Активізм, секспросвіта і рогата змова: як пройшов фестиваль соцреклами Molodiya Festival’20

У Києві завершився фестиваль соцреклами Molodiya Festival'20. Організатори суворо обмежили кількість відвідувачів, але ті, хто встигли зареєструватися, мали нагоду чотири дні поспіль ...

Додано:
Molodiya Festival

Molodiya Festival
Активізм, секспросвіта і рогата змова: як пройшов фестиваль соцреклами Molodiya Festival’20

У Києві завершився фестиваль соцреклами Molodiya Festival’20Організатори суворо обмежили кількість відвідувачів, але ті, хто встигли зареєструватися, мали нагоду чотири дні поспіль дивитися найкращу світову соціалку, соціальне кіно і слухати тематичні лекції.

Тематика фестивальних роликів різноманітна – відповідальне споживання природних ресурсів, секспросвіта, донорство органів, дестигматизація віл-інфікованих, вчасне діагностування хвороб і багато інших.

Окремим блоком у програмі – соцреклама про етичне ставлення до тварин і турботу про довкілля. І соціальне кіно по темі – «Велика рогата змова», спродюсоване Леонардом Ді Капріо. Фільм досліджує спустошливі наслідки тваринництва для довкілля. Аналізуючи факти, автори стрічки, інколи з гумором, намагаються зрозуміти шляхи вирішення цієї кризи та чому проблема ігнорується державними структурами.

Із принципово нового для українського медіапростору був показ «Без шмарклів». Це добірка соцреклами про інклюзію, ролики без сентиментів і журби, які висміюють тезу про «особливі потреби» людей з інвалідністю. 

«Для більшості інвалідність і досі асоціюється із «благодійними внесками для очистки карми» або із гаслами подяки за те, що «мене не спіткала така доля». У рамках боротьби зі стереотипами ми вирішили показати інвалідність з іншого боку: без бентеги та шмарклів. Ми використовуємо у тому числі іронію, щоб люди звикали сприймати людей з інвалідністю як рівну частину суспільства», – каже Таня Герасимова, співініціаторка показу.

Правозахисниця наголошує, що не можна жартувати над людськими ознаками, а от безглузде ставлення, необізнаність та перебільшення значення інвалідності – висміювати потрібно. 

«Тільки так можна звернути увагу на проблеми, бо підтримуючи імідж #святаінклюзія, ми не доб’ємося нормалізації інвалідності ніколи», – додає Таня.

Міжнародну позаконкурсну програму готували спільно з фестивалем креативності Golden Drum (Словенія). 

«Тут було багато не просто реклам, а кейсів соціальних кампаній: ось була така проблема, ми зробили ось такі комунікації і отримали ось такі результати. Це дуже класні приклади для українських агенцій та організацій, які роблять соціальні проєкти. Вони показують, як важливо працювати на результат, а не просто фіксувати проблему», – розповідає співзасновниця фестивалю Наталя Шевчук.

У конкурсній програмі, крім українських, було традиційно чимало іранських та індійських реклам.

Пул спікерів Molodiya Festival’20 цьогоріч формували з акцентом на екотемі: комунікаційники гучних ініціатив – Кампанії Хутроoff, Відкриті Клітки, DOG MA – розказували, як бути помітними для ЗМІ, суспільства і влади. Крім екотеми на фестивалі говорили про креатив для соцпроєктів з погляду рекламних агенцій, кризові комунікації державного значення на прикладі Prozorro, Нової митниці, Укроборонпрому.

Усі покази та лекції фестивалю можна переглянути тут.


Тематика публікації:              

Останні публікації цього розділу:

Донати у краудфандингу - все що потрібно знати

Creative Spark Poltava успішно розпочинає третій рік роботи

У львівському парку “Залізна вода” продовжують облаштування публічного саду-городу

Аналіз проекту Закону України «Про місто Київ - столицю України»

Перемоги, виклики та рецепти формування ОСН як амбасадорів жителів

Як звітували депутати Дніпровської міськради за 2020 рік?