Файні ідеї соціального підприємництва: що придумали в Тернополі
Кол-центр, мінітеплиця, еко-кав’ярня, інклюзивні арт-студія та пекарня – саме ці задуми соціальних підприємств перемогли в Тернополі 12 липня 2018 року. Двадцять двоє активістів «файного міста» і ...
Додано:
Lesya Yaroshenko
Кол-центр, мінітеплиця, еко-кав’ярня, інклюзивні арт-студія та пекарня – саме ці задуми соціальних підприємств перемогли в Тернополі 12 липня 2018 року. Двадцять двоє активістів «файного міста» і Хмельницького стали учасниками «гаража ідей» за проектом «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. П’ять команд-переможців отримали запрошення на осінній хакатон, щоб їхні ідеї стали бізнес-моделями.
Кол-центр «Сімка» – телефонні опитування
Соціальне підприємство працевлаштує людей з інвалідністю, або тих, які в силу певних обставин змушені працювати вдома або ж неповний робочий день. У команди вже є навички роботи в галузі організації опитувань (15років), велике коло знайомих людей з інвалідністю, які хочуть і можуть працювати, часткове забезпечення технікою. Потрібно розробити комп’ютерну програму для роботи кол-центру, докупити комп’ютери, навушники, мікрофони), навчити фахівців, забезпечити юридичний супровід. Соціальна компанія планує залучати таких клієнтів, як бізнес, політичні лідери, соціальні інститути і пропонувати їм масштабні телефонні дослідження політичної, маркетингової та соціальної думки на різних рівнях.
Мінітеплиця «Мій крок» – вирощування зелені й овочів в екологічному середовищі на продаж
На підприємстві зможуть працювати і заробляти навіть школярі, випусники інтернатних закладів, дитячих будинків сімейного типу, молодь у потребі, молоді мами. Слоган: «Не просимо – а заробляємо», «Не рибу – а вудку». У команди проекту є зв’язки із зарубіжними соціальними підприємствами та вітчизняними агробізнесами. Є невеликий стартовий капітал. Автори проекту шукають земельну ділянку з будь-якою будівлею, теплицю та обладнання, необхідне для вирощування зелені та овочів, транспорт. Для старту потрібні 6-7 випускників інтернатних закладів, 1 агроном-експерт. Команда вірить, що маркетингова кампанія дозволить конкурувати на ринку, оскільки буде мати соціальну складову на додачу до якісної продукції.
Кав`ярня «Eco Cup» – cупи в їстівних стаканчиках, напої без використання одноразового посуду, еко-товари
Місія підприємства – дати можливість людям споживати їжу та напої з користю для себе та природи. Більшість клієнтів – екосвідомі містяни, які живуть у швидкому ритмі, але прагнуть здоров’я і гармонії з довкіллям. Підприємство працюватиме над розширенням клієнтської бази, інвестуючи в просвітницькі екологічні акції.
Арт-студія “Смугастий кіт” – інклюзія у творчості
Послуга – творимо: танцюємо, малюємо, співаємо, граємо в театрі і на музичних інструментах, творимо вироби своїми руками, проводимо майстер-класи, виставки, коуч-тренінги, сімейні свята тощо. Соціальне підприємство працюватиме для умовно здорових діток, їхніх батьків, для особливих діток, зокрема і на візках, для сімей АТО. Це дасть можливості впроваджувати арт-терапію, адаптовувати особливих людей у суспільство, жити спільно, допомагаючи і поважаючи один одного.
Команда вже закінчує ремонт в орендованому приміщенні, зібрала професійних мистецьких фахівців і майбутніх клієнтів. Шукають підтримки місцевої влади, волонтерів, спонсорів і благодійників, щоб закупити музичну апаратуру, матеріали для творчості і обладнати власний санвузол. Студія планує гастролювати з театральними постановками. Зароблятиме на квитках, а також платних заняттях, послугах з організації свят.
Teren Light – інклюзивна пекарня й антикафе
Соціальне підприємство працевлаштує людей з інвалідністю. Прибуток спрямовуватимуть на їхню реабілітацію та інклюзивні проекти. Основним товаром стане випічка високої якості, яку продаватимуть не лише у креативному просторі, а й до шкіл та дитсадочків, якщо на вдасться залучити підтримку міської влади. Антикафе надаватиме послуги коворкінгу, кафе, ігрових і творчих кімнат.
«Гараж ідей» для соціального підприємництва: навіщо він потрібен
Гасло «гаражів ідей»: прийди з проблемою – вийди зі стартапом. Основне завдання – навчити вирішувати соціальні проблеми бізнес-методами.
Підприємці, майстри, громадські активісти, студенти зазвичай мають такі очікування від заходу: додати вже робочому бізнесу соціального сенсу; масштабувати соціальне підприємство; поєднати професійну діяльність із хобі; дати роботу і можливості розвитку тим, про кого нині дбають як благодійники. Кожен автор або команда за допомогою бізнес-тренера опрацьовують ідею так, щоб згодом упродовж двох хвилин «продати» її аудиторії: пояснити цінність і місію, принцип роботи і монетизації. Після презентацій учасники обирають найбільш переконливі ідеї і голосують за них умовними гривнями.
Автори найпотужніших задумів соціального бізнесу отримали запрошення на осінній дводенний хакатон, щоб розвинути ідеї у бізнес-моделі. Кожен етап проекту – це «сито», через яке просіюються наймотивованіші люди, які вміють перетворити проблему на бізнес-завдання, структурувати його і запалити інших своєю справою.
Тернопільський Idea Garage – дванадцятий і останній цього року захід такого типу. «Гаражі» відбувались упродовж червня-липня в Києві, Чернігові, Кропивницькому, Херсоні, Черкасах, Кривому Розі, Запоріжжі, Луцьку, Чернівцях і Житомирі. Наступного року за цією ж методикою працюватимуть 12 інших міст України.
«Гараж ідей» – базовий формат навчальних заходів проекту «Соціальне підприємництво: досягнення соціальних змін за ініціативою «знизу» за фінансової підтримки Європейського Союзу. Проект втілює консорціум із семи організацій громадянського суспільства України, Литви та Латвії на чолі з Українським форумом благодійників.
У країнах ЄС налічується близько 2 мільйонів соціальних підприємств, на яких працює 11 мільйонів людей. Кожне четверте підприємство, яке реєструється нині в Європі – соціальне.