5 інсайтів від українських НУО під час пандемії коронавірусу

Карантин змінив плани багатьох, бо ера життя офлайн плавно перейшла в онлайн. Кожна людина, організація та компанія винесла із пандемії коронавірусу свої інсайти. Ми поспілкувались з неурядовими ...

5 інсайтів
5 інсайтів від українських НУО під час пандемії коронавірусу

Карантин змінив плани багатьох, бо ера життя офлайн плавно перейшла в онлайн. Кожна людина, організація та компанія винесла із пандемії коронавірусу свої інсайти. Ми поспілкувались з неурядовими організаціями: Пацієнти України, Міжнародний фонд Відродження, Шпиталь Шептицького, Starenki, Українською Волонтерською Службою та Життєлюб про те, які інсайти вони винесли під час кризи. 

ІНСАЙТ ПЕРШИЙ

Швидка реакція, як рятункове коло. 

1

Міжнародний фонд Відродження під час пандемії коронавірусу оперативно почав реагувати та надавати допомогу тим громадським організаціям, які її потребували. 

Ми доволі швидко запустили конкурс підтримки ГО, максимально спростили процедуру подання заявок та максимально пришвидшили їх розгляд. Пріоритетом була швидкість, аби ми могли оперативно надати допомогу тим, хто її потребує. Перш за все — це були медичні заклади (допомога лікарям, закупівля засобів індивідуального захисту) та вразливі групи населення, які опинилися в зоні ризику, це і люди з інвалідністю, і багатодітні родини, і ромські громади, і воїнів АТО. Також важливим було інформування та просвітництво, оскільки на початку карантину бракувало правдивої інформації. Це вдалось завдяки командній співпраці. Ми зрозуміли, що будь-яку кризу треба розглядати, як можливість для вдосконалення”, — ділиться Станіслав Лячинський, директор Програми “Соціальний капітал” Міжнародний фонд “Відродження”.

А от благодійний фонд Пацієнти України за два місяці надав допомогу понад 5000 медикам. Вони зробили анонс про пошук волонтерів у соціальних мережах і таким чином їм вдалось зібрати команду для досягнення результатів. 

З нами працює 200 волонтерів у кожному куточку України. Вони щодня самостійно й вручну збирають потреби від лікарень, допомагають купувати, розподіляти та доставляти засоби індивідуального захисту. Без наших волонтерів ми не зробили б усю цю грандіозну роботу. Ці два місяці роботи були випробуванням для нас. Але ми жодного разу не пожалкували про нашу ініціативу. Ми щоразу приймаємо виклики з посмішкою і щиро радіємо новим людям у команді та партнерам”.

ІНСАЙТ ДРУГИЙ

Підлаштовуватись під обставини. 

2

Найбільш ефективний спосіб залучення волонтерів — залучати їх для конкретних цілей. Шпиталь Шептицького вирішили організувати волонтерську команду волонтерів, які надають допомогу самотнім літнім людям. 

Після розміщення анонсу про пошук волонтерів на Telegram-каналі Української Волонтерської Служби до нас почало надходити багато заявок. Понад 15 волонтерів ми залучили до розвозок їжі людям, які були змушені залишитися вдома. У час, коли є якась непередбачувана ситуація, треба швидко мобілізуватися, потрібно відповідати на виклики, вміти підлаштовуватися та триматися разом, допомагати одне одному, тому що це дуже важливо”, зазначає Христина Келеман із Шпиталя Шептицького. 

ІНСАЙТ ТРЕТІЙ

Варто будувати спільноти, а не просто залучати волонтерів.

3

Зосередитись на побудові спільноти — це те над чим варто працювати громадським організаціям. Про те, як збільшилась кількість волонтерів під час пандемії коронавірусу і наскільки відчутна різниця із попередніми роками розповіли нам у Благодійному фонді Starenki.

Як всі могли помітити, під час карантину питання допомоги літнім людям стало більш помітним у нашому суспільстві. Відповідно кількість людей, які готові були надати допомогу нашому Фонду, так само збільшилась. За період карантину ми розвезли стільки продуктових пакетів людям похилого віку, скільки розвезли практично за весь 2018 рік. Деякі волонтери надавали допомогу по 4 рази на тиждень, і це дивовижно, оскільки потрібно пам’ятати про те, що це потребує великих внутрішніх сил, щоб на постійній основі комусь надавати допомогу. Багато волонтерів, які надають нам допомогу під час карантину, так само допомагали нам і до, також з’явилась велика кількість нових волонтерів, яких ми активно включили до нашої спільноти. Ми впевнились у тому, що все робимо правильно, адже допомагати літнім людям треба завжди, в незалежності від карантину”, — ділиться Варвара Тертична, операційна директорка Благодійного фонду Starenki.

ІНСАЙТ ЧЕТВЕРТИЙ

Потрібно знати з ким працюєш та перевіряти людей.

4

Безпека під час пандемії стала ключовим моментом для всіх громадян, в тому числі й для організацій, що залучають волонтерів. У благодійному фонді Життєлюб поділились своїм досвідом.

Ми вважаємо за необхідне перевіряти всіх волонтерів, з якими працюємо. У цьому нам допомагають партнери з YouControl. Кожен волонтер заповнює гугл-форму, в якій вказує свої дані, автомобіль (якщо є) та необхідну інформацію. Після цього менеджери фонду перевіряють соціальні мережі волонтерів на адекватність та реальність, кількість спільних друзів, контент, який публікується. Потім менеджери телефонують кандидату та спілкуються у телефонному режимі. Фінальний етап перевірки — через програму YouControl, яка дає змогу побачити штрафи, судимості, ДТП, водіння у нетверезому вигляді — загалом все, що потрібно у такому випадку. Ми дуже ретельно ставимось до таких перевірок, адже для нас безпека життєлюбів, які нам довірились — головна цінність. І тут не може бути компромісів”, коментує Тіна Михайловська, співзасновниця та керівниця БФ “Життєлюб”.

Безпекою найважливішим пріоритетом вважають й в Українській Волонтерській Службі. Команда Центру допомоги під час коронавірусу створила Пам’ятку волонтера, яка дає поради по тому, як допомагати безпечно та ефективно під час пандемії. 

Безпека волонтерів має бути найважливішим пріоритетом. Якщо ви волонтерите з організацією, впевніться, що для вас вжили належних заходів безпеки та ви знаєте людину, до якої можна звернутись у разі небезпеки. Не бійтеся запитати про це перед тим, як взяти на себе будь-яку задачу. Також ми радимо волонтерам дотримуватись карантинних обмежень, а саме тримати дистанцію, носити маски та рукавички. Ми переклали декілька міжнародних пам’яток з безпеки під час пандемії коронавірусу для волонтерів, аби переймати цей досвід в Україні”, — зазначає Ілля Полтавець, програмний менеджер Волонтерського центру допомоги під час пандемії коронавірусу. 

ІНСАЙТ П’ЯТИЙ

Від (не)знань до алгоритмів.

5

Інколи, щоб щось розпочати не потрібно дуже багато ресурсів, але важливо діяти. Про свій досвід запуску гарячої лінію від нуля поділилась громадська організація Українська Волонтерська Служба.

Після початку карантину ми одразу зідзвонилися з нашими партнерами з Естонії, які якраз запустили гарячу лінію для людей, які якимось чином постраждали під час пандемії. Під час скайпу ми обмінялися досвідом та інформацією про рівень захворювання, а вже наступного дня «на колінках» зібрали сайт, купили звичайну сімку та запустили гарячу лінію. Найважчим для нас було впоратися з неймовірними обсягами роботи, яка виникла. Протягом перших двох тижнів щодня ми отримували понад пів сотні дзвінків від людей старшого віку, понад сотню реєстрацій від волонтерів та величезну кількість запитів у соціальних мережах. Фактично перші два тижні команда майже не спала, постійно була на зв’язку, працювала та консультувала людей. Цей режим був дуже складним”, — розповідає Анна Бондаренко, засновниця Української Волонтерської Служби.

Матеріал створений у рамках Центру допомоги під час коронавірусу за  підтримки проєкту ПРООН «Громадянське суспільство задля розвитку демократії та прав людини в Україні», що реалізується за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Данії, та за підтримки Міжнародного фонду «Відродження».


Тематика публікації:      

Останні публікації цього розділу:

Стартує проєкт із захисту майнових прав людей поважного віку

У Тернополі запрацював Центр розвитку громадської активності

Знижено ціну на ліки проти туберкульозу

Відбулася робоча зустріч представників підписантів Меморандуму про взаємодію надавачів правової допомоги в Україні

40 українців виграли стипендії Програми ЄС Erasmus+ на навчання в магістратурі в університетах Європи

Відбулася віртуальну дискусія про попередні результати дослідження щодо навчальних потреб жінок