Для активізації молоді на виборах потрібні стратегічні рішення

Працювати над питаннями виборчої культури молоді потрібно в постійному режимі, маючи стратегічне бачення та завдання. Окремі короткострокові програми можуть бути успішними, але вони не здатні ...

IMG_9590
Для активізації молоді на виборах потрібні стратегічні рішення

Працювати над питаннями виборчої культури молоді потрібно в постійному режимі, маючи стратегічне бачення та завдання. Окремі короткострокові програми можуть бути успішними, але вони не здатні забезпечити стійкий результат та незворотні позитивні зміни. Це основні висновки, які можна зробити з обговорення «Як залучити молодь до виборів», яке відбулося 13 листопада в м. Одесі, в приміщенні Impact Hub Odessa.

Обговорення пройшло у форматі круглого столу та було організовано Одеською обласною організацією ВГО «Комітет виборців України», спільно з Impact Hub Odessa, за фінансової підтримки Міжнародного фонду «Відродження». Організатори ставили за мету обговорити проблеми виборчої активності і свідомості молоді в ході місцевих виборів 25 жовтня 2015 року, а також напрацювати рекомендації для підвищення виборчої та політичної культури молоді в подальшому. Участь у обговоренні прийняло більше 30 учасників — молодіжні лідери (в тому числі і кандидати в депутати), експерти, громадські діячі, представники органів влади та освітніх установ, журналісти.

Захід розпочався з презентації результатів ініціативи Одеської обласної організації Комітету виборців України «Молодь проти гречки». За словами заступника голови організації Ігора Бриноша, в короткотерміновій перспективі ініціатива видалася успішною та виявила цілу низку питань, з якими необхідно працювати в майбутньому. Для ініціативи було спеціально розроблено бренд-бук у вигляді умовного кандидата з «головою-гречкою». На основі такої концепції було підготовлено 5 видів друкованої та брендованої продукції загальним тиражем більше 20 тис. примірників, які була поширені серед молоді під час вуличних акцій. Безперечно, працювати з молоддю найбільш ефективно через соціальні мережі та інтернет-ресурси — це підтвердили результати ініціативи «Молодь проти гречки». Дуже ефективними виявлися два розроблені постери з різними ключовими повідомленнями для молоді, які «розійшлися» соціальними мережами по всій країні. Також було відзнято два мотивуючих відео-ролика, котрі «запущено» як в соціальних мережах, так і в ефірі місцевих телеканалів. В трьох навчальних закладах було апробовано інтерактивний курс з 5 занять під назвою «Школа молодого виборця», який показав значний потенціал та зацікавленість з боку молоді.

Окремою частиною заходу було нагородження переможців двох конкурсів, проведених в рамках ініціативи «Молодь проти гречки». За перемогу у конкурсі коротких відео «Чому я йду голосувати» нагороджений смартфоном та брендованою чашкою студент медичного училища з м. Котовська Андрій Денисенко, відеозвернення якого набрало в соціальних мережах більше 1300 «лайків». Кращим фото з відзначенням смартфоном та брендованою чашкою було визнано знімок одеситки Ксенії Селіної, яка зафіксувала агітацію одного з кандидатів, розміщену на напівзруйнованій стіні за сіткою поряд з могильними плитами. «Ідеєю конкурса було зафіксувати як порушення на виборах, так і сам виборчий процес. На конкурс було отримано більше 60 фото, найкращі з яких демонструються у складу фото-виставки. Більшість фотографій все-таки були присвячені усілякого роду підкупу. В деяких випадках автори фото навіть ризикували своїм здоров’ям, оскільки багато з порушників були проти щоб їх фотографували» – відмітив головний редактор видання «ІзбірКом» Валерій Болган.

Поговорили учасники круглого столу і про наявну соціологію щодо виборчої активності молоді. Зокрема, презентацію «Соціальне самопочуття і політичні орієнтації молоді (одеський досвід)» зробила Олена Князева, кандидат соціологічних наук, провідний науковий співробітник центра «Пульс».

В ході загальної дискусії відзначалася негативна тенденція широкого підкупу студентів, який застосовувався в ході місцевих виборів 25 жовтня 2015 року, та необхідність належного розслідування таких фактів, зокрема і по м. Одесі. Серед ідей звучали необхідність долучення до категорії «вибору» починаючи з дитячого віку в сімейному колі та в школах (шкільні вибори); перетворення виборів на «модну» річ; використання більш ефективних каналів комунікації з молоддю та здійснення цього в креативній формі; впровадження в шкільну освіту постійних програм щодо активізації молоді до участі в політичному житті. Загальний висновок був в тому, що конкретного рецепту і «чарівної палички» для різкої активізації молодих виборців немає, над цим необхідно працювати постійно, системно та стратегічно. Звучали також і напівжартівливі оцінки, що хто зможе віднайти конкретний рецепт підвищення виборчої активності молоді, той зможе стати Нобелівським лауреатом.

Прес-служба Одеської обласної організації ВГО “Комітет виборців України”

Ініціатива “Молодь VS “виборча гречка” реалізується Одеською обласною організацією ВГО “Комітет виборців України”, за фінансової підтримки Міжнародного фонду “Відродження”. Ініціатива має на меті підвищення активності, свідомості і виборчої культури молодих виборців та посилення їх впливу на проведення чесних демократичних місцевих виборів 2015 року та подальші громадсько-політичні події в країні.

krugly_stil


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Поліцейські, освітяни і ОГС обговорили результати спільної трирічної роботи за підтримки ЄС над створенням безпечного цифрового середовища для дітей

У ліцеї на Сумщині з’явилася модернізована система вентиляції, що забезпечує комфортні умови для навчання

В Україні представили унікальний посібник для молодіжних центрів

Козелецька громада пише стратегію розвитку за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА»

Планування розвитку територіальної громади

У Чорнобаївській громаді на Херсонщині буде реалізовано 4 проєкти, запропоновані мешканцями