«Кава Vs шашлики»: підкуп виборців та як із ним боротися

Кінопоказ та обговорення документальної стрічки, фахова дискусія за участю експертів Громадянської мережі ОПОРА, відповіді на запитання журналістів – були об’єднані загальною тематикою: як протидіяти ...

Додано:
kobzar

DSC07060
«Кава Vs шашлики»: підкуп виборців та як із ним боротися

Кінопоказ та обговорення документальної стрічки, фахова дискусія за участю експертів Громадянської мережі ОПОРА, відповіді на запитання журналістів – були об’єднані загальною тематикою: як протидіяти підкупу виборців на місцевих виборах 2020 року.

Ініціаторами виступили громадські омбудсмені ОПОРИ з захисту виборчих прав з Харківщини та Рівненщини – Юрій Чумак та Марія Цип’ящук. Ідею підтримала низка кіноклубів Docudays UA та виборчі омбудсмени ОПОРИ. Експертною думкою з учасниками поділилася старша радниця ОПОРИ з юридичних питань Ольга Коцюруба.

Захід відбувся 12 жовтня – одночасно в онлайні та офлайні. У приміщенні Харківського прес-клубу зібралися журналісти, а на платформі zoom – громадські активісти. Всі разом переглянули короткометражну документальну стрічку «Кава VS шашлики» режисера Дмитра Бурка з репертуару кіноклубів Docudays UA.

Події фільму розгортаються у Києві, під час виборів до місцевих рад 2015 року. Героями стали 2 кандидати – новачок та досвідчений представник провідної політичної сили. Спілкування під каву – з одного боку та шашлик і безкоштовні концерти –з іншого.

А що обирати виборцям? ОПОРА не радить брати ані каву, ані шашлики, …ані гречку. Оскільки зараз, під час виборів, така форма «агітації» може кваліфікуватися як підкуп виборців.

Старша радниця ОПОРИ з юридичних питань роз’яснила, що, в разі, якщо виборець (член виборчої комісії, офіційний спостерігач) візьме неправомірну вигоду та пообіцяє проголосувати за певного кандидата (або вчинити будь-які інші дії, пов’язані з виборчим процесом), – це вже буде закінченим складом злочину за частиною 1 статті 160 Кримінального кодексу України.

До того ж, цього року внесли зміни й до частини 3 цієї статті, відтепер і коли громадянам (а не тільки установам та організаціям) роздають «подарунки», що супроводжується агітацією за кандидата чи партію, це кваліфікується як непрямий підкуп виборців. При цьому, якщо вартість товарів (послуг) буде більшою за 63,06 грн – горе-«благодійників» притягнуть до кримінальної відповідальності, меншою – до адміністративної.

Що ж робити виборцям, коли вони бачать такі «аукціони небувалих щедрот»? Відповідь однозначна – звертатися до поліції! Адже підкуп виборців спотворює виборче право, приводить до влади нечесних та корумпованих політиків, підриває підвалини майбутнього розвитку як окремих громад, так і всієї України. «Цей «вірус» потрібно зупинити!», – наголосила Ольга Коцюруба.

Зауважимо, що захід пройшов у межах громадської ініціативи «Майбутнє не продається!», що впроваджується кіноклубами Docudays UA з Харківської, Волинської, Запорізької, Львівської та Рівненської областей.


Тематика публікації:                          

Останні публікації цього розділу:

Як змінювати світ на краще: в Україні виходить книга про благодійність

Чому Україна пасе задніх у протидії тютюновому лобізму?

Фільм «Віч-на-віч» у грудні на DOCUSPACE: зустріч, що переверне їхні життя

«Креативна Європа» в Україні запустила безкоштовний онлайн-курс про залучення грантів

Мешканці окупованих територій отримують в нас українські паспорти без прописки, а потім за це їх штрафують - юристи

Розбіжності в трактуванні історичних подій стають підґрунтям для ефективнішої публічної дипломатії України