Підсумки річної роботи з впровадження медіації на Білозерщині

З лютого 2014 року Білозерський Молодіжний центр регіонального розвитку спільно з відділом освіти, молоді та спорту Білозерскої РДА в 3 пілотних школах почали впроваджувати одну із відновних практик ...

медіація
Підсумки річної роботи з впровадження медіації на Білозерщині

З лютого 2014 року Білозерський Молодіжний центр регіонального розвитку спільно з відділом освіти, молоді та спорту Білозерскої РДА в 3 пілотних школах почали впроваджувати одну із відновних практик для вирішення конфліктів – медіацію. Процес впровадження був непростим, але цікавим.

В кожній школі було створено Шкільні служби порозуміння, колектив яких — координтор та 5 учнів-медіаторів — допомагає вирішувати конфлікти мирним шляхом.

В Білозерській багатопрофільній гімназії Шкільна служба порозуміння працює під керівництвом вчителя інформатикиОлександра Василенко. Олександр — молодий спеціаліст, проте вже зарекомендував себе як креативна, цікава людина, охоча пізнавати нове, вчитись та вносити нові інноваційні підходи в систему шкільної освіти та виховання. Тож, його команда медіаторів - Рудик Ольга, Корженко Адель, Костик Наталя та волонтер Жадан Катерина – охоче підтримують свого наставника.

Логопед Юлія Колесніченко є координатором шкільної служби порозуміння в Білозерській школі №2. Енергійна, щира та працелюбна, вона швидко розпочала процес впровадження медіації та постійно надихає своїх маленьких медіаторів – Максименко Олену, Павлюк Дарину, Жадан Максима, Шаповалову Ольгу, Якубовську Вікторію, Сікозу Юлію, Бінецьку Лілію та Колібабчук Софію – на нові ідеї та творіння.

Тож, пройшовши влітку навчання, у вересні 2014 року робота закипіла. Перед медіаторами постало завдання — провести інформаційну компанію для ровесників, педагогів та батьків та розповісти їм про медіацію та Шкільну службу порозуміння. А також треба було облаштувати власний кабінет, де б медіатори могли проводити процедуру медіації та просто спілкуватися між собою. Слід відмітити, що завдяки підтримці адміністрацій шкіл було виділено приміщення та облаштовано необхідними меблями.

Медіатори старанно та відповідально підійшли до своєї нової роботи та з великим ентузіазмом та амбіціями розповідали кожному про інновацію в їхніх школах. В Білозерській школі №2 навіть було створено агітбригаду для популяризації медіації серед ровесників, учнів, гостей школи та ін.

І ось коли в жовтні Шкільна служба порозуміння почала діяти на повну, то вже почали з’являтись і перші результати. В школі №2 було успішно проведено медіацію для дівчат з 9 класу. Для вчителів, а потім і учнів 7-х – 11-х класів було проведено «Коло цінностей», що стало поштовхом до створення більш відкритої та доброзичливої атмосфери серед учнів.

В обох школах медіатори проводили рухливі ігри та ранкові зарядки для учнів менших класів. Таким чином, вони не тільки допомагають у вирішенні конфліктів, а й пропагандують здоровий спосіб життя.

Звісно були і труднощі в процесі впровадження медіації в школах. Не всі учні відразу змогли відкритись під час «Кола цінностей» та проговорити свої почуття та думки, але під час наступних кіл ситуація покращується. Також? на жаль, деякі вчителі віднеслись із значним скептицизмом до роботи Шкільної служби порозуміння, так як все ще вважають, що конфлікти в школах треба вирішувати старими адміністративними методами із застосуванням “повчань” та тиску.

Проте, не зважаючи на труднощі, Шкільні служби порозуміння успішно працюють та активно популяризують відновні практики в районі як серед учнів, так і серед вчителів.

Фахівців проекту запрошують на заходи, які проводить відділ освіти, молоді та спорту Білозерської РДА для педагогів сільських шкіл. Так, 22 грудня 2014р. голова організації Елла Петренко презентувала перші результати проекту на районному семінарі директорів шкіл “Роль громадських формувань в управління навчальним закладом”. Презентацію прикрасив виступ агітбригади Шкільної Служби порозуміння з Білозерської ЗОШ №2. Перевтілившись у казкових героїв, діти майстерно відтворили сам процес медіації і жодного з дорослих не залишили байдужим.

Слід додати, що нам вдалося досягти гарних результатів лише тому, що ідея вирішення конфліктів шляхом медіації зацікавила та отримала підтримку відділу освіти, молоді та спорту Білозерської РДА, адміністрації та педагогів пілотних шкіл, і Міжнародного Фонду “Відродження”.

Колектив проекту не збирається зупинятися на досягнутому. В наших планах на цей рік — навчання власних тренерів, створення Шкільних служб порозуміння ще в 2 школах, проведення тренінгів для нових дітей-медіаторів та багато іншого. Тож звикайте до нового слова “медіація” – його ви ще не раз почуєте!

* * *

Довідково:

Метою проекту «Впровадження медіації ровесників в шкільній системі освіти Дворічанського району Харківської області та Білозерського району Херсонської області»» є зменшення рівня конфліктності в школах шляхом апробації програми «Медіація ровесників», яка передбачає створення Шкільних Служб Розв’язання Конфліктів та впровадження успішного досвіду в системі шкільної освіти Дворічанського та Білозерського районів.

Мета діяльності НУО «Фонд сільських громад Дворічанщини» – покращення життя громади району через розвиток гармонійного середовища. Детальніше www.dvorich.info.

Проект реалізується в партнерстві з Білозерським районним осередком Херсонської обласної молодіжної організації «Молодіжний Центр Регіонального розвитку» www.bilozerka-moloda.org.

Програма «Верховенство права» підтримує організації громадянського суспільства, діяльність яких спрямовано на захист прав людини й основоположних свобод, а також сприяє підвищенню правової свідомості та громадської активності на центральному й місцевому рівнях. Детальніше: www.irf.ua.

Джерело : БРО ХОМГО “Молодіжний центр регіонального розвитку”

Автор : Катерина Павловська


Тематика публікації:        

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку