«Держава в смартфоні» відміняється?

Якщо новий Уряд не змінить підходи до впровадження та контролю електронних сервісів, про цифрову державу можна буде тільки мріяти.Розглянемо один з таких сервісів – систему електронної взаємодії ...

медіа інтернет смм smm
«Держава в смартфоні» відміняється?

Якщо новий Уряд не змінить підходи до впровадження та контролю електронних сервісів, про цифрову державу можна буде тільки мріяти.

Розглянемо один з таких сервісів – систему електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ). Цей сервіс є самим важливим в діяльності Уряду, його «кровоносною системою», адже кожного робочого дня транспортує тисячі листів між органами виконавчої влади (ОВВ) http://dir.gov.ua/sistema-elektronnoyi-vzayemodiyi-organ/statistika-sev-ovv/.

Сервіс забезпечує доставку доручень від Уряду до міністерств, від міністерств до підпорядкованих їм центральним ОВВ (ЦОВВ), від ЦОВВ до підпорядкованих їм підприємств, установам та організаціям, і, відповідно, звітів про виконання цих доручень; погодження нормативно-правових актів між ОВВ-розробниками; доставку матеріалів учасникам до засідання Уряду. Зупинка СЕВ ОВВ хоча б на один робочий день паралізує роботу центральної виконавчої влади, адже відповідно до інструкцій, затверджених постановою КМУ від 17 січня 2018 р. № 55 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/55-2018-%D0%BF, діловодство у паперовій формі допускається лише для обмеженого кола документів, тому фельд’єгерська служба не спасе; крім того, заборонено отримувати та реєструвати електронні листи (навіть з накладеним ЕЦП) на службову електронну пошту в обхід СЕВ ОВВ.

Тобто, цей сервіс є стратегічним об’єктом державного значення і передбачає відповідне ставлення відповідальних осіб. Такими особами, відповідно до ч. другої ст. 45 ЗУ «Про кабінет міністрів України» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/794-18#n361 є міністри, які «особисто несуть відповідальність за стан справ у доручених їм сферах державного управління». За сферу електронного урядування відповідають аж цілих два міністра! (ось вам і твердження, що не буде дублювання повноважень), Міністр Кабінету Міністрів України Дмитро Дубілет (підпункт 3 пункту 3 Положення про Міністра КМУ) та Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров (пункт 3 Положення про Мінцифру).

2 вересня Прем’єр-міністр Олексій Гончарук заявив: «З 1 жовтня (прим. 2019 року) ми плануємо повністю відмовитись від паперового обігу. Ми плануємо заборонити використання і обмін між державними органами папірцями» (https://youtu.be/e2zhPA8zDy0). Ця амбітна задача була покладена на Дмитра Дубілета (бо Положення про Мінцифру ще не було затверджено, отже формально Михайло Федоров не мав таких повноважень).

При нормальному виконанні цієї задачі, пан Дмитро поцікавився б, а як там працює наш СЕВ ОВВ, налагодив би комунікацію з виконавцями, поставив би реалізацію на особистий контроль. Проте, пан Дмитро не знав, що адміністратор СЕВ ОВВ Держінформресурс (ДІР) планує оновлення системи з версії СЕВ-2016 до СЕВ-2018, не знав, що після оновлення 14 вересня 2019 року вилізли помилки: не працював модуль для реалізації юридично значимої квитанції СЕВ ОВВ (вони потрібні, щоб підтвердити доставку листів в спірних ситуаціях), та некоректно відображалась інформація щодо проходження листів, якщо адресати мають системи електронного документообігу ДокПроф, Мегаполіс та IT-Enterprise. А про ці помилки не знало навіть керівництво ДІР, і тільки безпосередній виконавець в своєму електронному листі від 25.09.2019 визнав: «Щодо помилки яка виникає в завантаженні квитанцій, вона є нам відомою. Ми активно вирішуємо цю проблему, і доволі скоро маємо її налагодити. На позаминулих вихідних, у нас відбулася зміна версії з СЕВ-2016 до 2018 версії. Ця помилка є оновленням інтерфейсу та нових можливостей для користувачів яке зявилося лише на минулій неділі. Нам шкода, що на даний момент, ця частина функціоналу не працює».

Відповідно до затверджених постановою КМУ від 17 січня 2018 р. № 55 інструкцій, якщо відправник не отримав протягом 6 годин електронного повідомлення про доставку, вважається, що документ не доставлено, хоча СЕВ ОВВ забезпечує гарантовану доставку електронних документів від їх відправників до їх одержувачів (адресатів). Отже, маючи такі недоліки, ДІР повинен був відкотити версію до працюючої СЕВ-2016, натомість, намагається вирішити ці проблеми на користувачах. Про це пан Дмитро також не знає, бо якби знав, то надав би відповідне доручення.

Далі, гірше. 07.10.2019 року СЕВ ОВВ ліг повністю, здійснити вхід неможливо. На сайті ДІР виставлено оголошення:

07.10.2019

Знову ж таки, якби пан Дмитро знав, що регламентні технічні роботи планують проводитись в робочий день, мабуть, як справжній технократ, він би дав доручення проводити їх в вихідні.

4 жовтня пан Дмитро повідомив в Фейсбуці про свої плани «до кінця цього року перевести документообмін між Парламентом та Кабміном в електронну форму» (https://www.facebook.com/dubilet/posts/10157781511708552). Враховуючи, що проблеми з діючою декілька років системою не вирішуються, яким чином будуть вирішені нові виклики та впроваджені нові сервіси?


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Відчуття безпеки та інструменти впливу на його поліпшення: результати апробації у трьох громадах

Впровадження принципів сталого розвитку в Україні поки на початковій стадії, але головне – це залучати громади

На Хмельниччині провели дослідження розвитку соціального підприємництва у регіоні

Молодь Ріпкинської, Городнянської та Менської громад вчились впливати на життя своїх громад

Опитування громадських організацій від Представництва ЄС в Україні

У Городнянській громаді визначали сильні сторони та можливості для розвитку

  • Марко Скакун

    Після листа Української Демократії до Уряду почались позитивні зрушення в СЕВ ОВВ, станом на 02.11.2019 маємо наступне:
    – регламентні технічні роботи намагаються проводити на вихідні, або вночі;
    – вирішені проблеми інтеграції СЕД Мегаполіс та IT-підприємство з СЕВ;
    – вирішені проблеми формування та завантаження квитанцій про доставку.

    Проблеми, які ще треба вирішити:
    – доопрацювати реєстраційно-моніторингову картку таким чином, щоб користувачі бачили не тільки час та номер реєстрації листів, проте ще й проходження листа в установі: дані про виконавців, візування, погодження тощо.