Мобілізація як інструмент змін: рекомендації від Makitra

Чи замислювались Ви про те, що таке мобілізація і чим вона може бути корисна для ваших проєктів та організацій?Мобілізація - це частина залучення та об’єднання людей навколо наших ідей. Мобілізація ...

Додано:
jmenka

96cc273f-4805-4c87-9d7d-8b9edb3cae98

jmenka

Чи замислювались Ви про те, що таке мобілізація і чим вона може бути корисна для ваших проєктів та організацій?

Мобілізація – це частина залучення та об’єднання людей навколо наших ідей. Мобілізація потребує дуже багато наших зусиль і ресурсів. Тому перш, ніж когось мобілізовувати, варто розуміти:

  • для чого це нам,
  • який ефект ми від цього отримаємо,
  • як надалі будемо працювати з отриманим ефектом,
  • як ми будемо залучати по драбині залучення тих, кого мобілізували.

ЩО ТАКЕ МОБІЛІЗАЦІЯ?

Мобілізація — це нижча ланка залучення. Люди, яких ми мобілізуємо, роблять якусь одну конкретну дію, яка допомагає досягнути цілей та місії нашої організації. Перефразовуючи, мобілізація — це комплекс заходів/інструментів, які направлені залучити людей до одноразові дії.

Мобілізація може бути як онлайн, так і оффлайн. Онлайн мобілізація досить поширена серед організацій. Пам’ятаєте ажіотаж навколо Ice Bucket Challenge? Сенс цієї мобілізації полягає в обливанні себе відром крижаної води, а мета — отримати кошти в фонд з вивчення аміотрофічного бічного склерозу. В Україні сенс цього флешмобу був трішки іншим, але люди, які долучалися, теж перераховували кошти на важливе.

А ще до онлайн-мобілізації можна віднести петиції чи масовий обвал рейтингу якоїсь фейсбук-сторінки. Пам’ятаєте, як сотні українців «атакували» сторінку Парламентської асамблеї Ради Європи у фейсбуці – обвалили рейтинг сторінки та залишали негативні коментарі? Все це через те, що ПАРЄ ухвалила резолюцію, яка дала змогу російській делегації повернутися до роботи в асамблеї.

Ще однією дуже сміливою онлайн-акцією була акція у фейсбуці під хештегом #янебоюсясказати, в якому жінки розповіли власні історії побутового та сексуального насильства. Цей хештег починався як особисті історії, та вивів дискусію про гендерно-мотивоване насильство на рівень суспільства.

Оффлайн мобілізація не менш вражаюча та впливова. Згадати тільки такі акції як Зробимо Україну чистою, Година Землі, Марафон написання листів, Київ Прайд, Велосипедом на роботу, Марш за тварин, Марш за клімат та різні благодійні марафони.

У ЧОМУ ПОТУЖНІСТЬ МОБІЛІЗАЦІЇ?

Команда ініціативи Makitra любить мобілізацію через те, що вона не потребує від людей, яких ми мобілізуємо, великих зусиль і багато часу. Однак люди відчувають свою причетність до чогось важливого. І завдяки мобілізації ми можемо зрозуміти, чи те, чим займається організація, відгукується людям і можемо зрозуміти потенціал залучення людей до нашої діяльності.

65072578_2666134783420587_8066934298357268480_o

Добре організована мобілізація потребує від організації/ініціативи чималих зусиль, часу та грошей. Але натомість ми отримуємо вихід на ширшу аудиторію, стаємо ближчими до людей і якщо використаємо момент і правильно сплануємо наступні кроки, то зможемо цю аудиторію перевести на вищу ланку залучення. Ми зможемо отримати нових фінансових прибічників, членів чи волонтерів організації. І завдяки мобілізації, ми показуємо, що ті зміни, які несе в світ наша організація, важливі не тільки для нас, а й для великої кількості людей.

І, звісно, завдяки мобілізації ми можемо досягати різних цілей, які стоять перед нами:

  • зробити тиск на тих, хто приймає рішення,
  • показати настрої людей до якоїсь події, яка відбувається в суспільстві,
  • організувати збір коштів на нашу діяльність,
  • привнести практичну цінність у цей світ протягом короткого часу (наприклад, акції з прибирання, висадки дерев),
  • зробити якусь проблему, яка існує в суспільстві, більш видимою,
  • висловити солідарність, захистити права людини тощо.

МОБІЛІЗАЦІЯ БЕЗ СТРАТЕГІЇ? НЕ ТРЕБА.

Мобілізація об’єднує людей до дії у стратегічні чи ключові моменти. Тому вона буде ефективною тоді, коли є тактичним кроком стратегії нашої кампанії чи проєкту і працює на наші цілі. Про це варто пам’ятати і намагатися уникати випадків, коли ми організовуємо мобілізацію заради мобілізації.

У досвіді команди ініціативи Makitra жодна мобілізація, яку ми організовували, не обходилася без волонтерської команди. Коли ми чуємо, що в організації є волонтерки, але вони займаються тільки рутиною, то дуже засмучуємося. Бо волонтери здатні на більше! Вони здатні разом із нашими організаціями організовувати людей, які будуть своїми діями виборювати чи робити цей світ кращим!

58570827_2549435538423846_5964668993762492416_n

А чи використовує ваша організація мобілізацію як інструмент у своїй діяльності? Чи було б вам цікаво дізнатися більше про мобілізацію, зрозуміти, як вона може підсилити вашу діяльність і як все це організовується? Напишіть нам лист на [email protected] у довільній формі про ваші думки, питання, можливо, ваші власні приклади. Аби ми розуміли, чи ці знання та досвід вам будуть потрібні.

Для підсилення організацій, Makitra запустила розсилку “Кухня волонтерства від Makitra”, в якій ділиться практичними інструментами залучення волонтерів і громадян до діяльності організацій/ініціатив/проектів. Підписатися на розсилку можна за посиланням.

Про Makitra

Ініціатива Makitra працює на те, аби організації та ініціативи, які борються за кращий світ, ставали потужнішими та ефективнішими, завдяки якісному залученню волонтерів і громадян до реалізації своїх цілей.

Makitra – це некомерційний проект, який не має постійного фінансування. Він існує завдяки нашим заощадженням, підтримці волонтерів і волонтерок, фінансової допомоги всіх небайдужих і платним сервісам. Ми організовуємо онлайн і оффлайн тренінги і надаємо консультації про якісне залучення волонтерів/волонтерок і громадян/громадянок до діяльності громадських/благодійних проектів/ініціатив/організацій. Звертайтеся! Будемо раді співпраці!


Тематика публікації:  

Останні публікації цього розділу:

Персональні дані онлайн: проблеми регулювання та перспективи захисту

Посібник про енергетичні кооперативи в Україні

Національні спілки: необхідне явище українського суспільства чи пережитки минулого?

Стоп, кадр! Правила фотозйомки

Покрокова інструкція зі створення коворкінгів

Дослідження «Євромапа України. Рейтинг євроінтеграції областей»