звернулася після заходу, аби отримати додаткові матеріали чи поради. На відміну від «гаражів ідей» в інших містах, у Кривому Розі було багато учасників з інших міст (Дніпро, Нікополь). Ми дуже активно працювали у групах, із позитивним настроєм. Як результат маємо 15 ідей. Не можу сказати, що вони суперінноваційні, але всі хорошої якості і, що надзвичайно важливо, здійсненні», – поділився враженнями тренер «гаража ідей», менеджер із розвитку бізнесу консалтингової компанії CIVITTA Тараса Думенко.

Ідеї соціальних підприємств, які перемогли на «гаражі ідей» у Кривому Розі

“Бабушка Hub” – комп’ютерні курси та простір дебатів для літніх людей. Підприємство задумується для того, щоб літні люди мали власну справу, дохід, місце зустрічей і сучасні навички цифрової комунікації, а діти і молодь ставали культурнішими. Заробляти планують на платних кулінарних курсах від бабусі для дітей, на годинах післяшкільного виховання та на оренді приміщення під воркшопи, тренінги, майстер-класи та конкурси для молоді.

«Бджолярство України» – учасники АТО, люди з інвалідністю і мешканці сіл виготовляють вулики, реалізовують продукцію бджолярства, моніторять інтерактивні вулики. У майбутнього підприємства вже є ліцензії та сертифікати на виконання таких робіт, дві майстерні, спеціалісти які готові надавати консультації. Потрібне обладнання.

 «Пенуел» – корисні солодощі і кулінарні майстер-класи. Соціальне підприємництво  допоможе людям, які хочуть харчуватися правильно, а особливо тим, хто має серйозні медичні обмеження, але час від часу хоче побалувати себе смачними десертами. Переважна частина прибутку йтиме на благодійний проект,християнський футбольний клуб «Пенуел», в якого близько 200 дітей та молодих людей займаються спортом. Підприємці вже мають попередню домовленість із благодійним фондом «Шелтер-Плюс» про використання їхньої кухні на партнерських засадах. Для старту потрібні консультації фахівців зі здорового харчуваня, а також сайт.

«Сонечко»: діти з синдромом Дауна продають каву з допомогою батьків. У команди вже є приміщення, кавомашина та люди, які готові працювати. Лишилося зробити ремонт у приміщенні та обладнати його розвитковими матеріалами.

“Соціальне садівництво”: вразливі верстви населення вирощують ягоди, фрукти та овочі задля продажу та подальшої переробки. Підприємство вирішує як проблему працевлаштування, так і житлову для сімей бійців АТО, внутрішньо переміщених осіб, людей з інвалідністю й тих, хто потрапив у складні життєві обставини. Це можливо завдяки садовому товариству, яке зацікавлене в поселенні людей на своїх територіях. Цільова аудиторія вже об’єдналась у громадську організацію. Учасники налагодили переробку овочів та фруктів. Для того, щоб підприємство запрацювало на повну силу, необхідне обладнення для вирощування та промислове приміщення.

Наступні «гаражі ідей» у липні – приєднуйтеся

Криворізький Idea Garage – шостий (після Києва, Чернігова, Кропивницького, Черкас, Херсона) із дванадцяти заходів, на яких можна озвучити проблему, яка тебе хвилює, запропонувати бізнес-ідею для її вирішення, сформулювати місію, продукт, шляхи монетизації, необхідні ресурси під керівництвом бізнес-тренера. Методика «світове кафе», за якою проходить практична частина, дозволяє працювати в командах, отримувати відгуки і поради інших учасників.

 «Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників. 

Упродовж липня 2018 року «гаражі ідей» відбудуться у Чернівцях, Рівному, Тернополі та Житомирі. Регіональний партнер проекту у Кривому Розі – Фонд «Професійний розвиток».

Якщо ви хочете потрапити на «гараж ідей», знаходьте найближче до вас місто, заповнюйте анкету і чекайте на запрошення. 


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями